2013-05-25, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalalala00
Gäller bara för de som också vill sova på t ex Imovane att inte hålla på och käka dagtid, då går sömnen åt helsike. Fattar inte heller att boosta på alkohol, jo, lite fattar jag, men efter att en polare tog endast 20 mg tillsammans med alkohol och sedan somnade in för evigt (erfaren Imovane-brukare) så känner iallafall jag att det är ganska oförutsägbart hur man reagerar. Hade förstått om det var en förstagångsdos ihop med alkoholen men.... mängd alkohol spelar stor roll förstås, men alla vet egentligen att det sker dödsfall i samband med denna kombination. Var lite försiktiga om ni vill leva vidare!

Tar bara Imovane för sömnen 3-7,5mg max per natt, men va fan ville du egentligen?

Väntar på svar?.....
Citera
2013-05-25, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalalala00
Gäller bara för de som också vill sova på t ex Imovane att inte hålla på och käka dagtid, då går sömnen åt helsike. Fattar inte heller att boosta på alkohol, jo, lite fattar jag, men efter att en polare tog endast 20 mg tillsammans med alkohol och sedan somnade in för evigt (erfaren Imovane-brukare) så känner iallafall jag att det är ganska oförutsägbart hur man reagerar. Hade förstått om det var en förstagångsdos ihop med alkoholen men.... mängd alkohol spelar stor roll förstås, men alla vet egentligen att det sker dödsfall i samband med denna kombination. Var lite försiktiga om ni vill leva vidare!
Det där är väldigt bra för mig att känna till.
Citera
2013-05-25, 01:10
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du blir inte hög av 20mg Zolpidem, tröttare snarare än vanlig dos.
Är nog du som är trött och dåsig.

Väck, skön, berusad och dum i huvudet däremot, härlig blandning.

För mig räcker det med 15-20 mg utan tolerans för att det ska bli cirkus och riktigt latjo i sovrummet.

Trött och dåsig blir fan inte jag på zolp. snarare så att den stänger av hjärnan.

Blundar man så slocknar jag på 2 röda, stannar jag upp blir det äventyrligt.
Citera
2013-05-25, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Jag har en fråga angående imovane och beroende som jag hoppas någon kan svara på.
Jag har själv lagt av med benzo (stesolid) efter ca ett års dagligt knaprande och vet hur jävligt det är att sluta med just stesolid.

Det jag undrar är om imovane är lika jävligt att sluta med?
Alltså om man ätit 7,5mg imovane varje kväll för att sova (inte flumma dagtid) i några månaders tid.
Hur är det att sluta?
Kommer man få lite svårare att sova i en vecka eller blir det som med "riktiga" benzos, dvs panikångest, skakningar och allt det där?

Jag har bara haft svårt att somna och sova i ca tre dygn, sen somnar jag av utmattning. Panikångest och skakningar har jag inte haft, men några riktigt intressanta mardrömmar har det blivit.

Benzo-AT vet jag inget om eftersom jag aldrig haft så mycket att det blivit någon AT.
Citera
2013-05-26, 03:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av athina02
Jag har bara haft svårt att somna och sova i ca tre dygn, sen somnar jag av utmattning. Panikångest och skakningar har jag inte haft, men några riktigt intressanta mardrömmar har det blivit.

Benzo-AT vet jag inget om eftersom jag aldrig haft så mycket att det blivit någon AT.

Tack!
Citera
2013-05-26, 22:46
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persiann
fungerar imovane mot Ångest? nån som testat/har erfarenhet? hur stor dos krävs? Är den lika efektiv som Stess & Xanor mot ångest?

Jag tycker den är bättre än traditionella benzos mot ångest. Har prövat både stess och xanor och imovanen är mycket bättre. Däremot rekommenderar jag inte att ta den dagstid om det inte är ett riktigt nödläge, har man otur blir man en riktig benzo-zombie som inte tror man är påverkad.
Då kan det ofta hända mycket tråkiga saker, finns mycket att läsa om sånt här på fb.
Citera
2013-05-26, 23:18
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
fungerar imovane mot Ångest? nån som testat/har erfarenhet? hur stor dos krävs? Är den lika efektiv som Stess & Xanor mot ångest?

Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Jag tycker den är bättre än traditionella benzos mot ångest. Har prövat både stess och xanor och imovanen är mycket bättre. Däremot rekommenderar jag inte att ta den dagstid om det inte är ett riktigt nödläge, har man otur blir man en riktig benzo-zombie som inte tror man är påverkad.
Då kan det ofta hända mycket tråkiga saker, finns mycket att läsa om sånt här på fb.
Håller med ovanstående, Imovanen är grym som fan mot ångest! I början blir man lite påverkad av dem men det vänjer man sig vid efter ett tag. Finns dock en nackdel med att käka dem dagtid, efter ett tag så kan man inte använda dem för att somna på (min erfarenhet iaf).
Citera
2013-05-27, 00:47
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ja, den fungerar mot ångest.
Citera
2013-05-27, 13:38
Medlem
smoketheherbs avatar
Käkade ca 20-25 zoppizar för en dryg månad sedan kanske tog 1-2 veckor o käka dem , i början tog jag 1 , sen vart det fler max 3-4 sista dagarna. Åt även någon under dagtid. Tror ni att jag har fuckat upp de där med toleransen? eller kan jag återgå till att käka 1 till kvällen, tänker inte käka dem dagtid f.rom nu ?
Citera
2013-05-27, 14:40
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoketheherb
Tror ni att jag har fuckat upp de där med toleransen?
Ja du har knullat upp toleransen din lilla knullunge.
Citat:
eller kan jag återgå till att käka 1 till kvällen, tänker inte käka dem dagtid f.rom nu ?
Prova. Det går knappt att svara på om du är förstörd för livet. Antagligen räcker inte 1 oavsett om det är 5 mg eller 7,5 mg som du inte heller avslöjar i din text. Det verkar som att när man väl utvecklat tolerans för z-analoger så är det inte riktigt som med de traditionella bensodiazepinerna.
Senast redigerad av Metacognition. 2013-05-27 kl. 14:44.
Citera
2013-05-27, 16:12
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Enligt mig är zopiklon/imovane betydligt effektivare både mot ångest och sömnproblem än alla dom traditionella bensona, tyvärr höjer man toleransen snabbt om man käkar dem dagtid så därför föredrar jag ändå att gå på diazepam eller någon annan med lång halveringstid då.

Men brukar då och då lyxa till med ett gäng zopiklon under dagtid men annars försöker jag använda dom till sömn bara.
Citera
2013-05-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Ja du har knullat upp toleransen din lilla knullunge.
Prova. Det går knappt att svara på om du är förstörd för livet. Antagligen räcker inte 1 oavsett om det är 5 mg eller 7,5 mg som du inte heller avslöjar i din text. Det verkar som att när man väl utvecklat tolerans för z-analoger så är det inte riktigt som med de traditionella bensodiazepinerna.
Intressant, vad betyder det i praktiken? Du verkar veta vad du pratar om.
Jag har alltid varit noga med att hålla mig till minimidosen, 5 mg zolpidem eller zoplikon, och det fungerar. Jag somnar. Föredrar zolpidem eftersom den inte ger några bieffekter, medan zoplikon gör mig seg i huvudet hela dagen efter, även vid lägsta möjliga dos.
Eftersom jag är mycket nervös tar jag 25 mg lergigan också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in