2012-06-03, 11:34
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Det är sömnmedicin.. Man får det på recept och jag vet bara 2 shoppar som har det till hutlösa priser så skulle aldrig köpa det på nätet.

Precis, det är sömnmedel som man fort får tolerans på.
Kommer inte ihåg vad jag betalade på apotekte sist. Men inte är dom svindyra, Att dom sen slutade funka efter nån månad var ju inte heller bra.
Citera
2012-06-03, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Precis, det är sömnmedel som man fort får tolerans på.
Kommer inte ihåg vad jag betalade på apotekte sist. Men inte är dom svindyra, Att dom sen slutade funka efter nån månad var ju inte heller bra.

Äter du terapeutiska doser Stilnoct enbart kvällstid är toleransutvecklingen väldigt låg pga kort halveringstid. GABA-receptorerna utsätts för läkemedlet under så kort tid att kroppen inte hinner "vänja sig" (dvs utvecklar inte nämnvärd tolerans). Zopiklon/Imovane har däremot snabb toleransutveckling pga att den har 3 gånger så lång halveringstid som Stilnoct plus att den även har en aktiv metabolit som sitter i ytterliggare ett tag.
Senast redigerad av flowhunter 2012-06-03 kl. 11:52.
Citera
2012-06-03, 11:56
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowhunter
Äter du terapeutiska doser Stilnoct enbart kvällstid är toleransutvecklingen väldigt låg pga kort halveringstid. GABA-receptorerna utsätts för läkemedlet under så kort tid att kroppen inte hinner "vänja sig" (dvs utvecklar inte nämnvärd tolerans). Zopiklon/Imovane har däremot snabb toleransutveckling pga att den har 3 gånger så lång halveringstid som Stilnoct plus att den även har en aktiv metabolit som sitter i ytterliggare ett tag.

Efter 8-9 dagar funkade inte 1 på mig (imovane) efter 14-15 dagar fick jag ta 2- 2 ½ för att sova sen hade jag 7 dagars uppehåll och då var det 2 som gällde sen fortsatte det så. Fick aldrig ner toleransen och är i behov av dom dagligen. efter en månad funka dom inte alls. För mig och några andra kom toleransen som en käftsmäll och ville inte försvinna och för en kompis så kunde han äta dom i flera månader utan någon märkvärdig tolerans. Vi är alla olika. Bästa är om man bara äter dom 3-4 dagar i veckan men om man har insomnia och aldrig får mer än 2-4timmar sömn per dygn så orkar man liksom inte vara utan allt för länge.
Citera
2012-06-03, 12:07
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Efter 8-9 dagar funkade inte 1 på mig (imovane) efter 14-15 dagar fick jag ta 2- 2 ½ för att sova sen hade jag 7 dagars uppehåll och då var det 2 som gällde sen fortsatte det så. Fick aldrig ner toleransen och är i behov av dom dagligen. efter en månad funka dom inte alls. För mig och några andra kom toleransen som en käftsmäll och ville inte försvinna och för en kompis så kunde han äta dom i flera månader utan någon märkvärdig tolerans. Vi är alla olika. Bästa är om man bara äter dom 3-4 dagar i veckan men om man har insomnia och aldrig får mer än 2-4timmar sömn per dygn så orkar man liksom inte vara utan allt för länge.

Tror de flesta lägger sig på 2 imovane per sömn. No more no less...
Citera
2012-06-03, 12:14
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Tror de flesta lägger sig på 2 imovane per sömn. No more no less...

Varför när man kan börja med minsta möjliga utan att få onödig tolerans.
Citera
2012-06-03, 12:47
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:

Minsta möjliga är inte modellen för framtiden slöseri existerar inte!
Citera
2012-06-03, 13:52
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Prexis, jag förstörde min tolerans i onödan med att äta 50-60 mg diazepam mot vanlig ångest, så nu behöver jag onödigt mycket av till och med xanor efter snart 8 månaders dagligt bruk.
Citera
2012-06-03, 14:10
Medlem
Citat:

Precis. Imovane har snabb toleransutveckling för det flesta. Stilnoct har relativt långsam toleransutveckling. Ska man käka varje natt så funkar nog enbart Stilnoct av alla benso(analoger). Har man problem med att man vaknar under natten är Stilnoct inte att föredra. Det är en insomningstablett och inte något som håller under natten.

Om jag var läkare så skulle jag skriva ut dessa i combo till någon med insomnia:
1. stark antihistamin (liten toleransutveckling) - nozinan(till schizos)/seroquel (till bipolära)/mirtazapin(till deprimerade)/theralen(till medelsvensson)
2. melatonin (liten toleransutveckling)
3. stilnoct (liten toleransutveckling)
4. nitrazepam (stark sömnmedicin)

Samt rekomendera motion, att käka bra, inte sitta vid datorn/tv på kvällen och sånt där bögigt som kan hjälpa lite.
Senast redigerad av flowhunter 2012-06-03 kl. 14:13.
Citera
2012-06-03, 15:48
Medlem
Citat:
Det är sömnmedicin.. Man får det på recept och jag vet bara 2 shoppar som har det till hutlösa priser så skulle aldrig köpa det på nätet.

Jag har sett på andra forum här att Euwebdoctor.com säljer, med läkares recept via webcam, men då blir det inte så dyrt.
Läkarna är Polska så dom kan väl inte vara så krångliga.

Min fråga handlade egentligen om det är billigare och enklare att köpa på svarta marknaden.
Räknade ut att Valium, eller om det var stilnoct som skulle kosta 6 kr st om man köpte 100 st efter alla avgifter (läkare och transport + medicin), lät billigt tycker jag.
Men dom har inte öppnat ännu (6 juni) så man vet ju inte hur det funkar, men OM det funkar är det ju oslagbart.....
Skall vara både äkta och helt lagligt då man till och med kan hämta ut det på Svenska apotek, men i mindre doser då (max 30 doser tydligen)

Men jag råder ingen att testa innan vi ser att det funkar. Några får vara försökskaniner
Citera
2012-06-03, 16:52
Medlem
bampus90s avatar
Tjo !

Pissar 2ggr/veckan nu på en beroendecentral i norrbotten. Har soc på mig och de samarbetar alltså med den där provkliniken. Vill ta stillisar eller imovane. Går det? Eller kollar de analys och blir ARGA!
Ganska viktigt att jag inte gör bort mig för då blir det LVM 6 månader..

Men har så svårt och sova och läkaren vägrar skriva ut så...
Men om ni vet så uppskattar jag verkligen ett svar som är 100% säkert =)
Citera
2012-06-03, 16:57
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bampus90
Tjo !

Pissar 2ggr/veckan nu på en beroendecentral i norrbotten. Har soc på mig och de samarbetar alltså med den där provkliniken. Vill ta stillisar eller imovane. Går det? Eller kollar de analys och blir ARGA!
Ganska viktigt att jag inte gör bort mig för då blir det LVM 6 månader..

Men har så svårt och sova och läkaren vägrar skriva ut så...
Men om ni vet så uppskattar jag verkligen ett svar som är 100% säkert =)
De jag vet som går på subutex eller metadon program köper gärna på sig imovane just för att då kan dom pissa rent.
Citera
2012-06-03, 17:13
Medlem
bampus90s avatar
Låter positivt =) Bra alltså hehe.

Fan ! ska ta o fixa mig ett par.. =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem