Citat:
Ursprungligen postat av SurabayaJohnny
Det är lite svårt att säga, tycker jag. Det slår till efter en kvart och är på topp en kvart efter det kanske, sedan klingar det sakta men säkert linjärt av. Men några timmar kanske. Halveringstiden ligger på 6-8 timmar, tror jag.
I själva verket ligger halveringstiden på cirka 4-6 timmar och den sammanlagda effekttiden på cirka 6-8 timmar i normaldoser. Det är en insomningstablett vars främsta uppgift är att hjälpa insomningen. Meningen är att man ska vakna upp utan den bekanta "bakfyllan" som antihistaminer, benso och neuroleptika ger/eventuellt kan ge, därav den korta halveringstiden. För att jämföra har Zolpidem en halveringstid på 2,4 timmar.
Pinkskin: Angående ruset säger jag exakt som zebbe36. Funkar fint att blanda tycker jag, både i sömngivande syfte och flumsyfte. Vid det senare kan man få en mer 'komplett' effekt utan att nödvändigtvis bli helt jävla efterbliven. Ifall man lyckas hålla sig ifrån höga doser dvs.
Sonata däremot, den tredje inom bensoanalogerna, ska fan inte blandas med något. Då spårar det ur...
Edit: För trött, blandade ihop Zopiklon och Zolpidem... Fixade lite.