Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
*avis*
...
...
...
Jag får mina mediciner från min vanliga husläkare på vårdcentralen.
Första gången jag gick och bad om hjälp med mina sömnproblem var en akuttid.
Då gick jag inte till min vanliga läkare jag alltid haft då denne var ledig, utan fick gå till en annan.
Denne läkare skrev direkt ut 30x10mg Stilnoct.
Jag sa att det hade fungerat bra förr då jag fått av flickvän, och att jag behövde 2st 5mgare för att det skulle fungera.
Sen dess har jag fått 10-pack utskrivet oftast, men på senare tid har jag börjat få 30-pack för att jag gnällde om att 10-packen inte ingår i högkostnadsskyddet.
Satt även och hostade lite under det första mötet, och i dörren på väg ut frågade jag lite smidigt vad man kan göra åt rethostan.
Läkaren kastade en flaska Cocillana på mig direkt.
Sen dess har jag haft ganska enkelt att få ut både Cocillana och Stilnoct, så länge jag inte ber om det oftare än jag ska.
Försöker låta det gå lite extra lång tid mellan gångerna jag ber om påfyllning ibland också, för att få utökat förtroende.
Det gäller rent allmänt att ha tur, inte verka vara någon som jagar piller, och få förtroende hos läkaren.
Man kan försöka utnyttja att ens läkare inte arbetar vissa dagar också, och på de dagarna ringa och be om akuttid. Att ha en bra anledning till varför man måste sova just den natten och att det är helt otänkbart att man inte får någon sömn (arbetsintervju eller liknande dagen efter).
Då kan man också ha turen att få gå till olika läkare varje gång man gör detta.
Rekommenderar inte att man gör det för ofta, dock.
Nu räcker det oftast att ringa och berätta att det är slut och att jag behöver mer.
Av någon anledning är de mindre pepp på att skriva ut Imovane åt mig.
Har växlat lite mellan Stilnoct och Imovane, men jag får aldrig 7.5mgare Imovane när jag väl väljer att ha Imovane istället för Stilnoct. Jag får bara 5mgare.
De gillar inte riktigt att skriva ut Imovane åt mig, men Stilnoct är inga problem.
Varför vet jag inte.