2012-07-27, 13:25
Medlem
Crystalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charoite
Har man ätit piller som godis och överdoserat som helvete har man fått en permanent tolerans. Punkt.
Du kan göra ett uppehåll på ett par månader och första och andra pillret efter det kommer kännas bra. Med tredje pillret har du fått tillbaka din monstertolerans igen.
Jag har aldrig hört någon som blivit av med sin långtidstolerans någonsin.

Klockrent.
Du kan till och med byta ut "ett par månader" med i åratal.
Citera
2012-07-27, 17:18
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ah, jag vet inte jag. Låter som en finlandskryssning. Inte så jävla kul. Blir man inte skön, mysig, glad etc?

Zopiklon är mer likt benso än Zolpidem och kan eventuellt vara lite mysigt. Zolpidem blir man bara jävligt efterbliven och skadad av, särskilt i större doser. Och minnesförlusten är ganska påtaglig om man säger så.

Mitt råd är att du fortsätter sova på det. 1 tablett (av valfri sort) och en stor spliff kan vara lite extra lustigt, men det är mer regel än undantag att man i slutändan tar betydligt fler än så och flippar ur helt.

Bäst är egentligen om någon kan dosera åt en.

Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Wall of text här. Vore ytterst tacksam om någon vill ge mig råd eller tips

Hur länge sitter en tolleransen för Imovane i efter ett par veckors bruk?
Skall nämnas att under dessa veckor åt jag dom som godis ibland för att dämpa ångest, sen andra gånger käkade man för att bli go.

Så jag valde att lägga dom på hyllan två månader, sen kom jag över ett nytt paket imovane med 30st
Och tänkte se om dom funkade igen, första dagen käkade jag 8st och blev lagom go. Sen försökte jag använda dom som vanligt, men det funkade inte så jag svalde hela 13 st en dag, och då slog det minsann på.

Lite mer än en månad efter det lyckades jag köpa ett nytt paket imovane.
Jag började kvällen med 15mg och inväntade effekt, ingenting hände så jag slängde i mig en till. Och det enda som hände var att det kändes som jag enbart fått 1st 7,5 mg i mig.

Testade idag att slänga i mig 6 st,( Och då hade jag till och med ätit 2st grapefrukter som ska boosta ) ingenting hände mer än att motoriken blev ytterst kasst.

Och nu medans jag sitter och skriver detta har jag 3 st 7,5mg i mig och känner ABSOLUT ingenting.
Toleransen kan ju fan inte sitta kvar än?!

Nu har jag 18 st 7,5 mg kvar. Hur ska jag göra för att lyckas ens få mysa lite?

Edit råder det korstolerans mellan Imovane och Stilnoct??

Min erfarenhet är att toleransen på Imovane försvinner ganska snabbt om det är det enda man använder, även om man käkat många doser. Däremot går toleransen upp lika fort. Käkar du 8 tabletter en dag så kommer det bli svårt att sova/få rus på små mängder dagen efter, tex.

Jag brukar efter uppehåll ta det på tom mage för att kunna minimera dosen till en början och utvärdera min tolerans. Tar man för många en dag så är det slöseri att inte vänta ett par dagar innan nästa dos. Tycker jag i alla fall.

Imovane är korstolerant med Stilnoct och troligtvis det mesta som påverkar GABA. Benso, alkohol, ghb etc. I hur stor utsträckning kan jag inte svara på.

Edit: Det här kan jag dock inte relatera till:

Citat:
Ursprungligen postat av Crystaline
Klockrent.

Men det är ju som sagt bara min åsikt.
Citera
2012-07-27, 17:32
Medlem
Vatos.Locoss avatar
efter att ha missbrukat imovane/stilisar för 2 årsen har jag nydligen fått imovane utskrivet och fan vad skönt det är, 2 stycken och en halvtimme senare när man ska lägga sig så räcker det med att blunda så sover jag som en stock hela natten
Citera
2012-07-28, 03:14
Medlem
200kgs avatar
jaag har tagit zopikllon nu och rökt cannabis och psice och känner mig brutalt fuuucked nu asså.
diggar zoppiarna som fan får ni kass balans på zomminsarna? jag ramlad eöver mn datorstol över förut och nu kan jag fan inte göranågot. druckit vin också.
vad kommer det bli? alkohol, imovane och vin och cannabis och spice hur tror ni att det blir?
men asså här kanske knarksvammel kommer nu ja men asså zopiklon är goosigt ja och det borde man ha på recept om man vill ha mot sömn viss afunkar det men jag diggar att mysa lite innann man somnar med ett par zoppisar eller imovane.

får man sämre balans alltså ramlar överallt och skitvarm o mumsig i kroppen och allt skevar allt är så bängt fått lkite hallisar också.

vad mer kan jag förvänta mig om jag öser mer vin? *
Citera
2012-07-28, 03:21
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
jaag har tagit zopikllon nu och rökt cannabis och psice och känner mig brutalt fuuucked nu asså.
diggar zoppiarna som fan får ni kass balans på zomminsarna? jag ramlad eöver mn datorstol över förut och nu kan jag fan inte göranågot. druckit vin också.
vad kommer det bli? alkohol, imovane och vin och cannabis och spice hur tror ni att det blir?
men asså här kanske knarksvammel kommer nu ja men asså zopiklon är goosigt ja och det borde man ha på recept om man vill ha mot sömn viss afunkar det men jag diggar att mysa lite innann man somnar med ett par zoppisar eller imovane.

får man sämre balans alltså ramlar överallt och skitvarm o mumsig i kroppen och allt skevar allt är så bängt fått lkite hallisar också.

vad mer kan jag förvänta mig om jag öser mer vin? *

Du kan nog förvänta dig att du kommer på komma på ideer som känns otroligt bra, men i efterhand är otroligt jäkla korkade. Du kommer säkerligen göra alla dessa ideer och ångra dig i morgon, du kommer ju förvisso inte komma ihåg alla dumheter du gjort men när du får dessa berättade för dig så kan det ju kännas sådär. Jag skulle lägga mig i soffan och koppla av och sen sova, istället för att dricka mer vin. Det leder inte till något gott
Citera
2012-07-28, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Wall of text här.
...

Citat:
Ursprungligen postat av Crystaline
Citat:
Ursprungligen postat av Charoite
Har man ätit piller som godis och överdoserat som helvete har man fått en permanent tolerans. Punkt.
Du kan göra ett uppehåll på ett par månader och första och andra pillret efter det kommer kännas bra. Med tredje pillret har du fått tillbaka din monstertolerans igen.
Jag har aldrig hört någon som blivit av med sin långtidstolerans någonsin.

Klockrent.

Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Min erfarenhet är att toleransen på Imovane försvinner ganska snabbt om det är det enda man använder, även om man käkat många doser. Däremot går toleransen upp lika fort. Käkar du 8 tabletter en dag så kommer det bli svårt att sova/få rus på små mängder dagen efter, tex.

Får jag påpeka att ni säger samma sak, men med olika ord?
Det spelar ingen roll om man har uppehåll en månad, två månader, ett år.

KORTTIDSTOLERANSEN går ner FORT, men är tillbaka i monsterstorlek efter andra eller tredje ruset igen.
LÅNGTIDSTOLERANSEN är förbrukad. Jag har aldrig hört någon bli av med den.
Citera
2012-07-28, 15:31
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Du kan nog förvänta dig att du kommer på komma på ideer som känns otroligt bra, men i efterhand är otroligt jäkla korkade. Du kommer säkerligen göra alla dessa ideer och ångra dig i morgon, du kommer ju förvisso inte komma ihåg alla dumheter du gjort men när du får dessa berättade för dig så kan det ju kännas sådär. Jag skulle lägga mig i soffan och koppla av och sen sova, istället för att dricka mer vin. Det leder inte till något gott

Helskotta. Du hade precis rätt. Jävlar vilken lömsk medicin, gillar den för att sova och mysa lite, men så fort alkohol inblandades blev det helt vrickat.
Citera
2012-07-28, 17:36
Medlem
200kgs avatar
Hur kan ni gilla att flumma på Imovane? Jag skulle säkert kunnat ha dödat någon eller någonting, var helt jäkla galen. Drack vin som en galning hela tiden, poppade i mig mer och mer Imovane tills jag inte kunde stå på benen. Minnesluckor som fan och ganska pinsamma SMS och liknande man dragit iväg till folk, tur som fan att jag inte var utomhus då.
Citera
2012-07-28, 18:32
Medlem
Crystalines avatar
Citat:
Hur kan ni gilla att flumma på Imovane? Jag skulle säkert kunnat ha dödat någon eller någonting, var helt jäkla galen. Drack vin som en galning hela tiden, poppade i mig mer och mer Imovane tills jag inte kunde stå på benen. Minnesluckor som fan och ganska pinsamma SMS och liknande man dragit iväg till folk, tur som fan att jag inte var utomhus då.

Ja då har du lärt dig något nu då. Alkohol + z-analoger är faktiskt mer idiotiskt att inta än rohypnol + alkohol.
Förslagsvis kan du ju inta dina imovane på bakfyllan nästa gång, då gör de mer gott än ont i alla fall.
Citera
2012-07-28, 19:01
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Tråkigt och onödigt va? jag tycker imovane ter sig bäst som insomnings och ångestdämpande i doser runt 30 mg / dag är det bästa , sover också bättre på imo än av flunitra
Citera
2012-07-28, 19:22
Medlem
Ibland på dagen (även på kvällen när jag skall sova) när jag är riktigt trött brukar jag ta en Imovane, lägga mig och läsa i väntan på att den skall verka och det är faktiskt småmysigt, man blir så skönt avslappnad innan man somnar.
Överintag blandat med all möjlig skit med minnesluckor och idiotiska påfund som följd, är det verkligen något att sträva efter eller "skryta" med?
Citera
2012-07-28, 19:32
Medlem
Tar aldrig mer än 7,5mg/dag och gjort det i ett år nu. Ofta en halv dessutom. Har fortfarande verkan på mig konstigt nog, mycket ångestdämpande. Rektalt är dock det mest effektiva, tycker det är 2-3 gånger mer effektivt den vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in