Citat:
Ursprungligen postat av
Vaniljcreme
Inte fått av en läkare. Däremot hade jag imovane utskrivet för några år sen. Tog dom på dagen, blev pigg, glad, ångestfri.
Därför undra jag om man kan må lika bra på stilnoct som på imo vaken. Tagit en tia. Vet inte om jag känner ngt speciellt, känns absolut inte som imovane...
Svårt o svara, är lite individuellt. Jag mår bra på imovane. Blir ångestfri. Stilnoct med men då kunde jag få lätta hallisar. Typ att växterna i fönstret svajade och gardinerna rörde sig. på bara 10mg.
Sen blev jag beroende direkt.
Immovane kan jag ta uppehåll på om jag vill utan allt för mycket besvär.
Citat:
Ursprungligen postat av
EIIer
Jag anser att zolpidem är överlägsen zopiklon. Men allt sådant är ju väldigt individuellt. Aldrig yrat på zolpidem men heller inte försökt hålla mig vaken ifall jag tagit en. På zopiklon skulle jag se klart en serie kom jag på efter att käkat den, men det blev en rätt skev världsbild med små hallucinationer.
Ja precis det är det. Kan se fördelar med zolpidem också. Tror det är bättre på äldre personer med.
Hehe jag vet vad du menar, jag brukar ta medan jag sitter o kollar serie innan jag ska lägga mig. Lite beroende på när jag åt sist och vad kan jag få rätt stark effekt under tiden och det blir skevt.
Av nån anledning blir jag hungrig o får crawing på sötsaker som jag annars knappt aldrig äter.