Citat:
Ursprungligen postat av
WhiskeyTango84
Vet precis hur det känns när sömnen knasar mer än för gemene Svensson. Har stått på både Imovane och Stilnoct men efter lite sömngångsepisoder som kunde ha slutat riktigt illa så blev det Nitrazepam och min doktor var lika ledsen som mig när den avregistrerades.
Sover numera på 2 mg Iktorivil, 2 st Propavan, 2 ml Alimemazin, 5 mg Melatonin samt 0.25 - 0,5 mg Xanor v.b för att boosta det övriga om jag ändå inte däckar.
Vill doktorn inte skriva ut knark så är min favoritkombo 400 mg snabbverkande Quetiapine samt 2 ml Alimemazin för däckar det mig så däckar det typ alla.
Tyckte mycket om den kombinationen men det gjorde inte min kropp så jag fick sluta pga biverkningar dock ovanliga sådana som de flesta slipper och speciellt på lägre Quetiapine doser.
Kombinationer har jag dålig erfarenhet av. Har dock testat Zopiklon (bra), Melatonin (ger mig ingenting), Propavan (från helvetet, blev yrslig och snurrig, men kunde ändå inte somna, sen fortfarande yrslig när jag skulle jobba), Atarax, gjorde ingenting.
Så Zopiklon är det bästa just nu som jag testat och det funkar bra att somna med, men håller ju en inte sovande hela natten då det är rätt kortverkande.
Kan en kombo av Zopiklon och Melatonin funka? Skrev att Melatonin inte gav mig nåt, men jag tyckte jag kände mig mer avslappnad och redo för sömn, men mitt problem är inte att bli trött eller inte.
Kan vara hur jävla trött som helst och ändå ligga vaken hela natten. Jag måste kunna "stänga av hjärnan" så att säga. Det hjälper Zopiklon med, men bara en kort tid.
Andra preparat som Propavan som jag nämnde verkar på sjukt för länge, så även om man tänkt ligga i sängen så länge som 8 timmar, så är 3-4 timmar till förstörda efter det, i alla fall för mig. Kan absolut inte köra bil efter jag vaknat på propavan (edit:Somnar inte ens,samma som att inte ta nåt alls,blir bara yrslig). Då är det bättre att jag dricker en halv box vin innan jag lägger mig.