2013-08-08, 16:10
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Visst men varken bensodiazepiner eller z-analoger ger ju något "rus".

Utveckla.
Citera
2013-08-08, 17:26
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Utveckla.
Om man HAR ångest så kan ångestlindringen uppfattas som en enorm lättnad och då kan man bli upprymd och eller känna sig tillfreds. Har man inte ångest är det som att kasta tabletterna i sjön. Jag märker åtminstone inte av något då.
Citera
2013-08-08, 21:14
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Det låter som en trevlig kväll.

Man är så dum och gör om samma misstag om och om igen. Att man aldrig lär sig?

Inget snabbt svar men...

Jo det är ju så det är, har gjort så mycket jag ångrar på alkohol och imovane.
"Bara" tre gånger som det har varit rejält. En gång slutade det upp på akuten (var 14 år när det skedde och det var stilnoct det handlade om). En gång nyligen skar jag upp mina armar och ben, ärren är fortfarande röda. Senaste gången var den jag nyss skrev om i tråden.

Ändå fortsätter man med dom små jävlarna
Ska ta några ikväll fast jag ger fan i alkoholen denna gången.
Citera
2013-08-08, 23:02
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Nej jag tror aldrig att den kommer gå ner igen. Vissa här på FB har skrivit att har man väl tagit en hög dos så kommer z-analogerna aldrig att fungera på låga doser igen.

jag har överdoserat både zolpidem och zopiclon minst 10 ggr kraftigt, 100-200 mg.

Zolpidemen funkar som vanligt igen efter 2-3 veckor, Zopiclonen är lite segare och tar kanske 1-2 månader innan jag får helt okej effekt igen.

Så det behöver inte vara ristat i runor det där med permanent tolerans

mvh
Citera
2013-08-09, 00:58
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Nej jag tror aldrig att den kommer gå ner igen. Vissa här på FB har skrivit att har man väl tagit en hög dos så kommer z-analogerna aldrig att fungera på låga doser igen.

Stämmer icke.
Skulle tro att många som säger så äter andra benso lite då och då under "uppehåll" från Z-analogerna. Sen klagas det.

Har tagit ganska höga doser tidigare vid engångstillfällen och 5-7,5mg funkar sedan som vanligt igen några dagar efter.
Zopiklon äter jag dagligen, den verkar dock helt blockera den hypnotiska effekt man fick av zolpidem i början, även fast det går månader mellan stilnoctintag.

Ligger du på vanliga utskriva doserna och börjar bli tolerant så duger det att hålla uppe några dagar igen. Dock kommer toleransen snabbare tillbaka sen.
2-4 veckor och man borde vara mer eller mindre nollställd.
Citera
2013-08-09, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Stämmer icke.
Skulle tro att många som säger så äter andra benso lite då och då under "uppehåll" från Z-analogerna. Sen klagas det.

Har tagit ganska höga doser tidigare vid engångstillfällen och 5-7,5mg funkar sedan som vanligt igen några dagar efter.
Zopiklon äter jag dagligen, den verkar dock helt blockera den hypnotiska effekt man fick av zolpidem i början, även fast det går månader mellan stilnoctintag.

Ligger du på vanliga utskriva doserna och börjar bli tolerant så duger det att hålla uppe några dagar igen. Dock kommer toleransen snabbare tillbaka sen.
2-4 veckor och man borde vara mer eller mindre nollställd.

Håller med! Har legat på runt 20st 7,5mg/dag (150mg) och efter avbrott 7 veckor så fungerade det att ta en betydligt lägre dos (tror jag tog 45mg) och jag fick ett fint rus... Dock går toleransen upp VÄLDIGT snabbt igen!
Citera
2013-08-09, 10:18
Medlem
jag har tagit mycket imovane och dem funkar inte numera. har 30st kvar men dem kastar jag. skitpiller.
Citera
2013-08-09, 10:31
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analansikte
jag har tagit mycket imovane och dem funkar inte numera. har 30st kvar men dem kastar jag. skitpiller.

Haha! Varför inte äta fler och se om du känner något då? Du har ju ganska många kvar.
Alternativt kan du ju sälja dem.

Slänga 30st imovane känns ju lite dumt.
Citera
2013-08-09, 16:35
Medlem
Verkar omöjligt att få tag i varken Imovane el Stilnoct i Malmö.
Citera
2013-08-09, 18:53
Medlem
Efter ikväll e mina imo slut...ska bli skönt att bryta denna vana!
Citera
2013-08-09, 18:58
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crunkjuice
Verkar omöjligt att få tag i varken Imovane el Stilnoct i Malmö.
Gå och träffa en läkare.
Citera
2013-08-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Gå och träffa en läkare.

Eller råna apoteket...nej skojja , aldrig nån idé att traumatisera folk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in