2024-03-14, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Absolut, dock är det som sagt lätt att fastna pga hur bra man kan man om man håller sig vaken. Och när hjärnan lärt sig detta går det inte att använda som det är tänkt längre. Avslutade mitt missbruk 2016 och rörde inte på länge. Fick förra året problem med att somna och fick Stilnoct utskrivet och tänkte bara ha det till sömn men hamnade i samma mönster direkt. Vaknar dagen efter och har käkat 6-7 stycken. Är på väg att kasta skiten men behåller och paketet var slut på 4-5 dagar med AT som följd.

Kommer aldrig röra skiten igen, den saken är klar.

Jag började ta zopiklon i torsdags och har skrivit upp ett schema på när jag tar dem. Tar en 7,5 zopiklon tillsammans med en halv 0,25 tablett Xanor för att kunna somna. Drack igår då grapefrukt för att förlänga verkan (eftersom jag annars vaknar upp natten och trots medicin svårt att somna om). I mitt schema kommer jag enbart ta dessa tabletter med samma dos högst tre ggr i veckan med minst en dags mellanrum mellan intagen. Då kan man väl inte skapa ett beroende?
Citera
2024-03-14, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Det fungerar alldeles utmärkt att dricka grapefrukt om man vill boosta upp effekterna av Zopiklon. Har själv testat det många gånger och det fungerar förvånansvärt bra faktiskt, effekten blir mer påtagligare & långvarigt.

Men kom ihåg att dricka eller äta grapefrukt minst en halvtimme innan du tar Zopiklon så grapefrukten fått göra sitt jobb med metabolismen av ett vist enzym som förstärker Zopiklonets sederande effekter.

Men det beror väl på om man äter blodtrycksmedicin och andrs viktiga mediciner för hälsan?

Undrar mest då jag läst att det kan påverka sådana mediciner vilket låter oroväckande.
Citera
2024-03-14, 08:30
Medlem
Citat:
Imovane dagtid det låter inte som någon höjdare, kommer du ens ihåg saker du gjort under dagens gång påverkad på Imovane sen? Och jag kan väl förstå du tar Imovane i brist på annat för psykiska problem men borde det inte vara bättre för dig med någon benzo under dagens gång och sen Imovane till natten?

Och ja det är farligt att ha kartan med tabletter i närheten när man väl redan har sänkt en Imovane eller två, vips som det är kan man vakna upp nästa morgon och inte har en aning vad man gjort. Sen kollar man telefonen som man tydligen ringt runt till alla möjliga på telefonen och skämt ut sig på och har absolut noll koll på vad man sagt eller gjort Eller som jag ett par gånger tydligen gått till affären och sen vaknar man helt omringad av chips påsar och annat gott man köpt under påverkan och lika där inte kommer ihåg ett smack.

Och ja toleransen kan gå sjukt snabbt upp på Imovane det är därför jag enbart håller mig till en enda tablett 7.5mg till kvällen, ibland kan det bli två absolut.

Antecknar numera allt noterbart jag gör under imovanepåverkan. Tar inte så mycket så jag får helt minnesförlust (jösses) men ja minnet blir svagt och fragmentariskt. Man kan ju undra vad man gjort som man glömt

Jag aldrig spårat på bara imovane ens när jag tog doser som nog inte var lång ifrån LD50 (jag vet att LD50 på enbart imovane är väldigt hög)

Här kommer ett imovaneskämt jag hittat på:

Var det roligt att vara påverkad av imovane igår?

Minns ej.

HAHAHA.
Citera
2024-03-14, 08:54
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tackohei
Jag började ta zopiklon i torsdags och har skrivit upp ett schema på när jag tar dem. Tar en 7,5 zopiklon tillsammans med en halv 0,25 tablett Xanor för att kunna somna. Drack igår då grapefrukt för att förlänga verkan (eftersom jag annars vaknar upp natten och trots medicin svårt att somna om). I mitt schema kommer jag enbart ta dessa tabletter med samma dos högst tre ggr i veckan med minst en dags mellanrum mellan intagen. Då kan man väl inte skapa ett beroende?

När du börjar blanda in grapefrukt för att förstärka en medicinsk effekt är du ute på hal is, så är det bara.
Citera
2024-03-14, 11:47
Medlem
Citat:
När du börjar blanda in grapefrukt för att förstärka en medicinsk effekt är du ute på hal is, så är det bara.

Ja nästa steg är att du tar starkare dos med grapefruktjuicen. Sen är du kanske väldigt nere en dag o provar "bara i nödläge" att ta tabletter under dagtid. Ochsåvidarare..

Dömer ingen, tar själv imovane dagtid. Men jag rekommenderar ingen att ta imovane dagtid då det mkt lätt spååårar ur.
Citera
2024-03-14, 11:50
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Ja nästa steg är att du tar starkare dos med grapefruktjuicen. Sen är du kanske väldigt nere en dag o provar "bara i nödläge" att ta tabletter under dagtid. Ochsåvidarare..

Dömer ingen, tar själv imovane dagtid. Men jag rekommenderar ingen att ta imovane dagtid då det mkt lätt spååårar ur.

Japp, precis sådär det började för mig. Grejen är att det är ett slippery slope, därför att Imovane är en depressant som sänker ens medvetandegrad och därmed gör att man blir mer i sitt huvud. Det i sin tur gör att man blir mer deprimerad, vilket gör att man lätt börjar ta oftare för att fly från det. Och då blir det värre osv osv.

Jag har aldrig varit så deprimerad som när jag missbrukade Stilnoct/Imovane. Fy fan alltså vilken mardrömstid det var i mitt liv.
Citera
2024-03-14, 14:11
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Japp, precis sådär det började för mig. Grejen är att det är ett slippery slope, därför att Imovane är en depressant som sänker ens medvetandegrad och därmed gör att man blir mer i sitt huvud. Det i sin tur gör att man blir mer deprimerad, vilket gör att man lätt börjar ta oftare för att fly från det. Och då blir det värre osv osv.

Jag har aldrig varit så deprimerad som när jag missbrukade Stilnoct/Imovane. Fy fan alltså vilken mardrömstid det var i mitt liv.

Hur har du det nu då? Tar du ingenting för sömnen på grund utav din missbrukspotential när det kommer till sömntabletter? Och varför halka du in på ta Imovane & Stilnoct på dagtid, hade du några bakomliggande problem som ångest eller liknande som fick dig att ta dom dagtid och missbruka dom eller ville du bara ha ruset som dom bidrar med?

Och föredrar du Imovane eller Stilnoct mest om du måste få välja?
Citera
2024-03-14, 14:17
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Hur har du det nu då? Tar du ingenting för sömnen på grund utav din missbrukspotential när det kommer till sömntabletter? Och varför halka du in på ta Imovane & Stilnoct på dagtid, hade du några bakomliggande problem som ångest eller liknande som fick dig att ta dom dagtid och missbruka dom eller ville du bara ha ruset som dom bidrar med?

Och föredrar du Imovane eller Stilnoct mest om du måste få välja?

Jag tar ingenting nu då jag inte har några problem med sömnen längre.

Nu tog jag inte så mycket på dagtid (även om det hände) utan tidig kväll, ofta efter jobbet, och var sen vaken på dom tills midnatt då jag däckade. Hade extremt mycket ångest och depression och liknande på den tiden och använde tabletterna för att fly från det. Dock som sagt var dom en stor del av orsaken till just denna problematik, vilket var något jag fattade först när jag lagt av med dom.

Imovane fick jag aldrig något rus av utan endast ångestlindring / flykt från verkligheten. Stilnoct kunde jag få riktig eufori av och rejält psykedeliska effekter, inte minst visuellt. Kunde känna närvaro av utomjordingar och även se UFO på himlen ibland lol. Hade i övrigt väldigt flummiga upplevelser på just Stilnoct.

En gång satt jag på golvet omgiven av kuddar och spelade gitarr och var säker på att jag satt med massa människor på en öde ö kring en lägereld. Jag upplevde det alltså fullt ut att vara så, och såg till och med palmer, havet, människorna och elden. Detta samtidigt som min dåvarande tjej låg djupt försjunken i sina drömmar i sängen bredvid lol.

Haft sex en massa gånger också på det, både med flickvänner och dejter. Det sistnämnda jävligt riskabelt eftersom man inte har nån jävla aning om vad man pysslar med. Dock har jag aldrig gjort något dumt på det sättet varken full, hög eller nykter och har det helt enkelt inte i mig. Men om "fel person" skulle ta dom doserna jag tog skulle precis vad fan som helst kunna hända. Otäckt faktiskt.

Nä fy fan... Aldrig igen.
Senast redigerad av trueforgood 2024-03-14 kl. 14:20.
Citera
2024-03-14, 18:38
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Jag tar ingenting nu då jag inte har några problem med sömnen längre.

Nu tog jag inte så mycket på dagtid (även om det hände) utan tidig kväll, ofta efter jobbet, och var sen vaken på dom tills midnatt då jag däckade. Hade extremt mycket ångest och depression och liknande på den tiden och använde tabletterna för att fly från det. Dock som sagt var dom en stor del av orsaken till just denna problematik, vilket var något jag fattade först när jag lagt av med dom.

Imovane fick jag aldrig något rus av utan endast ångestlindring / flykt från verkligheten. Stilnoct kunde jag få riktig eufori av och rejält psykedeliska effekter, inte minst visuellt. Kunde känna närvaro av utomjordingar och även se UFO på himlen ibland lol. Hade i övrigt väldigt flummiga upplevelser på just Stilnoct.

En gång satt jag på golvet omgiven av kuddar och spelade gitarr och var säker på att jag satt med massa människor på en öde ö kring en lägereld. Jag upplevde det alltså fullt ut att vara så, och såg till och med palmer, havet, människorna och elden. Detta samtidigt som min dåvarande tjej låg djupt försjunken i sina drömmar i sängen bredvid lol.

Haft sex en massa gånger också på det, både med flickvänner och dejter. Det sistnämnda jävligt riskabelt eftersom man inte har nån jävla aning om vad man pysslar med. Dock har jag aldrig gjort något dumt på det sättet varken full, hög eller nykter och har det helt enkelt inte i mig. Men om "fel person" skulle ta dom doserna jag tog skulle precis vad fan som helst kunna hända. Otäckt faktiskt.

Nä fy fan... Aldrig igen.

Det låter inte som någon roligare resa du hade på dom tabletterna, ja det är blir lätt man tar till sömntabletter om man ångest problematik som du hade när man märker hur bra dom fungerar inte bara mot sömn men som ångestdämpande med. Det är just precis det som är så farligt för under påverkan så mår man helt enkelt så himla bra & ingenting känns jobbigt. All ångest problem eller oro man hade är som bortspolat och man är som en varm degklump utan dom minsta problem.

Därför jag aldrig vågat förr när jag hade ångest precis som du ta några sömntabletter för just ångesten under dagen via sig det var Imovane eller Stilnoct, för jag vet hur jag fungerar och har en stark beroende personlighet och om jag hade börjat då eller nu med att ta dom under dagen så hade det varit kört för mig och jag hade doserat hela tiden för att få ha ett rus 24/7!

Just Imovane jag håller med dig är sjukt bra mot ångest till och med bättre än benzo. Haha du måste ha legat på skyhöga doser när du hallucinerade om utomjordingar och ufos och liknande jävlar alltså Aldrig haft hallisar på Stilnoct viste inte ens man kunde uppnå det på dom, men jag har känt mig ett antal gånger extrem euforisk precis som du nämnde där på dom vilket var sjukt skönt och en starkt beroende känsla!

Tur du inte råkat ut för något illa eller gjort något idiotiskt eller dumt under påverkan alltså, för det känns extremt lätt att göra. Jag är glad för din skull iallafall du är fri ifrån tabletterna nu och att du kan sova normalt
Citera
2024-03-15, 08:38
Medlem
Xanyos avatar
Bara jag som lider utav av att knappt känna något rus från varken Imovane eller Stilnoct ?
Det enda jag känner är bara jag blir trött även om jag håller mig vaken på dom så får jag inte det där ruset och sköna känslan alla pratar om som jag skulle vilja uppleva men som helt inte fungerar på mig.

Och det är inte enbart Imovane & Stilnoct kan jag redan säga nu utan det är samtliga droger som helt plötsligt slutat fungera på mig från tomma intet, Oxycontin . Morfin - Amfetamin - Cannabis - Alkohol - Nikotin - Koffein - MDMA - Kokain - Kodein. Och det suger man inte ens kan göra krydda upp livet lite med droger när dom inte ger någon effekt på en längre :/
Citera
2024-03-15, 20:10
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Fan vad kass ångestlindring Stilnoct har i jämförelse med Imovane!😫
Citera
2024-03-17, 11:41
Medlem
Xanyos avatar
Måste vara något fel sen jag fick Anhedoni alltså för känner mig helt immun mot Imovane. Hade fått dom av ren insomnia och inte brukat dom på flera år så var glad jag äntligen skulle få sova nu.

Men dessa 7.5mg tabletter känns absolut ingenting! Nu tog har jag tagit en karta för en timma sedan jag skriver det här alltså 10st 7.5mg Imovane och känner absolut ingenting förutom lite besk smak i munnen. Besviken!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in