2010-05-08, 18:58
Medlem
zebbe36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Zopiklon har en starkare rogivande effekt, även innehåller en del ångestdämpande effekt som för mig fungerar utmärkt. Zopiklon däckar mig inte alls längre, det är ju ganska självklart efter flera års användning. Men de sitter i mycket längre än Zolpidem och man kan använda dem mer för den rogivande och ångestdämpande effekten när den däckande effekten uteblir.

Zolpidem har inte så mycket att komma med när den slutar hjälpa mot sömnen, därför föredrar jag Zopiklon. Jag har dessutom en tendens till att somna enklare nu för tiden, men istället vaknar upp under nätterna och då vaknar jag efter att Zopiklon gått ur kroppen, ca 3-5 timmar. Zolpidem håller bara i drygt 30 minuter, så ja, resten kan du räkna ut själv.

Ja jag har också lite problem med att jag vaknar mitt i natten av zolp. och måste ta dem an gång till.

Jag ska försöka att inte ta dem nu på ett par dagar för att se om dom funkar bättre då.
Citera
2010-05-08, 19:58
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Ja jag har också lite problem med att jag vaknar mitt i natten av zolp. och måste ta dem an gång till.

Jag ska försöka att inte ta dem nu på ett par dagar för att se om dom funkar bättre då.

Toleransen sjunker oftast rätt snabbt, och man får i stort sett ingen tolerans mot Zolpidem om man håller sig inom vettiga doser och doserar varannan eller var tredje dag. Men ja, har man käkat det under en längre tid så är det ju självklart att toleransen sjunker lite segare, eller om man har en historik med höga doseringar.

Försök klara dig utan i en vecka så borde toleransen vara nollställd, däremot så har den lite korstolerans i samband med andra bensodiazepiner. Hur mycket procent av korstoleransen som påverkar den riktiga toleransen vet jag inte, men det är inte mycket.
Citera
2010-05-09, 01:55
Medlem
JAG ÄR UNIKs avatar
Citat:
Då antar jag att hela kartan blev uppkäkad också?
Det är ju lättare än vad man tror.
jajjemen! ja visst är det
Citera
2010-05-09, 15:41
Medlem
Tar och gå med i denna fanclub, jag är ett riktigt fan av Zolpidem.
Brukat Zolpidem i ca 3 år nu, mestadels pga av min sömnbrist. Men då och då är det ju skönt att flumma lite rundor på dom
Senast redigerad av Deku 2010-05-09 kl. 15:43.
Citera
2010-05-09, 23:14
Medlem
JAG ÄR UNIKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deku
Tar och gå med i denna fanclub, jag är ett riktigt fan av Zolpidem.
Brukat Zolpidem i ca 3 år nu, mestadels pga av min sömnbrist. Men då och då är det ju skönt att flumma lite rundor på dom
samma här, man tackar ju inte nej till att vara mysig i några timmar före före man ska seva.
Citera
2010-05-10, 23:17
Medlem
JAG ÄR UNIKs avatar
bara jag som lyckas gömma zopiklon paketet när man är som flummigast? detta händer mig nästan varje natt mot kvällskvisten har man vänt hela huset upp och ner för att hitta paketet, för att senare hitta den på något konstigt ställe. Senaste gömstället var tydligen i datorn, låg på en hårddisk-hylla
Citera
2010-05-11, 00:12
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAG ÄR UNIK
bara jag som lyckas gömma zopiklon paketet när man är som flummigast? detta händer mig nästan varje natt mot kvällskvisten har man vänt hela huset upp och ner för att hitta paketet, för att senare hitta den på något konstigt ställe. Senaste gömstället var tydligen i datorn, låg på en hårddisk-hylla

Jao, så går det när man flummar på sömnmedicin.
Citera
2010-05-14, 02:03
Medlem
Tja!

Någon annan som får problem med synen efter 1 Zolpidem?
För mig blir allt suddigt får sitta o läsa med ett öga för att se något =(
Citera
2010-05-14, 04:42
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakkenkrull
Tja!

Någon annan som får problem med synen efter 1 Zolpidem?
För mig blir allt suddigt får sitta o läsa med ett öga för att se något =(

Haha fyfan vad störigt! Har dock inga problem med synen, balansen blir förjävlig dock!

Druckit en 10 bier + en del vodka, smällde i mig 20mg zolpidem nyss..+ att jag tagit 60mg oxazepam.. kommer bli jävligt skoj snart efter 35mg igår efter fyllan blev jag helweird, stilnoctomten lockade fram kåtheten i mig,tur fan att jag hade en brud brevid mig.. mindre roligt att sätta på radion på högsta volym klockan 7 på morgonen dock..

Haha, att prata med handdukarna på toaletten är riktigt roligt, och trodde fan att det "bodde" en gubbe i en liten låda här om dagen..han kom aldrig ut från lådan dock..

Stilnoct, något av det allra sjukaste man kan flumma på!
Citera
2010-05-14, 09:00
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Haha fyfan vad störigt! Har dock inga problem med synen, balansen blir förjävlig dock!

Druckit en 10 bier + en del vodka, smällde i mig 20mg zolpidem nyss..+ att jag tagit 60mg oxazepam.. kommer bli jävligt skoj snart efter 35mg igår efter fyllan blev jag helweird, stilnoctomten lockade fram kåtheten i mig,tur fan att jag hade en brud brevid mig.. mindre roligt att sätta på radion på högsta volym klockan 7 på morgonen dock..

Haha, att prata med handdukarna på toaletten är riktigt roligt, och trodde fan att det "bodde" en gubbe i en liten låda här om dagen..han kom aldrig ut från lådan dock..

Stilnoct, något av det allra sjukaste man kan flumma på!
och sen förlorar man minnet det gör jag av imo
Citera
2010-05-16, 09:46
Medlem
Hydroliciouss avatar
Ikväll var jag på fest och råkade ha en 10 karta med imovane på mig. dom 10 (varav ett par snortade) gjorde saker inte mycket roligare. Får nog hålla mig till riktiga benzo from now on..
Citera
2010-05-17, 01:43
Bannlyst
Citat:
http://www.lakemedelsverket.se/Sok-e...19940128000064
Narkotikaklassning
IV - Narkotika. Substanser med lägre beroendepotential och bred terapeutisk användning.

Resten bör du kunna räkna ut själv.

Tack för den sidan fuckedup den är bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in