2013-03-30, 00:25
Medlem
BattleBuddhas avatar
Jag och min tjej tog vars en stillnoct (egentligen för att sova, men va fan..) 10 mg. Vi har noll tolerans, vad kan man förvänta sig och hur lång tid tar det? Gått 40 minuter nu men det ända jag känner just nu är lite förvirring och lite tankesvårigheter.

När jag testade för några år sedan tog jag aldrig en om jag inte skulle sova vilket jag för det mesta gjorde på dem, så jag har dålig koll på vad man kan förvänta sig där om man nu inte vill sova.

Låter fjuttigt med vars 10 mg still men noll toleransnivå och stillisar är ju starka så, kanske kan bli spännande i alla fall..?
Citera
2013-03-30, 00:55
Medlem
lovezeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
Jag och min tjej tog vars en stillnoct (egentligen för att sova, men va fan..) 10 mg. Vi har noll tolerans, vad kan man förvänta sig och hur lång tid tar det? Gått 40 minuter nu men det ända jag känner just nu är lite förvirring och lite tankesvårigheter.

När jag testade för några år sedan tog jag aldrig en om jag inte skulle sova vilket jag för det mesta gjorde på dem, så jag har dålig koll på vad man kan förvänta sig där om man nu inte vill sova.

Låter fjuttigt med vars 10 mg still men noll toleransnivå och stillisar är ju starka så, kanske kan bli spännande i alla fall..?

Det kommer nog inte hända mycket alls möjligen placebo.
Citera
2013-03-30, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Ja lite seg/sliten får man räkna med att känna sig när man vaknar på morgonen efter att man har tagit imovane, iaf jag.

Ibland är det nästan omöjligt att vakna, även fast jag har satt 3 larm.

Men det här med illamåendet dagen efter som biverkning är segt, då jag hatar att må illa.
Numera tänker jag till en eller två gånger innan jag tar imovane pga denna biverkning.

Fortfarande ingen som känner igen sig med illamåendet?
( nej, jag är man, så gravid är jag inte! )

Jag borde nog ha haft tendenser till illamående med tanke på min konsumtion. Men helt klart att Vill man flumma så går det bra................
Citera
2013-03-30, 04:02
Medlem
Jäkla skit. Nu har jag inte tagit stillisar på några veckor, men lik förbannat är detta en kväll jag inte känner nåt. Här tagit 40 mg och känner inte av det bajs
Citera
2013-03-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovezero
Det kommer nog inte hända mycket alls möjligen placebo.
Första gången jag tog Zolpidem var det 10mg, jag låg under täcket och hallucinerade, typ noddande.. Blev inte flöddrig eller så på 10mg men upplevde annat än trötthet och förvirring ... det kom ju att ändras när jag slängde i mig 70mg till, då slet jag ner taklampan och tuggade sönder ett suddgummi, vaknade med elkablar där hylsan mellan metallen i kablarna och lampan var bortdragen precis ovanför mig, fick mig en kyss av den innan jag fattade vad som hänt (fortfarande flöddrig).

Kram
Citera
2013-03-30, 13:08
Medlem
Spadess avatar
Sovit 4 timmar på 2 dygn och har 2 zopiklon här! Ska jag äta dem eller risk för att jag kommer få hallisar och dylikt?

Är fortfarande lite pigg i bollen från nattens amfetamin så kommer nog inte kunna sova på ett tag utan.
Citera
2013-03-30, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spades
Sovit 4 timmar på 2 dygn och har 2 zopiklon här! Ska jag äta dem eller risk för att jag kommer få hallisar och dylikt?

Är fortfarande lite pigg i bollen från nattens amfetamin så kommer nog inte kunna sova på ett tag utan.
No problemo, lägg dig och kolla på en film så ska du se att du sover tills den är slut. Förvänta dig dock inte att få sova så länge, planera när du lägger dig.
Citera
2013-03-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Skaffa ångest så får du se.

Vilket urkorkat svar.
Citera
2013-03-30, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Imovane är som sagt en insomningstablett och går man och lägger sig somnar man, stannar man uppe blir man rusfylld och får ångestdämpande effekt.

Ok, tack för svaret. Hade ingen aning om det, eftersom jag använder imovane enbart till att sova.
Får 1st 100 kartong per månad. Men det beror nog på som jag skrev tidigare att jag är äldre och då är det nog lättare att få utskrivet bl.a imovane.
Citera
2013-03-30, 19:04
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neo-2010
Vilket urkorkat svar.
Hans svar stämmer ju till fullo, har du ångest eller gissar du bara att dom inte funkar emot det?

På mig är zopiklon tom snäppet effektivare än traditionell benso mot just de.
Citera
2013-03-30, 19:08
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spades

Finns risk, ja, men den är inte så stor..
Citera
2013-03-30, 19:27
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neo-2010
Vilket urkorkat svar.
Det stämmer ju! dom är guldvärda för mig iaf när ångesten är som värst!
Senast redigerad av Stone.. 2013-03-30 kl. 19:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in