2007-04-09, 00:54
Medlem
KisseMjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astro-Creep
Vad är det i denna tablett som ger en så jävla bismak?

Jag känner ingen bismak, men min kille gör Detta var helt onödigt att skriva men jag gör det ändå! HA HA
Citera
2007-04-09, 00:57
Medlem
anakatas avatar
Alprazolam (Xanor) är jävligt beskt, till skillnad från t.ex. diazepam och flunitrazepam. Dock tycker jag det är gott ändå :-).
Citera
2007-04-16, 21:05
Medlem
Jag uppskattar den skarpa smaken som uppkommer. Då vet man att Zopiklonet nått ut i blodomloppet och att det är dags att lägga sig (om det är vad man planerat).
Citera
2007-04-16, 21:12
Medlem
Rule.Dems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jafyfan
Jag uppskattar den skarpa smaken som uppkommer. Då vet man att Zopiklonet nått ut i blodomloppet och att det är dags att lägga sig (om det är vad man planerat).

Prova drick mjölk på den smaken så är den inte fullt så angenäm.
Men jag är också inne på anakata spår att det är en farmakologisk effekt för själva smaken kommer som jag uppfattar det inte när tabletten precis blivit nersvald utan när effekten väl slår ut. Sen är det också intressant varför vissa får det och vissa inte sen att smaken sätter sig precis i svalget är också intressant i min synpunkt. Sitter det kanske en "körtel" eller liknande som kanske utsöndrar smaken?
Citera
2007-04-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rule.Dem
Prova drick mjölk på den smaken så är den inte fullt så angenäm.
Men jag är också inne på anakata spår att det är en farmakologisk effekt för själva smaken kommer som jag uppfattar det inte när tabletten precis blivit nersvald utan när effekten väl slår ut. Sen är det också intressant varför vissa får det och vissa inte sen att smaken sätter sig precis i svalget är också intressant i min synpunkt. Sitter det kanske en "körtel" eller liknande som kanske utsöndrar smaken?

Mjölk är helt vidrigt på smaken, det kan jag hålla med om. Man ska hålla sig undan från allt vad mjölkprodukter heter hela förmiddagen om man sovit på Zopiklon.

Jag skulle tippa på att tabletterna innehåller något ämne som triggar smakreceptorerna i tungan så länge det finns kvar i blodomloppet. Själva tabletterna smakar inte så trevligt heller om man tuggar igenom det glattiga skalet eller låter dem smälta.
Citera
2007-04-17, 09:32
Medlem
piengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TsarensKurir
Själva grejjen är väll att man ska bli trött på dom.

Vi flashbackare tar dom för att bli lite skeva/ för att sova/ linda ångest o.s.v.

Du verkar ta piller för att det är allt du har i ditt skafferi och du är hungrig ?
Alvedon är inte heller mums!
Jag diggar inte surströmming.

Haha Den va fan bra
Citera
2007-04-17, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jafyfan
Mjölk är helt vidrigt på smaken, det kan jag hålla med om. Man ska hålla sig undan från allt vad mjölkprodukter heter hela förmiddagen om man sovit på Zopiklon.

Jag skulle tippa på att tabletterna innehåller något ämne som triggar smakreceptorerna i tungan så länge det finns kvar i blodomloppet. Själva tabletterna smakar inte så trevligt heller om man tuggar igenom det glattiga skalet eller låter dem smälta.
sväljer man inte tablettene på 1sek smakar det pung i hela munnen.
Citera
2007-04-17, 15:06
Medlem
piengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukost
sväljer man inte tablettene på 1sek smakar det pung i hela munnen.

Hur smakar pung :S Aldrig smakat det. Är det jämförbart med hur illa DXM tabbs smakar?
Citera
2007-04-17, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pieng
Hur smakar pung :S Aldrig smakat det. Är det jämförbart med hur illa DXM tabbs smakar?
Tar nog hellre pung i munnen än krossade dxm

Funkar imovane bättre än stilnoct förresten? För om man får imovane och inte tycker dom funkar bra, skulle man då kunna klaga på den äckliga smaken och få stilnoct istället?
Citera
2007-04-17, 21:27
Medlem
piengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realnick
Tar nog hellre pung i munnen än krossade dxm

Funkar imovane bättre än stilnoct förresten? För om man får imovane och inte tycker dom funkar bra, skulle man då kunna klaga på den äckliga smaken och få stilnoct istället?

Min farsa använder stilnoct, kan säga att jag upplevt tillfällen då han tagit några stycken för att kunna somna men inte lyckats. Han har nattvandrat i huset och stått och glott på mig 2 på natten när jag suttit vid datorn osv. Självklart kommer han inte ihåg något.

Men det var lite Off topic, vet inte vad som fungerar bäst
Citera
2007-06-04, 02:29
Medlem
Nu har man rökt premium skunk ett bra tag, rökte sista holken igår natt
Nu sitter man här igen, helt pigg och sugen på en spliff.
Tänkte kolla om det fanns nån propovan, men se! Där hittade jag lite Imovane
Har aldrig tagit Imovane innan, passar ju bra nu när man behöver lite skjuts till drömlandet. Vad rekomenderar ni? 2 st?
Tänkte bara ta en och däcka, men när jag läser här att vissa tar det för att allmänt flumma lite ibland, blir man ju lite sugen att kanske knapra på ett par extra
(5 mg)
Ska man hiva ner 5 st. kanske ?

Edit:
Fan Kl. är ju 02:30, lika bra att man tar 2 och ser vad som händer
Citera
2007-06-04, 04:21
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utedass
Det är ju sömnmedel, hur kan man "flumma" på det som man t.ex kan göra på benzo?

Benso som Nitrazepam, Flunitrazepam, Midazolam och Triazolam används också som sömnmedel och de kan man flumma på. Det är ganska individuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in