Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-03, 18:57
Medlem
RapidLamas avatar
Jag gillar mest zolpidem ratiopharm, kanske inbillar mej men märker en stor skillnad mot tex zolpidem sandoz som jag oftast får när jag hämtar ut.
Har sagt till på apoteket någon gång att jag hellre vill ha rathioparm men dom säger såklart att det inte är någon skillnad på märkena också får jag dom där jäkla sandoz.
Jag antar att dom ger det som finns inne eller har dom flera olika märken och tar bara närmast handen typ?
Är det värt att gå till olika apotek och säga att man vill ha ratiopharm eller garvar dom bara åt en?
Citera
2009-05-03, 19:00
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapidLama
Jag gillar mest zolpidem ratiopharm, kanske inbillar mej men märker en stor skillnad mot tex zolpidem sandoz som jag oftast får när jag hämtar ut.
Har sagt till på apoteket någon gång att jag hellre vill ha rathioparm men dom säger såklart att det inte är någon skillnad på märkena också får jag dom där jäkla sandoz.
Jag antar att dom ger det som finns inne eller har dom flera olika märken och tar bara närmast handen typ?
Är det värt att gå till olika apotek och säga att man vill ha ratiopharm eller garvar dom bara åt en?
Aldrig förstått märkesbögeriet med mediciner.

Nej, inte värt.
Citera
2009-05-03, 21:44
Medlem
Roygbivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapidLama

Ja men vafan. Om du gillar de andra bättre så ska du köra på det. Kolla runt på olika apotek. Om du går till ett apotek kan de också kolla i sin dator vilket apotek som har dem inne.
Citera
2009-05-03, 22:40
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Vad kåt jag blev nyss. Någon annan som fått kåtslag av Zopiklon?

Jodå, det har väl hänt.
Citera
2009-05-03, 23:35
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Jodå, det har väl hänt.
Hehe! Nu känner jag mig dock inte det minsta kåt. Men det är nog kanske att göra med att pungen har tömts flera gånger varje dag de senaste dagarna (Högintressant info!)

Nu skall jag krascha i sängen. God natt!
Citera
2009-05-04, 00:03
Medlem
Har massa imovane 7,5or hemma, äre värt o ta en eller? Blir de skönare att lyssna på musik? Minns inte det, egentligen vill jag bara röka men kan ej.

Vill ju bara chilla o lyssna på musik. Hatar pix egentligen.
Citera
2009-05-04, 21:36
Medlem
ManMannens avatar
Efter att ha ätit upp två månadsdoser på 2 dagar, hittat massor på golvet och ätit upp dessa den tredje dagen så var alla mina slut. Det trodde jag i alla fall.

Hittade 1.5 Zopiklon igår när jag rotade bakom skrivbordet som nu tog sig in i min kropp bakvägen. Ingen tolerans.Effekten har gjort det svårt att skriva, men jag hoppas på mer. Annars får jag dra i mig lite alkohol kanske.

Edit: Fann ytterligare en halv Zopiklon som, tillsammans med Sonatan, som jag också fann, blev en fin cocktail som nu är klar och skjuten i gumpen.

Det här tog tid att skriva. Jösses. Rökpaus, och eventuellt, alkoholpaus.

Citat:
Ursprungligen postat av You better run
Har massa imovane 7,5or hemma, äre värt o ta en eller? Blir de skönare att lyssna på musik? Minns inte det, egentligen vill jag bara röka men kan ej.

Vill ju bara chilla o lyssna på musik. Hatar pix egentligen.

Ja, det är värt. Men börja långsamt och fyll på långsamt. Ta inte för många för då kommer tomten fram och gör en massa dumheter som man inte kommer ihåg.
Senast redigerad av ManMannen 2009-05-04 kl. 22:04.
Citera
2009-05-07, 19:57
Medlem
Hej, jag har i ett par år använt Zolpidem Sandoz varje gång, aldrig några andra märken. Det var fina tider flummade varje gång, Nedan är en liten kort beskrivning vad som hände i början av mitt Zolpidem bruk.

• I början då man knappt hade någon aning om vad dessa små pillar var kapabla till så underskattade man dom totalt. Som ni flesta vet händer det ofta att man får långa minnesluckor och får tillbaka små flashbacks nästa dag sakta men säkert så tillslut har man en ganska bra uppfattning om vad som hände.
Hur som helst så hade jag använt massor med raklödder som låg överallt i mitt sovrum, rakat pungen i sängen, så ja det var blä. Tyckte det var roligt att sitta och skära mig i armen, kan inte förstå hur man kunde göra det. Var blod på många ställen i rummet och hela kartan var självklart slut.

Men det jag ville komma fram till är att nu de senaste 6 månaderna har jag tagit 2 st 7.5 Imovane i princip varje natt, men jag kan inte få den ångestdämpande och den riktigt sköna effekten av dom längre. Om jag har varit utan Imovane i en vecka t.ex så den första natten kan jag få ett litet rus men väldigt väldigt kort.

Någon annan som känner att det inte funkar längre p.ga att man käkat 2x 7.5 varje dygn i några månader?

Jag har också käkat Sertralin senaste månaderna 150mg. Är det pga det att jag inte får effekt av Imovane längre? Och hur länge sitter erat rus i av 2-3 7.5or?
Citera
2009-05-07, 21:44
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serenityy
Någon annan som känner att det inte funkar längre p.ga att man käkat 2x 7.5 varje dygn i några månader?

Jag har också käkat Sertralin senaste månaderna 150mg. Är det pga det att jag inte får effekt av Imovane längre? Och hur länge sitter erat rus i av 2-3 7.5or?

Jag har haft 2x7.5 utskrivet i ett par år, även om jag får ut så pass mycket att det går åt 2-5 om dagen. Den sömngivande effekten är helt borta för min del, däremot så har jag fortfarande den ångestdämpande och lite rogivande effekten som i sin tur hjälper till med sömnen. Vad gäller berusningstiden så skulle väl jag säga att det märkbara håller i 1½-2 timmar, men effekten avtar ju inte direkt.

Sertralin kan mycket väl påverka effekten, troligtvis mer indirekt. I FASS står det att alkoholeffekten inte påverkades under samtidig behandling med Sertralin. Benso/z-drugs påverkar samma del av hjärnan som alkohol. Men ja, indirekt kan du väl få sämre effekt. Jag kommer själv ihåg att min ångest ökade rejält med olika SSRI-preparat, vilket i sin tur skapade mer bensotolerans.
Jag har dock hört att vissa antidepressiva, så som Voxra, påverkar effekten av benso negativt, men då är det ju inte ett SSRI-preparat heller.
Citera
2009-05-12, 01:39
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Vad kåt jag blev nyss. Någon annan som fått kåtslag av Zopiklon?

Lite sent svar. Men faktumet är att du får en ångestdämpande och rogivande effekt av Zopiklon, om du normalt sett hejdar dig från att ha kåta tankar kan det släppa på spärren och du blir mer neutral gentemot det.
Citera
2009-05-12, 22:44
Medlem
jong woos avatar
Hej,

Jag tar 7,5 mg och väger 70 kg. Jag brukar känna av ganska mycket och se små hallicar om man kollar på sladdar och grejer med ljus bakom sig. T.ex. små roliga håriga monster. Jag tar då utan alkohol.

Kan man gå på fest med imovane + alkohol eller är man helt borta?

Men en grej som jag är orolig för är följande: Sabbar jag min sömn när jag tar detta? Finns det stora risker för sömnproblem?
Citera
2009-05-12, 22:46
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jong woo
Hej,

Jag tar 7,5 mg och väger 70 kg. Jag brukar känna av ganska mycket och se små hallicar om man kollar på sladdar och grejer med ljus bakom sig. T.ex. små roliga håriga monster. Jag tar då utan alkohol.

Kan man gå på fest med imovane + alkohol eller är man helt borta?

Men en grej som jag är orolig för är följande: Sabbar jag min sömn när jag tar detta? Finns det stora risker för sömnproblem?

Jag har partat på imovane några gånger, då har jag tagit 3 st 7,5er. Det braiga med dom är att man kan dricka mycket utan att däcka också! Så det fungerar bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in