2022-09-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det psykiska är så otroligt individuellt så där kan man aldrig vara säker... 2-3 gånger i veckan blir 3-4 som blir 4-5 osv. osv. Säger inte att det måste bli så, men det är en risk man alltid bör ha med i beräkningen tycker jag.
Absolut är det så, men om man håller sig på 2-3 gånger i veckan är det lugnt. Det var mest det jag menade men klart, tullar man på den regeln så är man snart fast i ett tankemönster att man inte kan sova utan den hjälpen.

Själv tagit tisdag och onsdag denna vecka. Behöver ta på söndag också för jag ska upp tidigt! Men det har sina bakslag för mig då jag inte somnade förrän 07.30 i morse. Så jag behöver jobba på sömnkvalité. Ändra mitt beteendemönster och bli mer aktiv!
Citera
2022-09-16, 19:42
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Absolut är det så, men om man håller sig på 2-3 gånger i veckan är det lugnt. Det var mest det jag menade men klart, tullar man på den regeln så är man snart fast i ett tankemönster att man inte kan sova utan den hjälpen.

Själv tagit tisdag och onsdag denna vecka. Behöver ta på söndag också för jag ska upp tidigt! Men det har sina bakslag för mig då jag inte somnade förrän 07.30 i morse. Så jag behöver jobba på sömnkvalité. Ändra mitt beteendemönster och bli mer aktiv!

Sömnen är ett helvete att få ordning på när det väl gått åt skogen, men det går! Jag har gjort det själv efter livslånga sömnproblem. Nu har jag tyvärr fuckat upp det, men det är mitt eget fel. Önskar dig allt det bästa!
Citera
2022-09-17, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför tar du imovane, undrar jag.

Lugnande effekt samt mot social oro. Fungerar utmärkt för det. Tar max 2 dgr i veckan då jag inte kan vara påverkad av imovane mer dgr än så samt hålla nere toleransen.

Koffeinet motverkar inte ovan nämnda för mig iaf.
Citera
2022-09-17, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoopingTheLoop
Lugnande effekt samt mot social oro. Fungerar utmärkt för det. Tar max 2 dgr i veckan då jag inte kan vara påverkad av imovane mer dgr än så samt hålla nere toleransen.

Koffeinet motverkar inte ovan nämnda för mig iaf.

Ok. Jag använder normalt 0.5 tabl enbart för att somna. Funkar super men är ja riktigt uppvakta tar jag en hel. Det händer sällsynt.

Det har jag gjort ca 10 år.

Uppvarvad/stressad.
Senast redigerad av Remark 2022-09-17 kl. 14:53.
Citera
2022-09-17, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer

Tänk inte så mycket, ta bara när det är kris. Är det kris ofta ta ofta, jobba då på ångestproblemen i livet tex börja träna m.m så försvinner "kriserna" med tiden.
Citera
2022-09-27, 20:29
Medlem
desammlass avatar
har en liten fråga haft rätt svårt med sömnen en tid och fick i dag imovane på recept min fråga är om det visar på pisseprov och om de är benzo i så fall är min karriär rätt sönder
Citera
2022-09-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
har en liten fråga haft rätt svårt med sömnen en tid och fick i dag imovane på recept min fråga är om det visar på pisseprov och om de är benzo i så fall är min karriär rätt sönder
Första motfrågan blir hur din karriär kan vara körd om du har en medicin på recept?

Zopiklon är inte en benso men nära besläktad. Det är en Z-analog!

Normalt på pisseprov så brukar det inte ingå att man söker efter zopiklon (som i ditt fall) eller zolpidem. Finns något mer som inte brukar ingå. Men det beror helt på vilken sorts prov det är. Dock går det ur kroppen relativt snabbt. Lite skillnad på zopiklon och zolpidem så du får söka själv efter halveringstider samt detektionstider.
Citera
2022-09-28, 15:42
Medlem
Vad för skillnad på zoplikon och zoplidem?

Är van vid zoplikon men fick tag på en karta zoplidem, tog en zoplidem som jag känner av nu.
Älskar zoplikon men fick bara zoplidem...
Tar zoplidem bort ångest så bra som zoplikon?
Älskar imovane zopeffekt
Citera
2022-09-28, 15:45
Medlem
TonyBergmans avatar
Kolla denna tråd
(FB) Imovane/Stilnoct (zopiklon/zolpidem) vanliga frågor och svar.

Zoplidem ger lite snabbare lite starkare effekt som sitter i kortare.
Du kan även få minnesluckor och hallisar av det.

Fick du av läkare? Konstigt om du har imovane som funkar och dom ger dig stilnoct?

Jag har immovane som funkar bra.
För typ 6-7år sen var jag torsk på zolpidiem. Inte rört det sen dess. Djävulens tabletter.
Senast redigerad av TonyBergman 2022-09-28 kl. 15:48.
Citera
2022-09-28, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Kolla denna tråd

Fick du av läkare? Konstigt om du har imovane som funkar och dom ger dig stilnoct?

För typ 6-7år sen var jag torsk på zolpidiem. Inte rört det sen dess. Djävulens tabletter.

Inte fått av en läkare. Däremot hade jag imovane utskrivet för några år sen. Tog dom på dagen, blev pigg, glad, ångestfri.
Därför undra jag om man kan må lika bra på stilnoct som på imo vaken. Tagit en tia. Vet inte om jag känner ngt speciellt, känns absolut inte som imovane...
Citera
2022-09-28, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaniljcreme
Inte fått av en läkare. Däremot hade jag imovane utskrivet för några år sen. Tog dom på dagen, blev pigg, glad, ångestfri.
Därför undra jag om man kan må lika bra på stilnoct som på imo vaken. Tagit en tia. Vet inte om jag känner ngt speciellt, känns absolut inte som imovane...
Nej det är inte samma ångestdämpande effekt på Stilnoct som på Imovane, åtminstone tycker inte jag det.

Imovane har enligt mig en ångestdämpande effekt som slår flera renodlade Bensodiazepiner på fingrarna.
Citera
2022-09-28, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Kolla denna tråd

Jag anser att zolpidem är överlägsen zopiklon. Men allt sådant är ju väldigt individuellt. Aldrig yrat på zolpidem men heller inte försökt hålla mig vaken ifall jag tagit en. På zopiklon skulle jag se klart en serie kom jag på efter att käkat den, men det blev en rätt skev världsbild med små hallucinationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in