2013-10-25, 23:40
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jappanDA1337
Jag har svårt att sova, jag har fått zopiklon. Har dumt nog testat dessa på fyllan men som tur är däckat direkt.

Det jag undrar är: Jag har ätit i ca: 15 dagar och har somnat innan jag blivit trött varje gång.
Hur är toleransutvecklingen om man äter "som man ska"?

klarar du av att hålla dig till 3-4 intag/vecka så kan du hålla på i flera år utan att behöva öka dosen nämnvärt.
Tar du varje natt så är det olika hur länge det fungerar, allt från några veckor till x antal månader.
Viktigaste är att du inte flummar eller överdoserar för att chilla, kommer sabba mycket för dig.
Jag håller mig till 5-10mg och har gjort så i snart tre år.
Vissa perioder får jag ner toleransen och klarar mig på 5mg/natt ett tag.
Citera
2013-10-26, 00:49
Medlem
Jag har klarat mig på 5 mg zolpidem (eller vid sällsynta tillfällen 5 mg zopoklon) sedan tidigt 2009. Märkligt nog finns det inga tendenser till tolerans, utan 5 mg räcker för att jag ska sova som en stock.
Citera
2013-10-26, 05:22
Medlem
Någon här som vet om det är lugnt att käka Imovan när man är sjukt speedad på Neb?
Är de farligt att blanda en rc med Imovan?
Svar asap!!
Citera
2013-10-26, 10:30
Medlem
Jag tog imovane 45 min innan sängdags och när jag låg i sängen tog jag min stilnoct,satte tvn
på 30 min sleep,sov som en stock varje natt.men nu när jag inte får ut något längre är det
skillnad,skit med allt,sömn,jobb,ja allt.ska det vara så jävla svårt att få tag på det så man kan bli människa igen
Citera
2013-10-26, 12:37
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theeDuude
Någon här som vet om det är lugnt att käka Imovan när man är sjukt speedad på Neb?
Är de farligt att blanda en rc med Imovan?
Svar asap!!

Det är chill.
Citera
2013-10-26, 12:39
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Jag har klarat mig på 5 mg zolpidem (eller vid sällsynta tillfällen 5 mg zopoklon) sedan tidigt 2009. Märkligt nog finns det inga tendenser till tolerans, utan 5 mg räcker för att jag ska sova som en stock.

Så länge man inte missbrukar Stilnoct o börjar ta det på dagarna så funkar det oftast prima natt efter natt.
Citera
2013-10-26, 12:59
Medlem
Bertil85s avatar
Någon som vet varför läkare hellre skriver ut Zopiklon än Zolpidem?
Citera
2013-10-26, 15:24
Medlem
Argzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85

För dom vill att man ska få den där äckliga järnsmaken i käften... Nej men det är en bra fråga, min läkare sa till mig att man kan få för sig att göra dumma saker på stilnoct, haha. Händer lika skumma saker på imovane så förstår inte riktigt vad han menar...
Citera
2013-10-26, 16:30
Medlem
calamatos avatar
Kan man äta Stesolid och Zolpidem samtidigt? Äter också Gabapentin.
Citera
2013-10-26, 21:14
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Kan man äta Stesolid och Zolpidem samtidigt? Äter också Gabapentin.

Ja det kan man men är ute efter rus på zolpidem kan du glömma det för stesoliden tar bort all effekt, men ska du bara ta zolpidem för att sova så funkar det.
Citera
2013-10-26, 21:24
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85

Zolpidem slår snabbare, brutalare och hallucinationerna och vanföreställningarna är mycket kraftigare om man vill missbruka.

Imovanetomten är mysig, lugn och snäll, stilnocttomten väldigt mycket mer oförutsägbar och kan vara riktigt Lömsk.

Tycker det är en jävla skillnad på dem.

Nu menar jag om dem tas enskilt och utan inblandning av alkohol.

På Alkohol blir imovanetomten nästan lika lömsk imo
Senast redigerad av unleash82 2013-10-26 kl. 21:28.
Citera
2013-10-26, 23:28
Medlem
Senaste dagarna har jag inte fått det där påslaget som jag brukar få av imovane, vad kan det bero på? De har fortfarande samma effekt på sömnen, sover lika djupt och länge. Tar alltid pillret precis innan jag tar första tuggan mat. Skulle uppskatta att jag ätit de i 3 veckor nu, konstant 7,5mg/kväll.
Men hållt på hela sommaren, hade uppehåll i 2 veckor innan jag började igen. Åt mellan Januari-Juni sen hade jag hade uppehåll 2 månader. Tolerans eller bara tillfällighet?
Senast redigerad av Amunt 2013-10-26 kl. 23:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in