2013-03-18, 01:12
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Den första tabben du ploppar är ju fortfarande aktiv så nummer 2 blir nog rätt fin som pålägg.

Den går inte till spillo.

"Kicken" hade väl varit lite hårdare om du droppat 2 direkt men jag tror det är bättre för toleransens skull att göra som du gjorde ändå.

För stor engångsdos kan fucka upp toleransen rätt bra.

Det är min uppfattning.

Ta helst aldrig mer än 15 mg, Max 22,5 mg om du vill skoja till det rejält någon enstaka gång annars drar du förmodligen på dig en tolerans som är jobbig att bli av med.

Försök att inte ta varje dag utan bara när du verkligen behöver.

Mvh

ahh okej de låter bra tack kicken sket jag väl i nu då men förstår inte, om jag tar 15mg direkt är min tolerans där då eller har jag inte möjligheten att bli skön på 7.5mg längre? hur sänks toleransen? det här är ju jävlit avancerat kan jag säga speciellt när de kommer till benso o z-analoger o sånt skit.

fan förstår inte varför devabättre för toleransen att göra som jag gjorde istället för att ta 15mg direkt varför fuckas toleransen upp efter en gång och går den inte at ttta ner eller

dessutom så undrar jag om min tolerans höjts nu efter mitt bruk
Citera
2013-03-18, 01:18
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
ahh okej de låter bra tack kicken sket jag väl i nu då men förstår inte, om jag tar 15mg direkt är min tolerans där då eller har jag inte möjligheten att bli skön på 7.5mg längre? hur sänks toleransen? det här är ju jävlit avancerat kan jag säga speciellt när de kommer till benso o z-analoger o sånt skit.

fan förstår inte varför devabättre för toleransen att göra som jag gjorde istället för att ta 15mg direkt varför fuckas toleransen upp efter en gång och går den inte at ttta ner eller

Jag skulle tro att en jättedos vid ett och samma tillfälle "chockar" GABA receptorerna på ett negativt sätt.

Är ingen proffsforskare så jag kan inte ge dig ett bra svar.

Kanske någon sakkunnig här han förklara bättre?

15 mg första gången sätter förmodligen inga större käppar i hjulet för dig men stå över någon dag eller två för säkerhets skull.

7,5 mg ska funka fint att somna på utan tolerans.

Mvh
Senast redigerad av unleash82 2013-03-18 kl. 01:25.
Citera
2013-03-18, 01:25
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Jag skulle tro att en jättedos vid ett och samma tillfälle "chockar" GABA receptorerna på ett negativt sätt.

Mvh

behöver ingen kemist men bara någon som kan förklara hur toleransgrejen e den där snubben förkklarade avancerat tog 7.5 mg zopiklon 23.00 har aldrig tgit z-analoger eller benso förut blev lite påverkad tog sedan en till 7.5mg 00.45 o ch undrar flera saker:

1. är det ovärt att fylla på så långt efter ville ha ett starkare rus? har läst att det inte går, att man ska ta alla samtidigt.

2. tolerans: kan någon förklara hur man ska föfrstå toleransen alltså varför är det bättter för toleransen om man tar 7.5mg 2 gånger (som jag gjort) eller tar 15mg på en gång.

är det sämre effekt att ta 7.5mg 2 gånger (med typ 1,5 timmes mellanrum) än att ta 15mg på en gång???? varför är det så??? och vilket är bättre om man vill må bra

sen en till fråga var det onödigt avv mig att fylla på med en till 7.5a när jag tagit en 1,5 timmar innan?

tack på förhand kletar efter konstrakta svar hoppas någon kan hjälpa mig
Citera
2013-03-18, 02:39
Medlem
Rommelsteins avatar
1. nästa fråga kan någon förklara hur toleransskiten funkar verkar ju vara helt annorlunda än från opiater typ tar man 15mg direkt så har man en tolerans på 15mg? kan man flumma på 7.5 då??? fan fattar ingenting
Citera
2013-03-18, 02:51
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:

15 mg första gången sätter förmodligen inga större käppar i hjulet för dig men stå över någon dag eller två för säkerhets skull.

7,5 mg ska funka fint att somna på utan tolerans.

Mvh

fan man får ju inte svar på sina frågor t.ex om jag tagit 15mg en kväll är min tolerans på 15mg helt plötsligt??? förstår inte hur det funkar, kan jag inte bli skön på 7,5mg längre eller vadå? så då ska jag altså vänta flera dagar så att toleransen är borta???
Citera
2013-03-18, 03:07
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
fan man får ju inte svar på sina frågor t.ex om jag tagit 15mg en kväll är min tolerans på 15mg helt plötsligt??? förstår inte hur det funkar, kan jag inte bli skön på 7,5mg längre eller vadå? så då ska jag altså vänta flera dagar så att toleransen är borta???

15 mg vid enstaka tillfälle är ingen fara som sagt.
7,5 mg kommer fungera ändå.

Några dagars uppehåll emellanåt är ändå att rekommendera även om du bara kör på 7,5 mg.

Zopiklon är inte avsedd att användas en längre period även om vissa läkare verkar tro det.
Men Kör du 2-4 dagar i veckan så går det ju köra på en längre period utan större problem.

Mvh
Citera
2013-03-18, 03:11
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
15 mg vid enstaka tillfälle är ingen fara som sagt.
7,5 mg kommer fungera ändå.

Några dagars uppehåll emellanåt är ändå att rekommendera även om du bara kör på 7,5 mg.

Zopiklon är inte avsedd att användas en längre period även om vissa läkare verkar tro det.
Men Kör du 2-4 dagar i veckan så går det ju köra på en längre period utan större problem.

Mvh

var ju uppenbarligen jävligt påverkad om du läser igenom allt... fattar ingenting, har ingen aning om vad jag gjort dom senaste 2-3 timmarna. men förstår fortfarande inte hur toleransökningen fungerar, är den snabb eller vadå? någon måste verklgien förklarara det antingen är jag för bensad eller så förstår jag helt enkelt inte.
Citera
2013-03-18, 03:13
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
var ju uppenbarligen jävligt påverkad om du läser igenom allt... fattar ingenting, har ingen aning om vad jag gjort dom senaste 2-3 timmarna. men förstår fortfarande inte hur toleransökningen fungerar, är den snabb eller vadå? någon måste verklgien förklarara det antingen är jag för bensad eller så förstår jag helt enkelt inte.

Jo jag misstänkte det

Blir lätt så hehe, kolla pm
Citera
2013-03-18, 10:47
Medlem
Om jag mot förmodan skulle åka in på piss prov. Ger Imovane utslag som benzo då?

Det jag menar är.. Kan jag skylla min "själv medicinering" av stesolid osv. på att jag har imovane på recept och att det endast är dom som get utslag????
Citera
2013-03-18, 10:53
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troettajag
Om jag mot förmodan skulle åka in på piss prov. Ger Imovane utslag som benzo då?

Det jag menar är.. Kan jag skylla min "själv medicinering" av stesolid osv. på att jag har imovane på recept och att det endast är dom som get utslag????

Nix, dem kommer se att du käkat Diazepam.

Zopiklonen ser dem inte på std stickor ens vill jag minnas.

mvh
Citera
2013-03-18, 14:26
Medlem
Rommelsteins avatar
Tog två 7.5or men känner mig nykter trots att jag vinglar lite. Tabletterna gick ut november 2012 men förra natten kändes det ju mycket mer. Har 7st zopiklon pilum kvar.

om jag tar en 7.5 tisdag, en onsdag, en torsdag och sen fördelar mina 4 sista över helgen kommer jag ha för hög tolerans då eller vadå? måste jag ta en paus från mitt brukande? (tog 2 7.5 igår 2 7.5 idag) känner knappt fö dom jag tog idag men måste jag ta en paus pga min tolerans nu eller vad gäller??
Citera
2013-03-18, 15:39
Medlem
Hysteri90s avatar
Zopiklon är en mycket märklig substans, trots att jag inte får ett rus på substansen längre, så påverkar den omdömet lite granna dagen efter.

Åsikter som inte är så populära, är det inga problem alls att stå för, tills man sakta men säkert allt eftersom timmarna gå börjar inse att det kanske skulle vart bäst att bara nicka och hålla med..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in