2012-11-19, 18:15
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minstad664
Lider av ångest om nätterna så för ett par veckor sen var jag till doktorn och fick ut 30st Imovane (Zopiklon). Mår så jävla bra av skiten, men jag undrar hur länge det ska räcka enligt läkaren?
Ni som har blivit beroende av det är det något ni ångrar idag?

mvh

1 st tablett innan läggdags så 30 dagar.
Citera
2012-11-19, 18:43
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minstad664
Lider av ångest om nätterna så för ett par veckor sen var jag till doktorn och fick ut 30st Imovane (Zopiklon). Mår så jävla bra av skiten, men jag undrar hur länge det ska räcka enligt läkaren?
Ni som har blivit beroende av det är det något ni ångrar idag?

mvh
Försök att ta nån veckas uppehåll i månaden/varannan månad eller liknande, det är inte kul att bli beroende och ge igenom AT på dem. Förhoppningsvis så kommer din läkare att hjälpa dig med det.
Citera
2012-11-19, 19:24
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Det beror ju givetvis på hur man doserar men det ligger något i det du säger.

Nu kan jag inte tala för någon annan men jag har då och då tagit lågdos imovane kontinuerligt under dagens gång för att sedan stoppa i mig en lite större dos och somna på det. Problemet med det du beskriver är att 5+5 inte blir 10 då det kommer vara ett stort mellanrum mellan första och andra dos. Blodplasmanivåerna kommer troligtvis inte stiga lika högt, men däremot vara högre under en längre tid.

Lyckligtvis är halveringstiden hyfsat lång så även om du inte når 10 så kanske 7.5 eller nåt. Väääldigt gissningsvis. Men jag har gjort så också och lyckats somna på det. Först tagit 7.5 utan att kunna somna sen tagit 7.5 igen ett par timmar senare. När den andra slår på, säg 45-60 minuter senare, så somnar jag. Det blir visserligen ganska många timmar utan sömn, varför jag har ganska exakt koll på min tolerans och ofta doserar rektalt.

Okej, tackar. Känner att jag börjar bilda mig ett uppfattning om hur det fungerar nu!

45-60 min för att zopiklonet ska slå på? Står ju att det ska börja verka efter 30 min, och ungerfär då tycker att jag att man kan känna hur det börjar smyga sig på. Men när uppfattar du/ ni andra att det peakar typ?
Citera
2012-11-19, 19:35
Medlem
Minstad664s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Försök att ta nån veckas uppehåll i månaden/varannan månad eller liknande, det är inte kul att bli beroende och ge igenom AT på dem. Förhoppningsvis så kommer din läkare att hjälpa dig med det.
Tackar för svaret
Citera
2012-11-19, 21:18
Medlem
Hej

Jag undrar vart man kan köpa zopiklon på nätet? Min läkare skriver bara ut tio st 5mg åt gången ... och de tar ju slut väldigt snabbt.
Citera
2012-11-19, 21:26
Medlem
Senast redigerad av cleopatra666 2012-11-19 kl. 21:58.
Citera
2012-11-20, 03:27
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Okej, tackar. Känner att jag börjar bilda mig ett uppfattning om hur det fungerar nu!

45-60 min för att zopiklonet ska slå på? Står ju att det ska börja verka efter 30 min, och ungerfär då tycker att jag att man kan känna hur det börjar smyga sig på. Men när uppfattar du/ ni andra att det peakar typ?

Mellan 20-40 Minuter brukar det ta innan jag känner av zopiklonet. Man ska tänka på att inte ligga ner när man tar tabletten, den ska ta ståendes så den smälter fortare. Sen beror det på hur mycket mat som finns i magen också. Allt spelar in.

Ursäkta om det är luddigt. Är berusad och skriver på mobil
Senast redigerad av Hysteri90 2012-11-20 kl. 03:28. Anledning: Stavfel
Citera
2012-11-20, 19:05
Medlem
ManMannens avatar
Citat:

Ja, den börjar säkerligen verka innan 45-60 minuter, men det brukar vara runt 40-45 minuter som jag känner av det. På tom mage (minst 6 timmar efter måltid) kan jag känna av det efter drygt 20 minuter. Om jag har ätit mycket innan, vilket jag i stort sett alltid har, kan det ta uppemot 1.5h. Därav rektal administration.

Men mitt tips är att alltid ta tabletterna på tom mage. Effekten kommer snabbare och biotillgängligheten blir högre pga mindre förstapassagemetabolism. Och om man känner att en inte räcker så kan man väldigt snabbt få effekt om man tar mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Mellan 20-40 Minuter brukar det ta innan jag känner av zopiklonet. Man ska tänka på att inte ligga ner när man tar tabletten, den ska ta ståendes så den smälter fortare. Sen beror det på hur mycket mat som finns i magen också. Allt spelar in.

Ursäkta om det är luddigt. Är berusad och skriver på mobil

Varför skulle det gå snabbare om man står upp?
Senast redigerad av ManMannen 2012-11-20 kl. 19:55.
Citera
2012-11-20, 19:52
Medlem
mp83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleopatra666
Tja ganska färsk i just detta område, men om någon har koll hur länge går de att spåra zolpidem i urinen och i blodet? Har tagit 20mg kan ju tilläggas. tacksam för svar

Kommer inte att synas om dom inte letar efter det. samt har en halveringstid på 2 timmar ,så ta det lungt.
stilnoct e nog den svåraste insomnings medicin som finns.
Så skön ,så farlig ,så oberäknelig
Citera
2012-11-20, 22:49
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Intressant att höra era personliga erfarenheter av zopiklonets verkan, Hysteri90 och ManMannen.

Hittat detta urklippt ur fass i en annan tråd om zopiklon: Den biologiska tillgängligheten av zopiklon är ca 80 %. Maximal plasmakoncentration uppnås inom 1-2 timmar och är ca 60 ng/ml efter en dos av 7,5 mg. Absorptionen kan fördröjas om zopiklon intas liggande. Distributionsvolymen är 1,3 l/kg och proteinbindningsgraden är ca 45 %.
Zopiklon (Imovane) metaboliseras i hög grad i levern genom dekarboxylering.

Stämmer ju ganska bra med era och mina erfarenheter.

Hur upplever du biotillgängligheten i rektum förresten ManMannen? Högre än i magen? Och kommer effekten direkt då? Inte för att jag planerar att rövpumpa zopiklon direkt, men vem vet vad som egentligen kan hända en sömnlös natt!
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2012-11-20 kl. 23:09.
Citera
2012-11-21, 02:57
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Intressant att höra era personliga erfarenheter av zopiklonets verkan, Hysteri90 och ManMannen.

Hittat detta urklippt ur fass i en annan tråd om zopiklon: Den biologiska tillgängligheten av zopiklon är ca 80 %. Maximal plasmakoncentration uppnås inom 1-2 timmar och är ca 60 ng/ml efter en dos av 7,5 mg. Absorptionen kan fördröjas om zopiklon intas liggande. Distributionsvolymen är 1,3 l/kg och proteinbindningsgraden är ca 45 %.

Hur upplever du biotillgängligheten i rektum förresten ManMannen? Högre än i magen? Och kommer effekten direkt då? Inte för att jag planerar att rövpumpa zopiklon direkt, men vem vet vad som egentligen kan hända en sömnlös natt!

Jag är också nyfiken måste jag säga. Jag har för cirka 60 minuter sen käkat 6*7,5mg imovane, och känner knappt av det. Så man är allt lite nyfiken på om det slår så bra i rektum som alla säger. Hade ju varit schysst att inte behöva slösa så massa extra imovane i onödan. Dock låter det läskigt med rövpump
Citera
2012-11-21, 06:23
Medlem
adagios avatar
Citat:

Behövs det verkligen en pump? Är det inte bara stoppa in tabletterna i röven? Så gjorde jag med diverse xanortabletter och stilnoct iaf och det gick fint!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in