2009-11-07, 15:38
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajfejld
Jag undrar om det fungerar att ta 1-2 imovane för endast 2-3 timmars sömn, dagtid. Eller är det en misslyckad idé?

Jag har inga större erfarenheter av imovane, fick det utskrivet första gången för ca 2 veckor sedan.
Risken är att du vaknar upp och är seg i huvudet, eller kanske lite flummig. Om du ska göra någonting viktigt vore det klyftigaste att vänta lite, men om du inte ska göra någonting skadar väl inte den slöheten någon.

volva:
De flesta bensos sitter i ganska länge, men imovane är ju inte någon riktig benso, så det kanske är annorlunda med den. Vore dock säkrast att vänta, så länge det inte kommer någon som är bättre insatt än mig.
Citera
2009-11-09, 00:17
Medlem
SMD FBs avatar
Tog 10mg zolpidem i torsdags alltså för 3 dagar sedan och kände inte ett skit.
Har nu tagit 20mg zolpidem för en timme sedan och känner mig inte alls trött. Har bara tagit det lugnt och vill sova...

Jag har ingen som helst tolerans mot detta preparat, inte tolerans mot bensodiazepiner heller...

Till frågan. Bör jag öka dosen till typ 40mg för att det skall funka att sova? Det verkar ju rätt absurt eftersom 40mg är mycket för en person utan tolerans..
Hur lång tid tar det för zolpidem att verka för oralt intag?
Citera
2009-11-09, 01:34
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Tog 10mg zolpidem i torsdags alltså för 3 dagar sedan och kände inte ett skit.
Har nu tagit 20mg zolpidem för en timme sedan och känner mig inte alls trött. Har bara tagit det lugnt och vill sova...

Jag har ingen som helst tolerans mot detta preparat, inte tolerans mot bensodiazepiner heller...

Till frågan. Bör jag öka dosen till typ 40mg för att det skall funka att sova? Det verkar ju rätt absurt eftersom 40mg är mycket för en person utan tolerans..
Hur lång tid tar det för zolpidem att verka för oralt intag?

Det som e problemet med stillar är att vissa doser funkar inte o man börja höja mer och mer...och plötsligt så är stilnoct tomten hos en

Vet inte hur du tar stillar intaget...
om du gör det framför t.ex. dator/tv och inväntar effekten....eller
tar den vid sängligande och försöker somna...

om det sistnämnde inte funkar och ditt mål är att sova...tala med den läkaren som har skrivit ut till dig att stillarna funkar inte...du kanske får ut zopiklon (imovane) IMO funkar den bättre för mig än zolpidem (stilnoct).

Mvh M

edit...testa ta stillarna med grapejuice....värd ett försök...
Citera
2009-11-09, 03:24
Medlem
Buttersss avatar
Är inte det en myt med grapefruktjuice? hade varit intressant att prova,

men man blir inte trött på insomningstabletter (imovane,stilnoct), det blir bara enklare att somna..tänk diverse lubricants(glidmedel), kunde inte komma på någon bättre liknelse men det blir enklare att.. ja..

Citera
2009-11-09, 04:18
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss

men man blir inte trött på insomningstabletter (imovane,stilnoct), det blir bara enklare att somna..tänk diverse lubricants(glidmedel), kunde inte komma på någon bättre liknelse men det blir enklare att.. ja..

Nej, det är ingen myt. Men det är inte alla mediciner eller substanser som boostas av grapefruit, Zopiklon påverkas lite smått av grapejuice men inget märkvärdigt. Grejen är den att grapejuice använder samma enzym som vissa opioider/benso vilket gör att man blir mer känslig och där med kraftigare rus, vissa opioider bland annat kan ge upp till 30-40% bättre och längre effekt. Grapejuice vid Oxycontin är bara ett måste för min del, slöseri på oxy annars.
Citera
2009-11-09, 15:04
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss

http://en.wikipedia.org/wiki/Naringin

som sagt...vissa mediciner blir "boostade" av grapejuice, bl.a. har jag själv märkt med zopiklon (eller egentligen märkt det "slår" snabbare igång).

Endel brukar ta grapejuice samband med AAS prepp som Oxandrolone...

men återigen...vissa mediciner blir boostade av Naringin.

Mvh M
Citera
2009-11-09, 21:25
Medlem
zebbe36s avatar
En liten fråga.

Jag har blivit för tolerant mot Zolpidem. 150st 10´r gick åt på en månad

Nu fick jag utskrivet 100st imovane 7,5 mg´s av läkaren. Kan jag räkna med att tolerans nivån är lika hög på dom?
Det är ju en skillnad på verksamt ämne.

Jag älskar verkligen Zolpidem men sover inte lika bra på dom längre.
Vaknar i snitt en gång per natt och tar 20 mg´s då också.
Jag hoppas Imovanen hjälper bättre.
Citera
2009-11-10, 05:10
Bannlyst
Citat:
"En liten fråga.

Jag har blivit för tolerant mot Zolpidem. 150st 10´r gick åt på en månad

Nu fick jag utskrivet 100st imovane 7,5 mg´s av läkaren. Kan jag räkna med att tolerans nivån är lika hög på dom?
Det är ju en skillnad på verksamt ämne.

Jag älskar verkligen Zolpidem men sover inte lika bra på dom längre.
Vaknar i snitt en gång per natt och tar 20 mg´s då också.
Jag hoppas Imovanen hjälper bättre."

Det skulle jag tro och hoppas. Jag käkar själv 15 mg Zopiklon för att kunna sova, funkat länge trots hög tolerans. Stillar kan jag äta mig mätt på utan att de slår..
Lömska små jävlar dock, Zopiklon. Tar man 2-3 så sover man. Tar man 5-10
blir man manisk, och börjar med att käka upp alla tabletter inom synhåll, sen försvinner en dag eller två ur ens liv
Citera
2009-11-10, 15:32
Medlem
Nallen72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumanwa
Det skulle jag tro och hoppas. Jag käkar själv 15 mg Zopiklon för att kunna sova, funkat länge trots hög tolerans. Stillar kan jag äta mig mätt på utan att de slår..
Lömska små jävlar dock, Zopiklon. Tar man 2-3 så sover man. Tar man 5-10
blir man manisk, och börjar med att käka upp alla tabletter inom synhåll, sen försvinner en dag eller två ur ens liv

Det låter som det finns en Zopiklontomte precis som det finns en zolpidemtomte
Citera
2009-11-10, 15:40
Medlem
frukosteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nallen72
Det låter som det finns en Zopiklontomte precis som det finns en zolpidemtomte

Ohja, det finns det verkligen. Han är lite mer blygsam bara, man kan locka han med julegrogg och när han väl kommer så är hans besök oftast mer långvariga än hans brorsas!
Citera
2009-11-10, 16:36
Medlem
Imovane tycker jag tar lite mer lungt än Stilnoct som mer smäller till bara.

Säkert är det därför det är svårare att få ut Imovane med då de har en större risk att missbrukas.

Stilnoct blir man ju mest bara knäpp av och får minnesluckor, ihop med alkohol kan det fasen sluta hur som helst.

Fattar inte de som missbrukar sånt här, vem fan vill vara dum i huvet och inte minas nåt?
Underliga vanföreställningar och åtminstonde lättare hallisar får man med.
Tja jag var ju tvungen att prova om de verkligen var som folk beskrev dem och ja det är de faktiskt.

Men använder man dem som insomingstabletter vilket de ju är så funkar de ju, men som sagt jag föredrar Imovane i det fallet.
Citera
2009-11-10, 17:00
Medlem
SMD FBs avatar
Jag har 3 st grapefrukt hemma, när skall jag ta dom för att få bäst effekt utav zopiklon?

Ta en grapefrukt 1 timma innan, en när jag tar stilnoct och en 30 min efter?

Det är grapefrukt röd om det gör någon skillnad? Kanske inte ens funkar med röd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in