2020-04-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukelikukluxklan
Har haft det i flera år. (7.5). Den fungerar precis lika bra dag efter dag.

Om Zopiklon är ett s.k ”korttids preparat”, hur kommer det sig att man får 100 pack efter 100 pack utskrivna, generös läkare? Fått utskrivet det 12 gånger nu.
Det är ju min psykiatriker så med tanke på min bakgrund vill läkaren väl vara snäll och låta mig sova.
Citera
2020-04-17, 22:09
Medlem
Vad menas med stillnoct tomten?
Citera
2020-04-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Om Zopiklon är ett s.k ”korttids preparat”, hur kommer det sig att man får 100 pack efter 100 pack utskrivna, generös läkare? Fått utskrivet det 12 gånger nu.
Det är ju min psykiatriker så med tanke på min bakgrund vill läkaren väl vara snäll och låta mig sova.
Zopiklon är inget ”korttidspreparat”. Du har inte blandat ihop begreppen med korttidsverkande? Det finns massor av människor som käkar zopiklon dagligen år ut och år in. Jag känner flera som haft det på recept i 20+ år.
Citera
2020-04-17, 22:19
Medlem
Citat:
Zopiklon är inget ”korttidspreparat”. Du har inte blandat ihop begreppen med korttidsverkande? Det finns massor av människor som käkar zopiklon dagligen år ut och år in. Jag känner flera som haft det på recept i 20+ år.

På fass står det att preparat skall användas under en mycket begränsad tid.
Känner också folk som haft det på recept länge, verkar vara vissa läkare då som är riktigt petiga med det.
Citera
2020-04-17, 22:26
Medlem
Citat:
På fass står det att preparat skall användas under en mycket begränsad tid.
Känner också folk som haft det på recept länge, verkar vara vissa läkare då som är riktigt petiga med det.
Jag har xanor på recept sedan 5 år tillbaka ungefär. Läser man på fass så ska man inte ha det mer än typ 4 veckor.

-Du ska inte tro allt du läser på fass. 😅
Citera
2020-04-17, 22:34
Medlem
Citat:
Jag har xanor på recept sedan 5 år tillbaka ungefär. Läser man på fass så ska man inte ha det mer än typ 4 veckor.

-Du ska inte tro allt du läser på fass. 😅

Om man gått igenom 10 tal läkare och alla winat och bara låtit mig på ett engångsrecept förutom den jag har nu är det klart man undrat..
Citera
2020-04-17, 22:36
Medlem
Citat:
Om man gått igenom 10 tal läkare och alla winat och bara låtit mig på ett engångsrecept förutom den jag har nu är det klart man undrat..
Är du missbrukare?
Citera
2020-04-17, 22:39
Medlem
Citat:
Är du missbrukare?

Brukare, men inte i deras papper, däremot ung. Vet många som inte kommer längre än till theralene, gäller att kunna övertyga förmodar jag.
Citera
2020-04-17, 23:05
Medlem
Citat:
Brukare, men inte i deras papper, däremot ung. Vet många som inte kommer längre än till theralene, gäller att kunna övertyga förmodar jag.
Är du ung så minskar ju chanserna avsevärt att få bra grejor utskrivet.
Citera
2020-04-17, 23:39
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Fan vad skönt att höra...

Som Kurtan sa "ropa inte hej förrän du hämtat vatten"... ..väldigt individuellt, men du kan få toleransökning efter en vecka, och då behöver en till för att somna...och sedan tre... Nu är du förhoppningsvis ingen missbrukspersonlighet som undertecknad, men mitt rekord ("påtvingat" av jobbskäl och pissprov) är 15 st - per dag, och utan att verka "påverkad", snarare väldigt vaken och spirituell, roddade seminarier. "tog folk" etc... ...bara några varningens ord.
Citera
2020-04-19, 12:15
Medlem
Inte ätit zopiklon länge. Tog lite amfetamin igår och behövde 4st 7.5 (30mg) för att somna. Kan jag få effekt på en 7.5mg framöver nu ändå?
Citera
2020-04-19, 20:14
Medlem
Hur förknippar ni namnet Stillnoct?

Jag tänker - fortfarande knockad - still knoced

Eller - fortfarande borta
alt, stilla, lugnt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto