2011-02-16, 09:48
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
4-6h?? Jag som nästan blir seg dagen efter på Zoldipems ynka 2h.. Nåväl, får väl börja gå och lägga mig tidigare.
Eller så tar du ditt zopiklon och väntar 1-2 timmar med att lägga dig. Då får du en riktigt skön avslutning på din dag.
Citera
2011-02-16, 15:32
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av costheta
Tror ni att läkaren skulle gå med på att dubbla min dos av 7.5mg imovane dagligen, då jag några dagar inte somnar på 7.5mg? Är det för kort tid, 2 månader, för att höja dosen?

Jävligt jobbigt när jag ätit 20 av 30 på 10 dagar, och behöver 20st till..
Kan fungera, det är ju ändå väl känt problem det här med toleransökning, sen så gör olika läkare olika men tycker absolut att du ska ta upp det med din läkare (förutsatt att du inte käkat för många för att du flummat förståss :P)
Citera
2011-02-16, 15:37
Medlem
Hardcoresupers avatar
Tjna bojy har me fstnat i läkemedelverkets stora och härliga utbud av droger. Kört mest tradolan o lite tipparolsamt citoson. Där priset går till tradolan tabletterna.

Har precis fått tagpå 10 st 5mg zolpidem.
Villej ha ett överjobbogt rus som första, så vad rekomenderar ni mig att hysta mig?
Kan ju alltid fylla på lite senare. Har slängt 15 mg nu o börjar känna av det lite.

Så till en nybörjare som ej vill dö på kuppen, vad tror ni man blir go på?
Räcker 15? Har gått 5 min bara så.
Citera
2011-02-16, 15:49
Medlem
JAG ÄR UNIKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcoresuper
Tjna bojy har me fstnat i läkemedelverkets stora och härliga utbud av droger. Kört mest tradolan o lite tipparolsamt citoson. Där priset går till tradolan tabletterna.

Har precis fått tagpå 10 st 5mg zolpidem.
Villej ha ett överjobbogt rus som första, så vad rekomenderar ni mig att hysta mig?
Kan ju alltid fylla på lite senare. Har slängt 15 mg nu o börjar känna av det lite.

Så till en nybörjare som ej vill dö på kuppen, vad tror ni man blir go på?
Räcker 15? Har gått 5 min bara så.
Vid det här laget har dom nog slagit på.. 15 blir bra till en början, räkna med att kartan kommer ta slut.
Citera
2011-02-16, 18:21
Bannlyst
Stilnoct fungerar bra om man tar dem för att sova, dvs direkt efter intaget går och lägger sig. Att flumma på är Imovane alltid att föredra. Man blir inte lika väck som på Stilnoct.

Verkar vara individuellt det där, men Imovane ger mig en fantastisk ångestdämpning i klass med vanlig benso. Man kanske måste lida av ångestssyndrom för att tycka att Imovane är "sköna".
Citera
2011-02-16, 21:20
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Att flumma på är Imovane alltid att föredra. Man blir inte lika väck som på Stilnoct.

Verkar vara individuellt det där, men Imovane ger mig en fantastisk ångestdämpning i klass med vanlig benso.
Rekommendationen för sömn är att ta Imovane 30 minuter före läggdags, men på senare tid har jag väntat ett par timmar med att krypa i säng efter intag, just för att kunna softa ett tag och därmed få en behaglig avslutning på dagen.
Citera
2011-02-17, 03:34
Medlem
Folk är olika får man väl sammanfatta, men för de flesta så ger då inte Stilnoct eller Zolpidem just särskilt mycket ångestdämpning.

Jag tror du i tråden som menar att du blir upprörd på tex Valium och liknade lider av nåt fel, antingen tål du inte nånting som tabletterna innehåller, eller så inbillar du dig at nåt hemskt ska häda när du börjar känna att effekterna av benson sätter in.

Det låter inte vettigt och knalla runt och käka Stlnoct om dagarna, risken att nåt går fel om man inte håller sig hemma är ju rätt stor ändå.

Det här var bland det konstigaste jag läst faktiskt, men inte vet jag, vad har du provat för benso?
Du kanske är överkänslig mot nåt, du får ändå tänka på att det här inet är några gissatabletter som SSRI medeciner är, utan det här används i all form av sjuvård just som lugnande och sövande.

Atarax däremot funkar inte för att det är en antihistamin helt enkelt, har man inga problem med fr mycket sådant så är de helt kassa, få som har verkliga problem känner nåt direkt av dem mer än lite trötthet om man äter många.

Alltså jag vet inte, folk kallar Stesolid för fattigmans knark, men vad ska man då kalla de här grejorna som berörs i tråden.

Att gå loss på insoningstabletter käns jävligt konstigt tycker jag, iaf om man har andra val.

Man förväntar sig att ni är väldigt unga eller har nån form av gen ändå som Stilnoct verkligen kan ge en flummeffekt på.

För hyfsat normalt folk är annars deras effekt ganska obeärkt mer än att om man håller sig vaken kommer att höra och se saker so inte finns där, nån flumeffekt existerar inte ens.

Imovane eller zopiklon då har dock en mjukare fas i början som man känner av, man känner lite lugn komma krypande innan de tar.

Jag har helt enkelt skitsvårt att tänka mig att man kan vara pillerknaprare på zolpidem helt enkelt, jag kan inte ens begripa det, hur ser ens liv ut, de har skitkort verkningstid och tar man större doser särskilt med alkohol är minnesluckorna enorma och man kan ha gjort presis vad som helst egentligen, varför vill man det?
Citera
2011-02-17, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Stilnoct fungerar bra om man tar dem för att sova, dvs direkt efter intaget går och lägger sig. Att flumma på är Imovane alltid att föredra. Man blir inte lika väck som på Stilnoct.

Verkar vara individuellt det där, men Imovane ger mig en fantastisk ångestdämpning i klass med vanlig benso. Man kanske måste lida av ångestssyndrom för att tycka att Imovane är "sköna".

Njä, jag lider av rätt svåra sånna problem och även om imovane är lugnande på mig med är det värdelöst jämfört med Valium eller Xanor som är de som verkar kraftigast mot ångest problem.

Så din teori håller inte, jag skulel säkert kunna hålla mig flytande på Imovane om jag inte hade nåt annat, men livet skulel bli hårt då det inet alls knäpper en panikångestattack på näsan som de jag nämnde, och då menar jag inet ens i närheten av effekten.

Men visst lite skön i kroppen blir man, det är nog allmänt tror jag, Stilnoct bara slår på obemärkt så är man koko sen om man inte ligger på kudden för att sova.
Citera
2011-02-17, 05:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Njä, jag lider av rätt svåra sånna problem och även om imovane är lugnande på mig med är det värdelöst jämfört med Valium eller Xanor som är de som verkar kraftigast mot ångest problem.

Så din teori håller inte, jag skulel säkert kunna hålla mig flytande på Imovane om jag inte hade nåt annat, men livet skulel bli hårt då det inet alls knäpper en panikångestattack på näsan som de jag nämnde, och då menar jag inet ens i närheten av effekten.

Men visst lite skön i kroppen blir man, det är nog allmänt tror jag, Stilnoct bara slår på obemärkt så är man koko sen om man inte ligger på kudden för att sova.
Ja, nog är ju Xanor eller Stesolid att föredra om man har ångest. Menar bara att jämfört med Stilnoct så tar jag alltid Imovane eftersom jag blir lite skönare på den, och inte lika väck i skallen. Plus att den har en viss ångestdämpande effekt. Att ta en Imovane, och sedan ligga i sängen och lyssna musik en timme innan man somnar är rätt nice.
Citera
2011-02-17, 12:35
Medlem
Xalterads avatar
Hur ofta kan man "festa till det" på Imovane (+alkohol) utan att förstöra egenskaperna som en-två tabbar till kvällen ger?
Några egna erfarenheter om detta vore guld värt!
Citera
2011-02-17, 12:56
Medlem
SmokinKittyCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Hur ofta kan man "festa till det" på Imovane (+alkohol) utan att förstöra egenskaperna som en-två tabbar till kvällen ger?
Några egna erfarenheter om detta vore guld värt!

Jag blandar iofs aldrig med alkohol eftersom jag är benägen att få världens baksmälla av det. Men men.
Har funnit att när man tar en tablett var tredje dag fungerar det bra, tar jag oftare än så måste jag dubbla och ta 2 tex. Men detta är bara jag och jag tror säkert att det är olika för alla. Du får prova dig fram helt enkelt
Citera
2011-02-17, 16:04
Medlem
Hur ska man dosera för att få en skön tripp på Zolpidem. Hur mycket Zolpidem och hur mycket alkohol. Ingen tolerans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in