Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-22, 12:26
Medlem
hymnxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Undrar hur svårt det varit för er som har haft gammalt missbruks förflutet att få ut imovane resp stilnoct från öppen psyk eller husläkaren????
Är ganska sent ute med svar på din fråga; men nej.

Jag hade det väldigt enkelt att få ut såväl Stilnoct som Imovane.
Nu även Stesolid vid behov, utan några som helst problem.

Jag är dock rätt duktig på att ljuga och manipulera, och är rent allmänt jävligt trevlig.
Jag hittar enkelt vilka knappar jag ska trycka på för att just den människan ska få förtroende för mig, och jag har ett välvårdat yttre, samt uttrycker mig väldigt väl.
Har man dessutom kunskap om de olika medicinerna och liknande så blir det ännu enklare.

Hur svårt andra har det kan jag inte svara på, men just Stilnoct och Imovane verkar inte vara så svårt att få utskrivet, oavsett bakgrund.
Vet man vad man ska säga och inte ser ut som en trasig pundare så torde det vara lugnt.
Citera
2013-02-22, 13:51
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hymnx
Är ganska sent ute med svar på din fråga; men nej.

Jag hade det väldigt enkelt att få ut såväl Stilnoct som Imovane.
Nu även Stesolid vid behov, utan några som helst problem.

*avis*

Citat:
Jag är dock rätt duktig på att ljuga och manipulera, och är rent allmänt jävligt trevlig.
Jag hittar enkelt vilka knappar jag ska trycka på för att just den människan ska få förtroende för mig, och jag har ett välvårdat yttre, samt uttrycker mig väldigt väl.
Har man dessutom kunskap om de olika medicinerna och liknande så blir det ännu enklare.

Anser mig själv att vara bra på att manipulera också men mitt fall så handlar det om policyn där jag är "inskriven". Har insett att det är lönlöst att försöka mera då det enda det kan leda till att dem anser mig vara för omotiverad och övergången till öppenpsyk (inte samma sak som RPÖV) tar längre tid.

Citat:
Hur svårt andra har det kan jag inte svara på, men just Stilnoct och Imovane verkar inte vara så svårt att få utskrivet, oavsett bakgrund.
Vet man vad man ska säga och inte ser ut som en trasig pundare så torde det vara lugnt.

Återigen här är det skitsvårt men jag fällde nog krokben på mig själv när jag inställde mig första gången då jag hade både amfetamin, benso, thc och tände av samtidigt. Upplevdes som en "risk" då personalen upplevde mig som labil. Det blev RPÖV i huddinge på en gång.
Citera
2013-02-22, 14:08
Medlem
hymnxs avatar
Citat:
*avis*
...
...
...
Jag får mina mediciner från min vanliga husläkare på vårdcentralen.

Första gången jag gick och bad om hjälp med mina sömnproblem var en akuttid.
Då gick jag inte till min vanliga läkare jag alltid haft då denne var ledig, utan fick gå till en annan.
Denne läkare skrev direkt ut 30x10mg Stilnoct.
Jag sa att det hade fungerat bra förr då jag fått av flickvän, och att jag behövde 2st 5mgare för att det skulle fungera.
Sen dess har jag fått 10-pack utskrivet oftast, men på senare tid har jag börjat få 30-pack för att jag gnällde om att 10-packen inte ingår i högkostnadsskyddet.

Satt även och hostade lite under det första mötet, och i dörren på väg ut frågade jag lite smidigt vad man kan göra åt rethostan.
Läkaren kastade en flaska Cocillana på mig direkt.

Sen dess har jag haft ganska enkelt att få ut både Cocillana och Stilnoct, så länge jag inte ber om det oftare än jag ska.
Försöker låta det gå lite extra lång tid mellan gångerna jag ber om påfyllning ibland också, för att få utökat förtroende.

Det gäller rent allmänt att ha tur, inte verka vara någon som jagar piller, och få förtroende hos läkaren.
Man kan försöka utnyttja att ens läkare inte arbetar vissa dagar också, och på de dagarna ringa och be om akuttid. Att ha en bra anledning till varför man måste sova just den natten och att det är helt otänkbart att man inte får någon sömn (arbetsintervju eller liknande dagen efter).
Då kan man också ha turen att få gå till olika läkare varje gång man gör detta.
Rekommenderar inte att man gör det för ofta, dock.

Nu räcker det oftast att ringa och berätta att det är slut och att jag behöver mer.
Av någon anledning är de mindre pepp på att skriva ut Imovane åt mig.
Har växlat lite mellan Stilnoct och Imovane, men jag får aldrig 7.5mgare Imovane när jag väl väljer att ha Imovane istället för Stilnoct. Jag får bara 5mgare.
De gillar inte riktigt att skriva ut Imovane åt mig, men Stilnoct är inga problem.
Varför vet jag inte.
Senast redigerad av hymnx 2013-02-22 kl. 14:12.
Citera
2013-02-22, 14:16
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Jag får mina mediciner från min vanliga husläkare på vårdcentralen.

Där i ligger den stora skillnaden. Jag VET att jag kommer kunna få ut det senare när jag skrivs över men just på denna instans (beroende mottagningen) så ges inget med benzo ut.

Som jag skrev i en annan tråd så ifrågasatte jag det då jag nämnde att flera utav mina bekanta får det utskrivet och fick då höra att beroendemottagningarna i Sverige ligger i konflikt med Öppenpsyk och husläkarna då dem alldeles för lätt skriver ut dessa piller vilket ganska ofta leder till att dem får ett beroende av det och hamnar till slut på beroendemottagningen.

Citat:
Sen dess har jag haft ganska enkelt att få ut både Cocillana och Stilnoct, så länge jag inte ber om det oftare än jag ska.
Försöker låta det gå lite extra lång tid mellan gångerna jag ber om påfyllning ibland också, för att få utökat förtroende.

låter vettigt.

Citat:
Det gäller rent allmänt att ha tur, inte verka vara någon som jagar piller, och få förtroende hos läkaren.

Förstå mig rätt. Jag vill bara ha för att sova bättre. Att missbruka dessa piller är inte syftet.
Senast redigerad av EnLitenSvamp 2013-02-22 kl. 14:16. Anledning: stavfel
Citera
2013-02-22, 15:49
Medlem
undervattenfisks avatar
ONT: fixat 8 st zopiklon idag! tur man har äldre släktingar till förfogande! har bara iktorivil annars går inte sova på
Senast redigerad av undervattenfisk 2013-02-22 kl. 15:56.
Citera
2013-02-22, 19:04
Medlem
hymnxs avatar
Citat:
Där i ligger den stora skillnaden. Jag VET att jag kommer kunna få ut det senare när jag skrivs över men just på denna instans (beroende mottagningen) så ges inget med benzo ut.

Som jag skrev i en annan tråd så ifrågasatte jag det då jag nämnde att flera utav mina bekanta får det utskrivet och fick då höra att beroendemottagningarna i Sverige ligger i konflikt med Öppenpsyk och husläkarna då dem alldeles för lätt skriver ut dessa piller vilket ganska ofta leder till att dem får ett beroende av det och hamnar till slut på beroendemottagningen.

låter vettigt.

Förstå mig rätt. Jag vill bara ha för att sova bättre. Att missbruka dessa piller är inte syftet.
Låter rätt rimligt att en beroendemottagning inte skriver ut benso och z-analoger så friskt.
Tyvärr, då vissa av oss faktiskt behöver hjälp.

Jag tror inte att du vill missbruka dessa piller. Jag tycker själv att det är ganska värdelösa rus man får, men det är väl en smaksak. Jag gillade det förr, och jag gillar det ibland i brist på annat.
Jag använder dem dock mot mina sömnproblem. Det händer kanske en gång var tredje månad att jag tar några stycken av mina Stilnoct och sitter vaken. Väldigt sällan.
Tar inte varje kväll heller, försöker hålla toleransen nere.
Citera
2013-02-22, 20:51
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Jag tror inte att du vill missbruka dessa piller. Jag tycker själv att det är ganska värdelösa rus man får, men det är väl en smaksak. Jag gillade det förr, och jag gillar det ibland i brist på annat.
Jag använder dem dock mot mina sömnproblem. Det händer kanske en gång var tredje månad att jag tar några stycken av mina Stilnoct och sitter vaken. Väldigt sällan.
Tar inte varje kväll heller, försöker hålla toleransen nere.

Låter som en sund inställning.

Har precis börjat med Cirkadin (3natten ikväll) helt värdelösa om jag får säga mitt.
Citera
2013-02-23, 01:01
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Låter som en sund inställning.

Har precis börjat med Cirkadin (3natten ikväll) helt värdelösa om jag får säga mitt.

Håller med. Cirkadin suger verkligen. Zolpidem som gäller för mig om jag ska få en bra sömn.
Citera
2013-02-23, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Jag dumförklarar gärna dom som särskriver som dig, och ja jag vet att zopiklon/zolpidem tomten finns och många som skyller på det men fortfarande har man ångest eller sömnproblem är det inget som händer, du hade fem stycken hemma jag har haft 1000 st valium, iktorivil, etizolam och zopiklon (200-300 av varje) hemma utan att ens haft tillstymmelse till samma konsumtion har visserligen högre tolerans då jag kan stoppa i mig 5 st 7,5or utan minneslucka men fortfarande..

Du dumförklarar bara dig själv ännu mer lillpundarn

okej du är bättre en mig på att knarka grattis.

skiti hur jag skriver om du ändå kan läsa det. jag kanske skriver dåligt reta inte mig, du kanske är en sorglig pundare utan ambitioner som satsar hela livet på att bli expert på att knarka jag retar inte dig.

för att hålla mig till tråden så undrade jag bara om jag kunde ta 3 piller utan att dö återigen det var min första drog upplevelse så hur fan ska jag veta.
Citera
2013-02-23, 11:44
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
eller SR

Personen menar alltså slow release; och jag menar depot.
Citera
2013-02-23, 20:37
Medlem
ultrasunks avatar
har väl lägat trunt 100 mg stilnoct nu i två dygn, mest tagit sömndoser på 30-40 mg och sen en eller högst två under dagen (en gång på morgonen, en gång på eftermiddan) för att hålla mej lugn. tänkte dock testa köra på lite ikväll. några rekommendationer? har tagit 40 mg nu på relativt kort tid (säg 1,5 h) och kaffebryggarn e igång. har jag nåt å vänta mej eller? jag vill prata med tomtar. har väl ca 25 jkvar eller så tror jag tror ni det räcker för att flumma (hårt) på??
Citera
2013-02-23, 21:49
Medlem
ultrasunks avatar
äh. tog 70 mg till och nu väntar badet. känner mej mest rastlös. första halvtimmen e skön då får jag den varma känslan i musklerna men sen går det över till rastlöshet. drygt. kommer nog inga fiktiva vänner ikväll har jag en känsla av. blir väl mest jag som somnar inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in