2009-11-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Tog 10mg zolpidem i torsdags alltså för 3 dagar sedan och kände inte ett skit.
Har nu tagit 20mg zolpidem för en timme sedan och känner mig inte alls trött. Har bara tagit det lugnt och vill sova...

Jag har ingen som helst tolerans mot detta preparat, inte tolerans mot bensodiazepiner heller...

Till frågan. Bör jag öka dosen till typ 40mg för att det skall funka att sova? Det verkar ju rätt absurt eftersom 40mg är mycket för en person utan tolerans..
Hur lång tid tar det för zolpidem att verka för oralt intag?

Du bör bara lägga ner skiten innan du gör bort dig, som de flesta gör till slut när det gäller benso och z-analoger. Gift.
Citera
2009-11-10, 23:02
Medlem
Bertil85s avatar
Gillar själv både zolpikon/zolpidem och går med i klubben, men är det bara jag som får munchies av dem?
Citera
2009-11-11, 00:40
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Gillar själv både zolpikon/zolpidem och går med i klubben, men är det bara jag som får munchies av dem?

Nej...man får en rejällt aptit på dem o tydligen blir man även en mästarkock och kan göra gryma rätter...utan man ens minns det
Citera
2009-11-11, 15:49
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Nej...man får en rejällt aptit på dem o tydligen blir man även en mästarkock och kan göra gryma rätter...utan man ens minns det

Samma här, kan slå ihop vilken michelin rätt som helst utan problem under ruset!
Nä ärligt talat så vill jag bara ha något att mumsa på. Ska öka dosen och se om jag blir en mästerkock!
Senast redigerad av Bertil85 2009-11-11 kl. 15:54.
Citera
2009-11-13, 18:48
Medlem
Snöjs avatar
Tänkte testa Imovane tillsammans med öl imorgon. Det blir väl en 5-6 öl, hur många Imovane borde räcka för ett bra rus, utan tolerans? En, två?

Har tagit Imovane förut, men inte med alkohol. Är det stor risk för minnesluckor, eller inträder det först när man kommer upp i högre Imovane-doser?
Citera
2009-11-13, 19:01
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Tänkte testa Imovane tillsammans med öl imorgon. Det blir väl en 5-6 öl, hur många Imovane borde räcka för ett bra rus, utan tolerans? En, två?

Har tagit Imovane förut, men inte med alkohol. Är det stor risk för minnesluckor, eller inträder det först när man kommer upp i högre Imovane-doser?

Med så pass mycket alkohol är risken för minnesluckor stor skulle jag säga.
Blanda öl och imovane är nog ingen större hit, men ja vill du ha ett ökat rus så skulle jag säga 2 imovane (15 mg) eller kanske 3 om du inte har tolerans, ta en först sen se om du tycker det räcker, sen en till, en till osv bara fylla på, de verkar ju rätt snabbt. Sen kanske du behöver fylla på under kvällen eftersom effekten går ur rätt snabbt också.
I stort så är det ingen kul blandning, du blir lite vingligare och ännu mer hämningslös än vanlig fylla, utan någon ökad trivselkänsla.
Citera
2009-11-13, 19:07
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Samma här, kan slå ihop vilken michelin rätt som helst utan problem under ruset!
Nä ärligt talat så vill jag bara ha något att mumsa på. Ska öka dosen och se om jag blir en mästerkock!

Hehehe jag brukar hitta tomma syltburkar dagen efter, en gång tog jag en burk hallonsylt som jag kokt bara någon dag innan, hällde i rejält med rom och blandade, åt det med havregryn i en skål sedan... rätt gott måste jag säga hehe fast synd på sylten... plocka massa bär i skogen och sen koka sylt är så jävla jobbigt och sen bara slösar man bort det på något så onödigt...
Blir så jävla sugen på sylt med glass och sylt med pannkakor och sylt i stort när jag är zolpidemiserad
Citera
2009-11-14, 00:14
Medlem
Bertil85s avatar
Har druckit några bärs + ett par vinare här på kvällen samt intagit EN zopliokon.
Fan det kickar ju på nästan lika bra som aplrazolam för mig.

Tog tre zoplikon i går och det enda som hände var väntan, sen bang "somnade jag".
Citera
2009-11-14, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amaterasu
Du bör bara lägga ner skiten innan du gör bort dig, som de flesta gör till slut när det gäller benso och z-analoger. Gift.
Precis, Elller gå och lägg dig och blunda på dom som man ska göra så somnar du.

Du blir inte trött av dom det är insomning!
Citera
2009-11-14, 01:40
Medlem
RMBKKs avatar
Ställer samma fråga här, kanske lättare att få svar:

Citat:
Ursprungligen postat av RMBKK
Kanske fel ställe att fråga på, men jag käkar Strattera (för ADD), och har inte sovit på två dygn nu. Snackade med läkaren, fick ett litet recept på Zopiklon 10 st á 5 mg och vill verkligen sova alltså. Har käkat två redan, och har legat och verkligen försökt sova, men det vill inte gå. Är det lugnt att ta en-två till? Det är ju som sagt "bara" 5 mg'are? Är inte ute efter något rus, men jag är rädd för att det kommer vare sej jag vill eller inte då jag inte verkar kunna sova på dessa ens om jag trycker i mej fler. Vad tror ni? Kommer 1-2 till ge en boost som blir mer rusaktigt? Är mest seg nu, och vill sova, inte vara beng

Kanske lite luddigt utformad frågeställning;

Jag har ätit 2 x 5 mg Zopiklon nu, plus 40 mg Strattera imorse, inte sovit på två dygn (blir inte trött helt enkelt, men får alla fysiska nackdelar av att inte sova). Tror ni att 1-2 tabletter till kommer ta mej över gränsen så jag blir trött nog att somna, eller kommer det bara bli mer "rusaktigt"?

Är som sagt lite seg nu, inte skönt när man bara är trött
Citera
2009-11-14, 02:03
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMBKK
Ställer samma fråga här, kanske lättare att få svar:
Du kan ta allihopa ingen fara. ta 2 till och försök sova sen fortsätter du tils du somnar.
Citera
2009-11-14, 02:10
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FizzyWhomack
Du kan ta allihopa ingen fara. ta 2 till och försök sova sen fortsätter du tils du somnar.

Har tagit en till, 3 hittills alltså. När jag tänker på det är det ju iofs bara 15 mg, och förr i tiden kunde jag käka 100+mg Zolpidem (för ruset så klart), hur stor skillnad är det styrkemässigt mellan dessa två typer? SKa försöka sova nu iaf, ser väl hur det går Godnatt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in