2009-11-17, 19:27
Medlem
L.A.M.Fs avatar
nähä...
Citera
2009-11-17, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Jag är inget Lars Winnerbäckfan, på nya plattan vill han låta Kent och Thåström på samma gång, men denna textrad:

"Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
det kanske var pundigt, det kanske var bra"

Zolpidem, zopiklon?

Haha, om Thåis och Jocke Berg skulle ha skaffat en unge så skulle den verkligen låtit så.
Citera
2009-11-19, 18:59
Medlem
Pinkskins avatar
Har bläddrat en del i tråden, men har fortfarande ett par frågor till er vana:

Hur länge håller ett Zopliklonrus i sig?
Och hur fungerar det att blanda Z & Z?
Citera
2009-11-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Har bläddrat en del i tråden, men har fortfarande ett par frågor till er vana:

Hur länge håller ett Zopliklonrus i sig?
Och hur fungerar det att blanda Z & Z?

Det är lite svårt att säga, tycker jag. Det slår till efter en kvart och är på topp en kvart efter det kanske, sedan klingar det sakta men säkert linjärt av. Men några timmar kanske. Halveringstiden ligger på 6-8 timmar, tror jag. Det som är konstigt med ruset är att man är påverkad så länge med tanke på den långa halveringstiden, så efter några timmar är man så van vid ruset så man känner inte av det, t.ex tog jag en natt 17 x 7,5 mg och blev lite mongo, men på morgonen dagen därpå, efter fem timmars sömn, kände jag mig klar, och då hade jag kanske 70 mg i kroppen, vilket jag annars inte känner mig klar på.

Och jag känner knappt någon skillnad på zopiklon och zolpidem, mer än att det är lite mer drag i zolpidem. Blir inget speciellt när man blandar, enligt mig.
Citera
2009-11-19, 19:50
Medlem
Pinkskins avatar
Tackar för svaret. Kom över fem Immovane + fyra stillisar... tänke testa att leka lite........ Men jag börjar nog lite försiktigt med fyra av de först nämnda.
Citera
2009-11-19, 19:54
Avstängd
zebbe36s avatar
Jag tycker Zopiklon ruset kommer lite mer smygande och tar lite längre tid.
Zolpidem kommer snabbare och slår till ordentligt. Jag blir mycker mer mongo på Zolpidem. Zopiklon tycker jag man kan kontrollera bättre.
Citera
2009-11-19, 23:55
Medlem
kas avatar
7 x 5 mg Stilnoct + fem öl 7,5% + 0,5 mg Iktorivil.
Jag mår som en kung (som inte kan stava).

Skulle det vara en skön grej att droppa två lappar syra i det här tillståndet?

Hoppas det blir en skön grej för nu har jag droppat.
Senast redigerad av ka 2009-11-20 kl. 00:14.
Citera
2009-11-20, 08:05
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurabayaJohnny
Det är lite svårt att säga, tycker jag. Det slår till efter en kvart och är på topp en kvart efter det kanske, sedan klingar det sakta men säkert linjärt av. Men några timmar kanske. Halveringstiden ligger på 6-8 timmar, tror jag.

I själva verket ligger halveringstiden på cirka 4-6 timmar och den sammanlagda effekttiden på cirka 6-8 timmar i normaldoser. Det är en insomningstablett vars främsta uppgift är att hjälpa insomningen. Meningen är att man ska vakna upp utan den bekanta "bakfyllan" som antihistaminer, benso och neuroleptika ger/eventuellt kan ge, därav den korta halveringstiden. För att jämföra har Zolpidem en halveringstid på 2,4 timmar.

Pinkskin: Angående ruset säger jag exakt som zebbe36. Funkar fint att blanda tycker jag, både i sömngivande syfte och flumsyfte. Vid det senare kan man få en mer 'komplett' effekt utan att nödvändigtvis bli helt jävla efterbliven. Ifall man lyckas hålla sig ifrån höga doser dvs.

Sonata däremot, den tredje inom bensoanalogerna, ska fan inte blandas med något. Då spårar det ur...

Edit: För trött, blandade ihop Zopiklon och Zolpidem... Fixade lite.
Senast redigerad av ManMannen 2009-11-20 kl. 08:10.
Citera
2009-11-20, 14:33
Medlem
Inte-Igens avatar
Såg i en annan tråd att någon skrev att märket skiljer i kvalite på Immovane. Jag har det på recept så kan bara välja mellan Immovane ock Zoplikon, vad ska jag välja då?
Citera
2009-11-20, 14:44
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-Igen
Såg i en annan tråd att någon skrev att märket skiljer i kvalite på Immovane. Jag har det på recept så kan bara välja mellan Immovane ock Zoplikon, vad ska jag välja då?

Same shit different names. Zopiklon är ett par kronor billigare.
Citera
2009-11-20, 15:26
Avstängd
zebbe36s avatar
Jag har fått erbjudande om att köpa Thailänska Stilnox.
Copy stog det. Nån som har erfarenhet av dom?
Citera
2009-11-20, 19:09
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Same shit different names. Zopiklon är ett par kronor billigare.
Jag skulle lätt lägga några kronor mer på imovane.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in