2013-11-25, 18:38
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Tror det är väldigt marginellt. Smaken är så vidrig att det är inte värt att få 10 minuters snabbare påslag. Aldrig prövat det själv men det sägs ju att z-analoger slår väldigt hårt rektalt.

Absolut inte värt det! Mer värt o köra rektalt. Har testat rektalt och oralt men aldrig sublingualt pga smaken... Slår ju på så pass snabbt oralt ändå. Har även snortat bara av nyfikenhet, var väl okej men ingenting man egentligen behöver göra. Kan väl gå om man ej vill köra rektalt och har full mage.
Citera
2013-11-25, 18:54
Medlem
Argzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGolemFighter
Fick imovane utskrivet som min första "sömnmedicin", sen efter jag fått de utskrivet i 2månader frågar läkaren har du testat Theralen och propavan? Sa självklart ja och då blev de ytterliggare 30 imovane till Så om du har en hyfsat normal läkare och vet vad du ska säga är det inte så jätte svårt, är ändå 18år och lyckades få de utskrivet från läkaren på en öppenvårds mottagning för ungdomar haha.

Har dock även jag gjort de misstaget att flumma lite för mycket på imovane, så nu hjälper det inte lika bra mot insomingsbesvären tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Fick imovane på första läkarbesökat och då var jag t.om 17.

Då är ni jävligt lyckligt lottade... Faktiskt.
Citera
2013-11-25, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argzon

menar det!
Citera
2013-11-26, 23:34
Medlem
Imovane stilnoct med flera är riktiga skit medeciner . Visst dom kanske funkar några gånger om du använder do,, till att sova på. Annars blir man bara som en zombie och går omkring o inte vet ett skit. Man får tolerans så snabbt på do, så ja tycker det e dåliht att ens ge ut skiten.
Citera
2013-11-27, 02:44
Bannlyst
jag ör imovanad just nu, e d då man ska skriva i den här tråden?

aldrig provat förr, fick en karta o drog i mig 4 st 7.5or o 2 grogg vodka/grape.

fan inga andra bensade man kan surra med lr?
Citera
2013-11-27, 06:22
Medlem
m96mafrs avatar
Imovan fanclub är jag givetgis medlem i om dom andra i fancluben vill det. Jag somnar så gott på 30
mg, 4 tabletter a 7.5 mg zopiklon. Somnar skönt och somnar fort. Någon biverkning i form av något rus har jag inte längre på den dosen. Den dosen tar jag bara när jag druckit för mycket kaffe. I annat fall tar jag 15 mg och sover gott på det. Jag får det från en läkare, zopiklonet, och måste därför vara utan en natt när jag tagit 30 mg. Men maxdosen kutymmässigt är ju 15 mg så jag kan inte få tag på zopiklon i den mängden jag vill från läkaren. Annat sätt att få tag på zopiklon utesluter jag. Jag vägrar att ta zopiklon från annan instans än Sveriges psykiatri. Därför är det bra med sömnen ibland, och ibland jättebra, och dåligt ibland, ibland mycket dåligt pga zopiklonbrist.
Citera
2013-11-27, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Argzon

Det beror helt på vad du säger åt läkaren. Du kan säga att du diskuterat det med din kurator på skolan och att han nämnde propavan och lergigan och det hade såklart din morsa så det har du testat. Dock många som kör på det. Jag har lätt till gråten, särskilt när jag varit vaken Fp mycket. Så satt vaken ett dygn, gled till läkaren och berättade massa jobbiga saker, vissa sanna vissa lögner. Tårögd och förklarar att jag Dan inte orkar mer. Fickco imovane, frågade nästa gång om jag kunde testa flun, np.
Citera
2013-11-27, 11:04
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Imovane stilnoct med flera är riktiga skit medeciner . Visst dom kanske funkar några gånger om du använder do,, till att sova på. Annars blir man bara som en zombie och går omkring o inte vet ett skit. Man får tolerans så snabbt på do, så ja tycker det e dåliht att ens ge ut skiten.

Många kan inte ha ett normalt liv utan zopiklon/zolpidem, är det bättre att de går sömnlösa? Flummar man på dem så visst, då kan man bli som en zombie. Men man är ta mig fan mer som en zombie om man inte sovit på ett par dygn.
Citera
2013-11-28, 00:08
Medlem
Tog 1 stycke 7.5 har grov ångest efter helg-racet på lyrica. Har högre tolerans men har inte tagit nån Z på ett bra tag nu. Gått 10 minuter hoppas det händer något snart
Citera
2013-11-28, 13:29
Medlem
dead-flag-bluess avatar
Använder zopiklon främst som ångestdämpande nu men planerar att byta till stilnoct, är den också ångestdämpande?
Citera
2013-11-28, 13:37
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues
Använder zopiklon främst som ångestdämpande nu men planerar att byta till stilnoct, är den också ångestdämpande?

Ja, men jag tycker att zopiklon är mer ångestdämpande.
Citera
2013-11-28, 13:39
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues

Inte farmakologiskt men indirekt då den stänger av hela din hjärna vilket leder till att ångest inte är att tänka på.

Jävligt skön drog för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in