2013-03-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Hans svar stämmer ju till fullo, har du ångest eller gissar du bara att dom inte funkar emot det?

På mig är zopiklon tom snäppet effektivare än traditionell benso mot just de.

Vilken märklig diskussion det blev. Jag har alltså läst här att Imovane är bra för/mot/ ångest och undrar hur de kan vara möjligt. Alltså vad i Imovane gör att den funkar mot ångest.

Jag gissar inget, jag har ingen ångest- Sen används ju också ordet ångest väldigt fel av folk, men kan ju tänka mig att de som skriver här t.ex har riktig ångest och inte bara "vanlig rädsla".

Nåja, jag lägger ner diskussionen, jag har fått mitt svar i tråden av en annan person.
Blev bara så förvånad när jag såg - läste att Imovane är bra - funkar mot ångest.
Citera
2013-03-30, 19:45
Medlem
Spadess avatar
Har inget att flumma på här hemma så tänkte ta mina 2 Zopiklon och försöka kolla en rulle. Hur stor är risken att man börjar göra skeva saker om man försöker hålla sig vaken? Behöver man gömma vassa föremål? Varit vaken typ 2 dygn också!

Sist tog jag 1 när jag landade på tjacket och höll mig vaken. Kollapsade tydligen sittandes och flög upp direkt igen och var allmänt flummig.
Citera
2013-03-30, 20:19
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spades
Har inget att flumma på här hemma så tänkte ta mina 2 Zopiklon och försöka kolla en rulle. Hur stor är risken att man börjar göra skeva saker om man försöker hålla sig vaken? Behöver man gömma vassa föremål? Varit vaken typ 2 dygn också!

Sist tog jag 1 när jag landade på tjacket och höll mig vaken. Kollapsade tydligen sittandes och flög upp direkt igen och var allmänt flummig.
Ta dom 2 och slå på en film så ska du nog se att du somnar lugnt och fint
Citera
2013-03-30, 20:21
Medlem
Spadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Ta dom 2 och slå på en film så ska du nog se att du somnar lugnt och fint

Du kanske missförstod mig, jag har lite tråkigt och vill således inte somna direkt Ska börja med en och kolla om jag kan hålla mig vaken!
Citera
2013-03-30, 20:26
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spades
Du kanske missförstod mig, jag har lite tråkigt och vill således inte somna direkt Ska börja med en och kolla om jag kan hålla mig vaken!
Ok, men flippa ur det är jag nästan säker på att du inte kommer att göra. Du kommer nog bli mest lugn, men tänk på att halveringstiden inte är så jätte lång och speciellt inte om du fortfarande är påtänd
Citera
2013-03-30, 20:54
Medlem
Spadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Ok, men flippa ur det är jag nästan säker på att du inte kommer att göra. Du kommer nog bli mest lugn, men tänk på att halveringstiden inte är så jätte lång och speciellt inte om du fortfarande är påtänd

Yes! Är fortfarande rätt uttorkad trots 7 L vätska förtärd idag. Inget som påverkas utav Zopiklonet va?

Edit: Man börjar bli rätt skön nu med sömnbristen och Zopparna. Hjärnan arbetar avsevärt mycket långsammare, annars känner jag inte så mycket än. Ska ut på en cigg medans man kan Förhoppningsvis slocknar jag inte ute!
Senast redigerad av Spades 2013-03-30 kl. 21:48.
Citera
2013-04-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neo-2010
Ok, tack för svaret. Hade ingen aning om det, eftersom jag använder imovane enbart till att sova.
Får 1st 100 kartong per månad. Men det beror nog på som jag skrev tidigare att jag är äldre och då är det nog lättare att få utskrivet bl.a imovane.

Lyckost hade inte vart fel 100 i mån jag för 30 i mån tar slut fort eftersom jag tar det dagtid har grov ångest räcker max en vecka du verkar ha träffat en bra läkare tar du 2 3 om kvällen ? en mån är ju ca 30 dagar tar du en om kvällen har du ju 70 tabbar kvar isåfall
Citera
2013-04-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Stilnoct och imo är olika substanser. Kan känna igen mig i att jag blir dåsig dagen efter imo, snudd på förstörd ifall jag försöker gå upp innan medicinens halveringstid gått ur mig

Hysteri: Sov längre eller byt till Zolpidem/sonata.

Självfallet, rock solid.

Ä vad fan det är ju bara nice men du kanske inte har ångest menar att man känner det en tid på morgonen men har du inte dom problemen försök byta till Halcion har kort halverings tid alt Stilnoct
Citera
2013-04-01, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constrictor
Lyckost hade inte vart fel 100 i mån jag för 30 i mån tar slut fort eftersom jag tar det dagtid har grov ångest räcker max en vecka du verkar ha träffat en bra läkare tar du 2 3 om kvällen ? en mån är ju ca 30 dagar tar du en om kvällen har du ju 70 tabbar kvar isåfall

Jag tar 10 mg varje natt. Jag bunkrar faktiskt på mig. Är så J*VLA trött på att så många fungerande mediciner dras in av Läkemedelsverket- mediciner många av oss behöver. Har råkat ut för det 3 ggr, så nu bunkrar jag.

Och som jag skrev tidigare- jag tillhör den äldre generationen och har inga missbruksproblem öht-
jag har flera recept som ligger på Apoteket som jag inte ens tagit ut.
Det är nog lättare att få mediciner utskrivna när man nått en "mogen" ålder.

VC läkaren skriver ut, men dom känner mig så väl här i området, så det är lugnt.
Citera
2013-04-03, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constrictor
Ä vad fan det är ju bara nice men du kanske inte har ångest menar att man känner det en tid på morgonen men har du inte dom problemen försök byta till Halcion har kort halverings tid alt Stilnoct
Nej, jag är en fullständigt ångestfri människa, vad fan är det för korkat utlåtande du kommer med?

Det handlar inte om att ha ångest eller inte, det handlar om en bieffekt som Zopiklon gör. Jag söker inte att sova på Zopiklon, däremot intygade jag bara att man inte är så kalago om man vaknar och fortfarande är påverkad av 3 7,5mgare som man åt 6 timmar innan man somnade. Nog för att det kan vara trevigt att vakna "bensad" men inte fan är man direkt samlad i skallen

Vad sökte du att få ut av ditt inlägg egentligen? Får för övrigt Zolpidem utskrivet som det ser ut nu.
Citera
2013-04-04, 06:22
Medlem
Ilove420s avatar
Hur länge sitter zopiklon 7,5mg i? Jag vill sova på dom men somna bara till i några minuter sen vaknar upp igen... tagit 3 st7,5 nu och har bara sovit några minuter till och från. Tog 2st klockan 00:00 och en till klockan 5
Citera
2013-04-04, 15:36
Medlem
Risplockarns avatar
Lugnt att blanda 1,8g lyrica (hööög tolerans) och några zopiclone?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in