2021-05-12, 20:41
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Efter 14 månader med Zolpidem så har jag fått ta nödraketer den här veckan (Mirtazapin) jag minns första gången man tog det och då sov man så jävla bra på dom men nackdelen var ju att man var en zombie dagen efter. Men nu känns det som att de knappt har effekt, är det ens möjligt att Zolpidem kan har gjort så man byggt upp tolerans för mirtazapin?

Zolpidem bygger inte upp tolerans mot Mirtazapin. I början utav behandlingen så upplever många att de får bättre sömn utav Mirtazapin men att effekten med tiden planar ut
Citera
2021-05-13, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Zolpidem bygger inte upp tolerans mot Mirtazapin. I början utav behandlingen så upplever många att de får bättre sömn utav Mirtazapin men att effekten med tiden planar ut
Ja absolut men eftersom jag inte tagit mirtazapin på över 14 månader så kändes det weird att man inte fick någon sömneffekt, tänkte att det skulle bli som när man första gången testade. Då kändes det som ett tåg kört över en och det var omöjligt att försöka hålla sig vaken.
Citera
2021-05-15, 03:28
Medlem
Tutankhamons avatar
Om man tar ca 10-20mg Imovane om dagen i ca 5-7 dagar, finns det någon risk för abstinens eller liknande?
Citera
2021-05-15, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Använt imovane nu 11 dagar för att kunna somna då jag slutat med cannabis. 7.5mg innan sängdags varav 15mg dom tre sista dagarna. Spolade ner mina sista 11 imovane igår och inatt var första dagen jag sov utan. Sovit sjukt dåligt, ordentliga mardrömmar och mår riktigt jävla dåligt.

Känner mig inte utvilad idag, ingen ork och jag har studier som måste göras. Hur länge håller den värsta delen utav "avtändningsfasen". Är det värsta dagen passerad eller har jag att vänta mig ännu värre inatt?

En läxa jag tar med mig om livet också om hur imovane flera dagar i rad kan påverka en.
Nog avtändningen av cannabisen som är boven och inte imovanet. Men du känner din kropp bäst. Må väl!
Citera
2021-05-15, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutankhamon
Om man tar ca 10-20mg Imovane om dagen i ca 5-7 dagar, finns det någon risk för abstinens eller liknande?

Med en så liten dos och över så kort tid så tror jag inte det blir några problem.
Citera
2021-05-15, 18:05
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutankhamon

Det värsta som kan hända är att du får svårare att sova de första dagarna.
Citera
2021-05-19, 00:01
Medlem
Tog två ,7.5 hickar som en galning, sen blrjar slllugnet flyta fram o balansen, så krälar mig framtill aöngen o kolla film men bli assugen på n0ått sp gjorde popcorn med cheddarost sen efter de böjrade ja vispa grädde o blanade med galss o hallon fyfan va gott sem så börjasw ja äta ostar
Citera
2021-05-19, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Tog två ,7.5 hickar som en galning, sen blrjar slllugnet flyta fram o balansen, så krälar mig framtill aöngen o kolla film men bli assugen på n0ått sp gjorde popcorn med cheddarost sen efter de böjrade ja vispa grädde o blanade med galss o hallon fyfan va gott sem så börjasw ja äta ostar

Livsfarlig sömnmedicin, får de för insomnia, två stycken var för mycket...började äta aom en gris o kolla på filmer, suddigt minne med, meh fick 30 tabs, slänge 20 av de, vill bara ta de kommande veckan o aem förhoppningsvis vänt teb dtgnet
Citera
2021-05-19, 15:12
Medlem
Gavins-Friends avatar
Konvertera imovane till stesolid?

7,5mg liknar 5mg stesolid? Tycker det var lite svårt att hitta på nätet och läst lite olika.

Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Livsfarlig sömnmedicin, får de för insomnia, två stycken var för mycket...började äta aom en gris o kolla på filmer, suddigt minne med, meh fick 30 tabs, slänge 20 av de, vill bara ta de kommande veckan o aem förhoppningsvis vänt teb dtgnet
Hur har du tagit de? Uppenbart att du var helt flöddrad. Har du kunnat sova på de öht nån gång? Om du går igenom då den ska verka för att somna (typ 30-90min efter intag) och inte somnar så efter det blir du hög istället om du är vaken. Tänk typ Wolf of wall street om du sett den. Bästa är att typ ta den borsta tänderna och sen försöka sova direkt, inget ligga och knappa på telefon eller nånting alls, bara vila.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-05-19 kl. 15:17.
Citera
2021-05-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Konvertera imovane till stesolid?

7,5mg liknar 5mg stesolid? Tycker det var lite svårt att hitta på nätet och läst lite olika.

Väldigt svårt generellt att ha en översättningskarta för bensos mot z-analoger. Absolut dom med längre halveringstid. Men jag skulle nästan säga 10mg diazepam. Får jag fråga varför du undrar just detta?
Citera
2021-05-20, 01:08
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadHombres
Väldigt svårt generellt att ha en översättningskarta för bensos mot z-analoger. Absolut dom med längre halveringstid. Men jag skulle nästan säga 10mg diazepam. Får jag fråga varför du undrar just detta?

Är enig, dock så skriver läkarna oftare ut 5mg Diazepam samt 7,5mg Zopiklon än vad de skriver ut 10mg Diazepam och 5mg Zopiklon.
Citera
2021-05-20, 14:40
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadHombres
Jo jag förstår att det är svårt att jämföra. För har käkat stesolid som är slut och har imovane kvar men vill försöka undvika så mycket som möjligt att "höja dosen" jämfört med hur mycket stesolid jag tog. Om en halv 7,5mg är typ som 5mg stesolid är det egentligen för mycket. Blir ju helt annorlunda pga. betydligt högre halveringstid på stesolid men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in