2017-02-14, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Någon mer är som ätit dessa piller dagligen i 5 eller mer? Det har jag själv gjort och går i tankar att sluta, jag är beroende, har gjort extremt mycket dumma grejer med dessa pillers hjälp, även om dom oftast gör det dom ska. Mår dock sämre och sämre och misstänker att jag i princip varje dag tänder av lite grann, dvs om jag inte äter t ex stesolid.

Har testat att sova lite utan, det är märkligt. Jag upplever det i vilket fall som ett kort noddande nästan, jag slumrar till och börjar i princip drömma intensivt direkt för att vakna med ett ryck, sedan fortsätter det så hela natten, ärligt talat är det lite småkul men också jobbigt, någon som upplevt liknande? Har läst mig till att sömnens olika stadier etc kan påverkas. Frågan är om man kan få "normal" sömn och om det är värt det.

Ätit stilnoct 20 mg i ca fem år. Har nu varit utan i nästan två veckor pga olika anledningar. De första dygnen var jobbiga, nu har jag vant mig. Vaknar varje timme från fyra och framåt och drömmer intensivt. Svårt att sova. Jag tror ändå att det går att uppnå "normal" sömn om man inte lider av nån bakomliggande sömnstörning. Kan säga att kvällsångesten är borta, tror att den ångesten kanske berodde på abstinens. Men är ingen expert.
Citera
2017-02-14, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Ätit stilnoct 20 mg i ca fem år. Har nu varit utan i nästan två veckor pga olika anledningar. De första dygnen var jobbiga, nu har jag vant mig. Vaknar varje timme från fyra och framåt och drömmer intensivt. Svårt att sova. Jag tror ändå att det går att uppnå "normal" sömn om man inte lider av nån bakomliggande sömnstörning. Kan säga att kvällsångesten är borta, tror att den ångesten kanske berodde på abstinens. Men är ingen expert.

Ja kvälls ångesten är definitivt orsakad av medicinen speciellt när man blir fysiskt beroende! Man riktigt längtar till sin kvälls dos! Om du håller ut två veckor till så kommer du märka en stor skillnad du sover djupare och kommer vakna mindre under natten.. även om du inte tänker sluta helt så går toleransen ner hyfsat fort därför är det bra att vara utan vid perioder även om det mer än oftast är ofrivilligt..
Citera
2017-02-14, 04:57
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq

Ok, själv är jag på dygn 2. Ska snart iväg till plugget, har försökt sova men fuck it, gav upp för någon timma sedan.

Mjo, sjuka är ju till sist vill man bara typ ta sin medecin och sova, dagen blir bara en väntan dit, om man inte har meds på dagen med dock, vilket jag känner direkt är vägen rakt åt helvete.
Citera
2017-02-14, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kochskatan
Den här bittra järnsmaken som många ojar sig över vad gäller Imovane är för mig bara en positiv upplevelse. Bara själva smaken får mig att på nolltid känna lugn och förtröstan Den har blivit synonym med att äntligen få sova och vara lugn inombords. Vet inget som är så effektivt mot sömnproblem kombinerad med ångest.

Nu när jag tog imovane fick jag knappt järnsmak men på zolpidem så smakade allt järn dagar efter.

Drog 3 st igår med en bärs och lite opium och visst blev man soft, somnade som en stock också.

En fråga, vi säger man har tagit imovane och fått en natssömn, sen vaknar. Funkar det då att bara ha varit vaken i två timmar och ta några till för att kunna somna om? eller måste man vara lite "naturligt" trött också?
Citera
2017-02-14, 18:07
Medlem
Sqrbankens avatar
Attans.

Skrutit här om en läkare jag träffar som var den första, trots decennier av sömnproblematik, som skrev ut imovane till mig och det på direkten. Aldrig fått det utskrivet tidigare. Fick för 5 mg. 30 dagar "max en om dagen". Varit fenomenalt.

Kom tillbaka igår efter ~ 1,5 månad. Inte i närheten av att flummat upp sakerna - tvärtom, hållit mig i skinnet och också lyckats, som ni matematiskt kan se, köra vissa nätter utan. Dock givetvis mer än rek. 2-3 dagar i veckan (enligt många på FB) i snitt vilket jag vet det avråds från men trodde vi förstod varandra men nu locket på.

Kanske har denna utländska man som knappt kan säga halv sju på svenska fått socialstyrelsens datorer att blinka. Nyöppnad vc och han kanske lät receptförskrivningen av z-analoger och benso skjuta i höjden i början utan vetskap om dagens svenska riktlinjer.

Fick på nåder ett till paket á 30 5 mg men tämligen säker på att det sen är slutskrivet. Så annorlunda inställning mot första mötet bara då det istället lät "vaffor aldrig tästa imovan?! Jätebra!". Skrev också ut zombiedrogen Propavan och Atarax, trots mina åsikter om dessa, jag inte ens tänker plocka ut.
Citera
2017-02-17, 09:48
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Wtf, har knappt bensotolerans längre. Den är i princip 0. Använder inte dagligen, utan bara ibland för att flumma.
Tar lyrica några gånger i veckan 2500mg+
Häromveckan när jag tog ungefär 2500mg lyrica, sen 2-3 imovane, dödades båda rusen och lite flummig blev jag. Men igår, tog jag 10 imovane, utan att känna ett skit utom metallsmaken i munnen. Bor på behandlingshem och ingen misstänkte nåt eller nämnde nåt, så nykter var jag. Men varför kan jag inte bli fucked up på imovane längre? samma sak kunde hända på Stilnoct, ibland blev jag skitväck på 3 stycken, ibland kunde jag ta 20 utan att känna nåt
Citera
2017-02-17, 09:49
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Wtf, har knappt bensotolerans längre. Den är i princip 0. Använder inte dagligen, utan bara ibland för att flumma.
Häromveckan när jag tog ungefär 2500mg lyrica, sen 2-3 imovane, dödades båda rusen och lite flummig blev jag. Men igår, tog jag 10 imovane, utan att känna ett skit utom metallsmaken i munnen. Bor på behandlingshem och ingen misstänkte nåt eller nämnde nåt, så nykter var jag. Men varför kan jag inte bli fucked up på imovane längre? samma sak kunde hända på Stilnoct, ibland blev jag skitväck på 3 stycken, ibland kunde jag ta 20 utan att känna nåt
Känns som jag kanske får placebopiller utskrivet? Eller används det inom psykiatrin?
Citera
2017-02-17, 16:03
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Känns som jag kanske får placebopiller utskrivet? Eller används det inom psykiatrin?

Utan att kunna en stavelse inom juridik så är känslan att peta i folk sockerpiller utan dennes vetskap* ett grovt lagbrott och big no no. Är dock inte själv i händerna hos psykiatrin så vet inte om insynen är så svag att ledning med personal på dessa institutioner kan rocka lite hur de vill?

* Undantaget vad jag vet är under läkemedelstester där hälften av gruppen är placebo och andra hälften får piller med testsubstans (samt en kontrollgrupp). Dock är alla försökskaniner medvetna om studien och dess villkor.
Citera
2017-02-17, 16:24
Medlem
populopiduss avatar
Citat:

När jag gick på (läs missbrukade) Stilnoct kunde samma sak hända mig. Ibland blev jag väldigt påverkad av 2-3 tabbar, ibland kunde jag äta 10 utan att något hände. Tror det har med GABA-receptorernas dagsform att göra eller något. Samma sak kan ju hända med alkohol (som ju också delvis binder på GABAA) att man kan dricka hur mycket som helst utan att något verkar hända.

I ditt fall tror jag mycket på tillfällig tolerans pga att du innan dess åt Imovane samt höga doser Lyrica.
Citera
2017-02-17, 19:04
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
När jag gick på (läs missbrukade) Stilnoct kunde samma sak hända mig. Ibland blev jag väldigt påverkad av 2-3 tabbar, ibland kunde jag äta 10 utan att något hände. Tror det har med GABA-receptorernas dagsform att göra eller något. Samma sak kan ju hända med alkohol (som ju också delvis binder på GABAA) att man kan dricka hur mycket som helst utan att något verkar hända.

I ditt fall tror jag mycket på tillfällig tolerans pga att du innan dess åt Imovane samt höga doser Lyrica.
Tror nåt liknande, fett jobbigt, särskilt då man som sagt bor på behandlingshem, det är svårare att missbruka här inne
Annars en perfekt tidpunkt att ta sig i kragen och lägga ner. Men vafan, tog in en bag in box, en flaska vitt och en öl, sen 40 xanor, kanske ska sluta när det är slut, antagligen inte
Må bra
Citera
2017-02-18, 12:34
Medlem
Hur länge kan jag vänta mig att ligga sömnlös efter zopiklonstopp (en tablett)? Någon dag? En vecka? Jag vill nämligen lära mig att sova utan dessa piller.
Citera
2017-02-18, 12:46
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Hur länge kan jag vänta mig att ligga sömnlös efter zopiklonstopp (en tablett)? Någon dag? En vecka? Jag vill nämligen lära mig att sova utan dessa piller.

Theralen kanske vore något att växla ner med. Propavan kanske... Du får räkna med 3-4 dagar sedan börjar sömnen komma. Jag är fast i dessa piller och utan så känner man sig inte utvilad ordentligt. Nackdelen är väl att beroendet och man känner sig så satans trött på morgonen.

Det stora pluset är ju att man kan styra sömnen lite - offtopic =)

Lycka till och egentligen varför sluta med något som fungerar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in