Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ah, jag vet inte jag. Låter som en finlandskryssning. Inte så jävla kul. Blir man inte skön, mysig, glad etc?
Zopiklon är mer likt benso än Zolpidem och kan eventuellt vara lite mysigt. Zolpidem blir man bara jävligt efterbliven och skadad av, särskilt i större doser. Och minnesförlusten är ganska påtaglig om man säger så.
Mitt råd är att du fortsätter sova på det. 1 tablett (av valfri sort) och en stor spliff kan vara lite extra lustigt, men det är mer regel än undantag att man i slutändan tar betydligt fler än så och flippar ur helt.
Bäst är egentligen om någon kan dosera åt en.
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Wall of text här. Vore ytterst tacksam om någon vill ge mig råd eller tips
Hur länge sitter en tolleransen för Imovane i efter ett par veckors bruk?
Skall nämnas att under dessa veckor åt jag dom som godis ibland för att dämpa ångest, sen andra gånger käkade man för att bli go.
Så jag valde att lägga dom på hyllan två månader, sen kom jag över ett nytt paket imovane med 30st
Och tänkte se om dom funkade igen, första dagen käkade jag 8st och blev lagom go. Sen försökte jag använda dom som vanligt, men det funkade inte så jag svalde hela 13 st en dag, och då slog det minsann på.
Lite mer än en månad efter det lyckades jag köpa ett nytt paket imovane.
Jag började kvällen med 15mg och inväntade effekt, ingenting hände så jag slängde i mig en till. Och det enda som hände var att det kändes som jag enbart fått 1st 7,5 mg i mig.
Testade idag att slänga i mig 6 st,( Och då hade jag till och med ätit 2st grapefrukter som ska boosta ) ingenting hände mer än att motoriken blev ytterst kasst.
Och nu medans jag sitter och skriver detta har jag 3 st 7,5mg i mig och känner ABSOLUT ingenting.
Toleransen kan ju fan inte sitta kvar än?!
Nu har jag 18 st 7,5 mg kvar. Hur ska jag göra för att lyckas ens få mysa lite

?
Edit råder det korstolerans mellan Imovane och Stilnoct??
Min erfarenhet är att toleransen på Imovane försvinner ganska snabbt om det är det enda man använder, även om man käkat många doser. Däremot går toleransen upp lika fort. Käkar du 8 tabletter en dag så kommer det bli svårt att sova/få rus på små mängder dagen efter, tex.
Jag brukar efter uppehåll ta det på tom mage för att kunna minimera dosen till en början och utvärdera min tolerans. Tar man för många en dag så är det slöseri att inte vänta ett par dagar innan nästa dos. Tycker jag i alla fall.
Imovane är korstolerant med Stilnoct och troligtvis det mesta som påverkar GABA. Benso, alkohol, ghb etc. I hur stor utsträckning kan jag inte svara på.
Edit: Det här kan jag dock inte relatera till:
Citat:
Ursprungligen postat av Crystaline
Klockrent.
Du kan till och med byta ut "ett par månader" med i åratal.
Men det är ju som sagt bara min åsikt.