2014-01-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Har gjort för längesedan, men från vad jag kommer ihåg var det ingen skillnad. Det bästa har jag hört ska vara rektalt, har provat för längesedan och jag tror det slog rätt bra, men det kan ju vara lite knepigt och de flesta vill väl inte testa det.

Det bästa i mitt tycke är annars att med framtänderna tugga sönder zopiklonen för att sedan låta gegget och småbitarna smälta under tungan.

Usch, zopiklon har den värsta smaken jag testat. Att smälta under tungan eller snorta får mig att kvälja.

Om det inte vore för smaken så skulle jag tyckt om den bättre än zolpidem, men stilnoct är för jävla fint när man inte tabbar sig
Citera
2014-01-09, 15:47
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Usch, zopiklon har den värsta smaken jag testat. Att smälta under tungan eller snorta får mig att kvälja.

Om det inte vore för smaken så skulle jag tyckt om den bättre än zolpidem, men stilnoct är för jävla fint när man inte tabbar sig

Hehe, jag är så van att jag inte tänker på det. Tar man och dricker ett glas mjölk efteråt neutraliseras smaken, blir mycket bättre.
Citera
2014-01-10, 01:23
Medlem
who-s avatar
Inatt blir det ta 25mg stilnoct och sova som en gud Synd att "bängheten" försvinner efter ett par dagar men man sover ändå gott på dom så det är ju fint!
Citera
2014-01-10, 14:01
Medlem
views avatar
Hej allihopa! Det är så att jag börjar tröttna något fruktansvärt på smaken av imovane nu. har ätit dom i ett års tid och har lyckats ignorera den tills nu. Den är hemsk och den förstör allt jag äter ett par dagar efteråt dessutom. Tänkte ta upp det här med min läkare och jag undrar vad man kan förvänta sig för alternativ... Stilnoct fungerar inte så bra på mig sen har jag provat alla dom där lergigan,atarax,theralen osv.

Jag behöver något som får mig att sova men som inte gör mig seg hela dagen efteråt. Lite tips? Tack
Citera
2014-01-10, 14:24
Medlem
Bertil85s avatar
Någon som vet om Zopiklon bildas till några aktiva metaboliter?

Jag kan märka av en viss verkan; dagen efter jag har tagit Zopiklon.
Citera
2014-01-10, 17:03
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av view
Hej allihopa! Det är så att jag börjar tröttna något fruktansvärt på smaken av imovane nu. har ätit dom i ett års tid och har lyckats ignorera den tills nu. Den är hemsk och den förstör allt jag äter ett par dagar efteråt dessutom. Tänkte ta upp det här med min läkare och jag undrar vad man kan förvänta sig för alternativ... Stilnoct fungerar inte så bra på mig sen har jag provat alla dom där lergigan,atarax,theralen osv.

Jag behöver något som får mig att sova men som inte gör mig seg hela dagen efteråt. Lite tips? Tack

Testa Nitrazepam då? borde ju fungera klockrent!
Eller Flunitrazepam.

Lycka till!
Citera
2014-01-10, 18:00
Medlem
masterior26s avatar
När man tar stilnoct IV så håller ju sig ruset i bara 10-15 sek, men ni som har tagit rektalt blir ruset bättre och håller i längre eller är det nästan som IV?
Citera
2014-01-10, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Testa Nitrazepam då? borde ju fungera klockrent!
Eller Flunitrazepam.

Lycka till!

halcion är också bra benzo !
Citera
2014-01-10, 18:22
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
halcion är också bra benzo !

Precis, Glömde nämna den!
Citera
2014-01-10, 18:24
Medlem
who-s avatar
Hur lång är effekten på stilnoct 10mg?
Citera
2014-01-10, 20:05
Medlem
masterior26s avatar
Citat:

Halveringstiden är väl på 2-3 timmar men effekten eller ruset känner man kanske 30-60 min.
Citera
2014-01-10, 20:16
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ungefär 5 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto