Citat:
Ursprungligen postat av
Testoboy15
Tror eller vet?

Ja menar, vi säger att du har en s.k ”SIC” doser på stilnoct el imovane. Och att du kan gå ner till 1/2 normal maxdos utav varje istället.
Tänk på det och klura en sekund. Det kanske är fullt rimligt och möjligt. Vi säger extrema patienter som låt oss leka med tanken har 20mg stilnoct/natt, om de då kan ta 10mg stilnoct + 7.5mg imovane, bör ju bli en bra ”nedgradering” ur ett läkarperspektiv då 10mg stilnoct motsvarar ca 15mg zopiklon.
Funkar inte så i realiteten att de blandar Z analoger med varandra.
Antingen så höjer de dosen eller också lägger de till ett eller flera andra icke-narkotikaklassade preparat tex 2 ml Theralen och säg 5 mg Melatonin på det.
Den högsta dosen Imovane jag stod på var 10 mg blandat med en massa annat varje natt i tre års tid (varvat med Stilnoct för att hålla nere toleransen vilket faktiskt funkade på mig) innan jag drabbades av paradoxala reaktioner mitt ifrån ingenstans dvs galen sömngång med noll minne dagen efter vad som hade hänt under natten.
Säger bara Quetiapine.
Är man känslig för preparatet så att man inte behöver en jättedos för att slockna och inte heller drabbas av en del värre biverkningar så är det det bästa jag någonsin har sovit på i kombination med Theralen och rekommenderas starkt mot grav insomnia.
Visserligen på höga doser och med biverkningar som gjorde att det inte funkade i längden men satan vad bra man sov och önskade alla biverkningar åt helvete då det inte är narkotikaklassat och lätt att få recept på.
I lagom dos beroende på person så smiskar det alla narkotikaklassade sömngivande preparat på fingrarna rejält om det är den snabbverkande varianten och inte depotabletterna.