2021-04-25, 02:15
Medlem
Mjausers avatar
Har tagit sömntabletter ett par år nu (Zopiklon 5mg) och fick nyligen utskrivet 7.5mg (Zopiklon Pilum) av en ny läkare som antingen skrev in fel eller missförstod att det var 5mg jag har haft tidigare.

Har dock tänkt länge på att försöka sluta helt. De tabletterna jag fick nu (7.5mg) har en skåra i mitten, alltså är det 3.75mg om jag delar de nya på mitten då?

Blir kanske en lindrigare nedtrappning nu då om jag kör en halv 7.5mg ett par månader och ber min nya läkare att skriva ut 5mg därefter, så kan jag dela på den och stå på 2.5mg tills jag fasar ut de helt. Rimligt att trappa ner i ca 3 mån för att sedan vara helt utan eller är det för kort tid?
Citera
2021-04-25, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjauser
Har tagit sömntabletter ett par år nu (Zopiklon 5mg) och fick nyligen utskrivet 7.5mg (Zopiklon Pilum) av en ny läkare som antingen skrev in fel eller missförstod att det var 5mg jag har haft tidigare.

Har dock tänkt länge på att försöka sluta helt. De tabletterna jag fick nu (7.5mg) har en skåra i mitten, alltså är det 3.75mg om jag delar de nya på mitten då?

Blir kanske en lindrigare nedtrappning nu då om jag kör en halv 7.5mg ett par månader och ber min nya läkare att skriva ut 5mg därefter, så kan jag dela på den och stå på 2.5mg tills jag fasar ut de helt. Rimligt att trappa ner i ca 3 mån för att sedan vara helt utan eller är det för kort tid?
Det skonsammaste är ju att trappa ner på det sättet som du är inne på men om du inte vill dra ut på det så är det ingen fara att gå CT heller.

Inom psykvården så klipper de Z analoger rakt av för folk som är inlagda pga missbruk av dessa utan nedtrappning. Det är inte farligt men man mår piss och kan inte sova på ett par dagar.
Citera
2021-05-01, 11:15
Medlem
Använt imovane nu 11 dagar för att kunna somna då jag slutat med cannabis. 7.5mg innan sängdags varav 15mg dom tre sista dagarna. Spolade ner mina sista 11 imovane igår och inatt var första dagen jag sov utan. Sovit sjukt dåligt, ordentliga mardrömmar och mår riktigt jävla dåligt.

Känner mig inte utvilad idag, ingen ork och jag har studier som måste göras. Hur länge håller den värsta delen utav "avtändningsfasen". Är det värsta dagen passerad eller har jag att vänta mig ännu värre inatt?

En läxa jag tar med mig om livet också om hur imovane flera dagar i rad kan påverka en.
Citera
2021-05-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Använt imovane nu 11 dagar för att kunna somna då jag slutat med cannabis. 7.5mg innan sängdags varav 15mg dom tre sista dagarna. Spolade ner mina sista 11 imovane igår och inatt var första dagen jag sov utan. Sovit sjukt dåligt, ordentliga mardrömmar och mår riktigt jävla dåligt.

Känner mig inte utvilad idag, ingen ork och jag har studier som måste göras. Hur länge håller den värsta delen utav "avtändningsfasen". Är det värsta dagen passerad eller har jag att vänta mig ännu värre inatt?

En läxa jag tar med mig om livet också om hur imovane flera dagar i rad kan påverka en.
Med så liten dos under så kort tid så blir det ju ingen monster AT direkt men förvänta dig ett par dåliga nätter framöver. Förmodligen blir det inte värre än så.
Citera
2021-05-01, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Med så liten dos under så kort tid så blir det ju ingen monster AT direkt men förvänta dig ett par dåliga nätter framöver. Förmodligen blir det inte värre än så.

Nej jag vet, det känns dock lite bättre just nu men jag hoppas inte att det sjunker sen igen mot kvällen. Har ju propavan iallafall som tur är. Jag är nog ganska känslig mot sådant med.
Citera
2021-05-12, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag frågade min psykiater om jag kunde få Stilnoct (Zolpidem), men nej. Men han föreslog Imovane (Zopiklon) istället, det var inga problem. Mig spelade det då ingen roll, kom väl bara att tänka på Stilnoct först. Nu har jag fått hur mycket Imovane som helst under flera år. Men det var en period då all zopiklon var slut, då skrev han motvilligt ut zolpidem istället.

Han hade haft patienter som blivit "speedade" på Stilnoct/Zolpidem.

Jag tycker dom är ganska lika att sova på.

Min läkare säger att dom inte skriver ut sånt och att Lergigan och mirtizapin räcker. Samma läkare ger min gamla pundar kompis vecko dos med Immovane som han knaprar i sig samma dag.
Som tur va finns det apotek på darkwebb som förstår ens behov.
Citera
2021-05-12, 11:11
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - - Spolade ner mina sista 11 imovane igår och - - -

Borde vara spöstraff på det!!!

Av allt att döma så har du det värsta bakom dig, så det är bara att ta det lugnt.
Citera
2021-05-12, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Borde vara spöstraff på det!!!

Av allt att döma så har du det värsta bakom dig, så det är bara att ta det lugnt.

hahahahhaa fyfan du jag ska aldrig ta dom där igen!! Jag är helt återställd nu men började röka weed igen. Fyfan för dom där imovanen!!
Citera
2021-05-12, 11:24
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
hahahahhaa fyfan du jag ska aldrig ta dom där igen!! Jag är helt återställd nu men började röka weed igen. Fyfan för dom där imovanen!!

Prata inte skit om min näst bästa (efter ikto) vän i pillerform!

Btw är du inte den enda som tyckt zopi är ett vidrigt rävgift... håll rökeriet på "fest-nivå" bara! (alltså inte dagligen). Känner att jag själv måste dra en reefer m min rökpolare snart, fan vad vi garvar, åt allt!

(sorry för moraltantskommentarer ovan!)
Citera
2021-05-12, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Prata inte skit om min näst bästa (efter ikto) vän i pillerform!

Btw är du inte den enda som tyckt zopi är ett vidrigt rävgift... håll rökeriet på "fest-nivå" bara! (alltså inte dagligen). Känner att jag själv måste dra en reefer m min rökpolare snart, fan vad vi garvar, åt allt!

(sorry för moraltantskommentarer ovan!)

Hahahha sjukt att du gillar imo före ikto!

Nej jag förstår dig, de jag frågar och känner säger att det är väldigt mil och enkelt. Men jag tyckte vice versa, tyckte diazepam varje dag i 30 dagar var mycket mildare att kliva av!

Rökandet har pågått nästan varje dag i några år men det fungerar. Behöver dock minska på det som du säger för att kunna leverera i livet! Jadå kontakta dina rökpolare en skön och härlig sommardag
Citera
2021-05-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloodofthesaints
Min läkare säger att dom inte skriver ut sånt och att Lergigan och mirtizapin räcker. Samma läkare ger min gamla pundar kompis vecko dos med Immovane som han knaprar i sig samma dag.
Som tur va finns det apotek på darkwebb som förstår ens behov.
Då ska man ha en väldigt lätt sömnstörning om man däckar på Lergigan och Mirtazapin.

Personligen tycker jag även att Zopiklon och Zolpidem är för svagt.

Hade Nitrazepam och Iktorivil till natten men får nu hålla till godo med Iktorivil och Xanor istället plus en del annat.
Citera
2021-05-12, 18:06
Medlem
NickLidstroms avatar
Efter 14 månader med Zolpidem så har jag fått ta nödraketer den här veckan (Mirtazapin) jag minns första gången man tog det och då sov man så jävla bra på dom men nackdelen var ju att man var en zombie dagen efter. Men nu känns det som att de knappt har effekt, är det ens möjligt att Zolpidem kan har gjort så man byggt upp tolerans för mirtazapin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in