Citat:
Ursprungligen postat av
Netzach
Har tyvärr ingen erfarenhet av de andra läkemedlen du radar upp så kan inte hjälpa dig mer här tyvärr, tror jag. Men isolerat från allt du beskriver låter det sannolikt som en allergisk chock (om det nu inte var en chock pga. alla olika piller du stoppat i det). Mitt förslag är fortfarande att testa (utan andra läkemedel den dagen) ifall en minimal dos zopiklon ger liknande besvär. I så fall är du förmodligen allergisk, annars kan det ha berott på vilka olika ämnen som helst som jag förstått det.
Inget illa menat, om att du tar olika piller, försöker reda ut situationen bara. Någon mer bredare erfarenhet inom dessa substanser får gärna utveckla mitt svar.
Nej nej jag tar ej illa upp, de 2 jag åt då var antideppresiva som jag haft i 10 år, och den andra stämningsstabiliserande (eg en epilepsimedicin som funkar mot att man e upp o ner dagligen).
Men var feldiagnotiserad och har nu adhd medicin (biverkning svårt att sova), plus antidepressiv en mildare, stesoliden får jag när elvansen skutt verka vid 15-tiden och jag får panikångest och mår jättedåligt 2h.
Det tar tid att hitta rätt dos så den håller hela dagen, så man får lite biverkningar under upptrappningen.
Och tramadolen är för en ryggskada när jag ramlade ner 2-3 meter från en stensluttning och skadade kotor. (Är alltså smärtstillande vid behov).
Men ja jag känner också att jag vill veta, så konstigt att de inte gjorde tester.. Kan ju va saker som finns i fler mediciner o jag kan kola vippen.
Och botemedlet e ju som sagt kortison emot allergiska reaktioner bl.a och det är ju betapred som jag har.
Saxat från fass: Betapred är ett kraftigt verkande kortisonpreparat som hämmar inflammation och allergiska reaktioner. Betabred används huvudsakligen vid korttidsbehandling för att lindra symptomen vid exempelvis astma, allergiska tillstånd, ormbett och svårare reaktioner vid insektsstick. Betapred används också vid falsk krupp (pseudokrupp).
Tack för dina svar, trodde inte ens nån skulle svara

)
Tillägg:Har även skrivit o frågat min kompis o gamle granne exakt vad det var och ifall de var svenska eller utländska.