2022-09-11, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Vill du ha ett tips så är Quetiapine det du behöver. De flesta normala människor slocknar och sover gott på en relativt liten harmlös dos snabbverkande Quetiapine.

Den absolut bästa ickenarkotikaklassade substansen emot sömnproblem som finns och jag talar av egen erfarenhet då jag har testat dem allesammans dvs hela FASS utbud och ofta i riktiga tokmixar.

Somnar och sover gott gör du, det är bara en doseringsfråga. Mirtazapin och Propavan är som smågodis i jämförelse.

Men sitter även den i länge ? Det är mest insomnandet jag har svårt med .
Jag mår skit idag och är såå trött o så vill jag inte må !
Jag tycker inte att jag har haft den tröttheten av imovane .
Citera
2022-09-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Men sitter även den i länge ? Det är mest insomnandet jag har svårt med .
Jag mår skit idag och är såå trött o så vill jag inte må !
Jag tycker inte att jag har haft den tröttheten av imovane .
Den snabbverkande varianten går ur kroppen ganska fort, det är värre med depot men de skrivs knappast ut för sömnbesvär.
Citera
2022-09-11, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Vill du ha ett tips så är Quetiapine det du behöver. De flesta normala människor slocknar och sover gott på en relativt liten harmlös dos snabbverkande Quetiapine.

Den absolut bästa ickenarkotikaklassade substansen emot sömnproblem som finns och jag talar av egen erfarenhet då jag har testat dem allesammans dvs hela FASS utbud och ofta i riktiga tokmixar.

Somnar och sover gott gör du, det är bara en doseringsfråga. Mirtazapin och Propavan är som smågodis i jämförelse.

Hur frekvent kan man använda ovan nämnda? Utvecklar man tolerans? De övriga du nämner ger kraftiga känningar dagen efter. Hur känns quetiapin i jämförelse?
Citera
2022-09-11, 23:40
Medlem
syndromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Låter märkligt! 10mg brukar fungera bra men klart man kan få tolerans mot de ifall man äter de dagligen men på 120mg borde du slockna rätt snabbt om du släcker ner och lägger dig och försöker sova!

Hahaha gick sådär! uppe i 200mg nu. Måste vara några jävla sockerpiller jag köpt hahah!

Men uppskattar ditt svar =)

Må bäst min vän
Citera
2022-09-12, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syndrome
Hahaha gick sådär! uppe i 200mg nu. Måste vara några jävla sockerpiller jag köpt hahah!

Men uppskattar ditt svar =)

Må bäst min vän
Ja, det var nog inte bra kvalité om du trycker i dig 200mg och inte kunde somna ifall du försökte sova...
Citera
2022-09-12, 11:48
Medlem
Dricker ni koffeinhaltiga när ni tagit imovane/stilnoct och inte tagit det för att sova?

Jag brukar dricka som vanligt, extra koffein om jag lyckats bli för trött.
Citera
2022-09-12, 15:38
Medlem
pastregretss avatar
Valde att aldrig käka detta preparatet för att ordna mina insomningsbesvär, däremot om jag har sovande jour på arbetet så tar jag en för att jag helt enkelt inte kan slappna av där riktigt. Om jag tar zopi två gånger i veckan borde det ej vara ”farligt” för kroppen?
Citera
2022-09-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Valde att aldrig käka detta preparatet för att ordna mina insomningsbesvär, däremot om jag har sovande jour på arbetet så tar jag en för att jag helt enkelt inte kan slappna av där riktigt. Om jag tar zopi två gånger i veckan borde det ej vara ”farligt” för kroppen?

Är det medicinska doser dvs. 1st 7.5mg Imovane/Zopiklon eller1st 10mg Stilnoct/Zolpidem så är det lugnt. Eller om det är lågdos 5mg Imovane elr 5 mg stilnoct, tar man bara 2ggr i veckan så tror jag inte man utvecklar någon vana/beroende. Maxdos ska vara max 1 tablett av 7.5mg Imovane alternativt 10mg Stilnoct.
Citera
2022-09-12, 19:11
Medlem
Citat:
2-3 gånger i veckan är ingen fara. Inget du utvecklar beroende på varken fysiskt eller psykiskt samt rubbar du inte kroppens egna sömnsignaler enligt min överläkare som studerat i elva år Sen om han har rätt...
Citera
2022-09-12, 20:34
Medlem
Citat:

Nej inte på 2 dagar i veckan.
Citera
2022-09-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoopingTheLoop
Dricker ni koffeinhaltiga när ni tagit imovane/stilnoct och inte tagit det för att sova?

Jag brukar dricka som vanligt, extra koffein om jag lyckats bli för trött.

Varför tar du imovane, undrar jag.
Citera
2022-09-16, 19:35
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
2-3 gånger i veckan är ingen fara. Inget du utvecklar beroende på varken fysiskt eller psykiskt samt rubbar du inte kroppens egna sömnsignaler enligt min överläkare som studerat i elva år Sen om han har rätt...

Det psykiska är så otroligt individuellt så där kan man aldrig vara säker... 2-3 gånger i veckan blir 3-4 som blir 4-5 osv. osv. Säger inte att det måste bli så, men det är en risk man alltid bör ha med i beräkningen tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in