2013-11-28, 15:08
Medlem
dead-flag-bluess avatar
Glömde ha med i mitt tidigare inlägg, behövs nedtrappning om man käkar 15 mg zopiklon dagligen?
Citera
2013-11-28, 18:29
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues
Använder zopiklon främst som ångestdämpande nu men planerar att byta till stilnoct, är den också ångestdämpande?
Zopiklon fungerar mycket bättre som ångestdämpare tycker jag i alla fall.
Det är längre halveringstid på zopiklon också, vilket är ett stort plus.

Zolpidem är dock lättare att somna in på för min del. Den är också lite ångest dämpande, men absolut inte i närheten av vad Zopiklon är, enligt mig. Du känner dig mer väck på Zolpidem plus att det syns utåt ganska så väl på en också.

Så om du ska använda något utav dom två till ångestdämpning så rekommenderar jag Zopiklon.
Citera
2013-11-28, 18:42
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Använder zopiklon främst som ångestdämpande nu men planerar att byta till stilnoct, är den också ångestdämpande?

Stilnocten biter bättre mot min ångest än Imovane. Men jag föredrar Imovane ruset mer.

Säkert en smaksak (pun intended)?

Angående nedtrappning så kan du ju försöka med halva dosen det du tar (7,5 mg) och känna efter?
Citera
2013-11-28, 20:07
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Stilnocten biter bättre mot min ångest än Imovane. Men jag föredrar Imovane ruset mer.

Säkert en smaksak (pun intended)?

Angående nedtrappning så kan du ju försöka med halva dosen det du tar (7,5 mg) och känna efter?
Som du säger, är nog en smaksak. Alla upplever ruset inte precis likadant.
Citera
2013-11-28, 23:51
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Glömde ha med i mitt tidigare inlägg, behövs nedtrappning om man käkar 15 mg zopiklon dagligen?
Beror på hur länge du ätit detta.
Spontant så, ja du behöver trappa ner om du inte vill må dåligt och ligga sömnlös ett tag.
Citera
2013-11-29, 00:15
Medlem
archeons avatar
Tänkte ta en dos på 15 mg Imovane imorgon (2 st 7.5) och sedan ta en promenad.

Vad kommer hända? Hallucinationer? Eufori ? Tveksamt. Är nybörjare för övrigt.
Citera
2013-11-29, 18:15
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archeon
Tänkte ta en dos på 15 mg Imovane imorgon (2 st 7.5) och sedan ta en promenad.

Vad kommer hända? Hallucinationer? Eufori ? Tveksamt. Är nybörjare för övrigt.

Jag råder dig att stanna inne om det är första gången. Om du måste gå ut så är det viktigaste att lämna resten av tabletterna hemma, det kan gå väldigt fel annars.

Hallucinationer är det mycket möjligt att du får, du kommer att bli avslappnad och antagligen vingla en del. Tiden kommer att gå väldigt fort, en timme kan kännas som 10 minuter. Eufori kan du få, speciellt om du lider av ångest.

Edit: testa 1 eller 1,5 tablett istället, det kan räcka första gången.
Citera
2013-11-29, 18:17
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Får sådant jävla dubbelseende av stilnoct nu för tiden. Första åren jag använde det så fick jag inte något dubbelseende. Rätt jobbigt att gå till affären och handla när man ser dubbelt. Tar jag en dos på runt middagen så ser jag fortfarande dubbelt senare på kvällen. Gillar känslan att se dubbelt för då känner man sig dubbelt så hög.
Citera
2013-11-29, 18:49
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoctpenis
Får sådant jävla dubbelseende av stilnoct nu för tiden. Första åren jag använde det så fick jag inte något dubbelseende. Rätt jobbigt att gå till affären och handla när man ser dubbelt. Tar jag en dos på runt middagen så ser jag fortfarande dubbelt senare på kvällen. Gillar känslan att se dubbelt för då känner man sig dubbelt så hög.

Får du dubbelseende på båda ögonen eller bara med ett?
Jag minns en av dom första gångerna jag tog stillar och fick dubbelseende med ena ögat (trodde jag iaf) och såg dubbelt av Vissa saker i en polares lägenhet. Såg två kaffekoppar, men allt annat var i singular så att säga, och vissa av andra saker var dubbla men inte andra. Det var skitskumt.

Sen pratade jag tydligen med folk på "festen" som inte var där, vi var bara tre skallar där, och mådde generellt bra haha
Citera
2013-11-29, 23:34
Medlem
Stilnoctpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg
Får du dubbelseende på båda ögonen eller bara med ett?
Jag minns en av dom första gångerna jag tog stillar och fick dubbelseende med ena ögat (trodde jag iaf) och såg dubbelt av Vissa saker i en polares lägenhet. Såg två kaffekoppar, men allt annat var i singular så att säga, och vissa av andra saker var dubbla men inte andra. Det var skitskumt.

Sen pratade jag tydligen med folk på "festen" som inte var där, vi var bara tre skallar där, och mådde generellt bra haha

Allt jag kollar på ser jag dubbelt av. Självfallet ser jag inte dubbelt om jag blundar med ett öga då är allt normalt. Har ätit stilnoct i massvis med år och dubbelseendet har kommit rätt nyligen.
Citera
2013-12-01, 02:16
Medlem
dead-flag-bluess avatar
Var precis och tog tjack för första gången och kom på att jag borde ta 30 mg imovane när jag kom hem, fruktar att jag vaknar med tomma kartor nu

EDIT: någon timme senare och jag har tagit ytterligare 30 mg, detta kanske egentligen är rent jävla slöseri
Senast redigerad av dead-flag-blues 2013-12-01 kl. 03:12.
Citera
2013-12-01, 02:30
Medlem
think2acts avatar
blandande lite nyss

hyehe ee ee inne på min 30mg oxynorm ska äta 10mg till 2 stilnoct hal flaska whisky 2 paket cigg
spelar bort en skit på och ärr allt förvirrad.. 10 hasch bongar på dee jag vet inte va de ska diskutera här men jag säger bra hur de är för mig nu okey.. åt en imo vid middag också ska äte en snart blire problem ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in