2022-08-26, 20:25
Medlem
Hej!
Har rejäla sömnproblem och behöver sova. Har imovane och tänkte dricka några öl till för att förstärka effekten.

Men hur ska jag dosera för att däcka totalt så att inget kan väcka mig? Har ingen tolerans.
Citera
2022-08-26, 21:02
Medlem
Har 3 st 5mg zopiklon här hemma, inget erfarenhet av det. Kommer man känna av ngt av det??
Citera
2022-08-26, 21:32
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Hej!
Har rejäla sömnproblem och behöver sova. Har imovane och tänkte dricka några öl till för att förstärka effekten.

Men hur ska jag dosera för att däcka totalt så att inget kan väcka mig? Har ingen tolerans.
Dålig idé med alkohol. Har du ingen tolerans kommer du sova bra ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Manzoo
Har 3 st 5mg zopiklon här hemma, inget erfarenhet av det. Kommer man känna av ngt av det??
Ja har du ingen tolerans kommer du känna av 1st 5mg. tar du fler kommer du känna mer.
Citera
2022-08-26, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Dålig idé med alkohol. Har du ingen tolerans kommer du sova bra ändå.

Även om partner kommer och puttar på mig när jag snarkar och hunden vill gå ut och fyrverkerierna är utanför fönsterna?
Citera
2022-08-26, 21:56
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Även om partner kommer och puttar på mig när jag snarkar och hunden vill gå ut och fyrverkerierna är utanför fönsterna?

Nej då behöver du betydligt tyngre grejer.
Aldrig vart med om att jag ej blivit väckbar om nån vill väcka mig.
Dock aldrig tagit extrema dosen med alkohol..
Citera
2022-08-28, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Nej då behöver du betydligt tyngre grejer.
Aldrig vart med om att jag ej blivit väckbar om nån vill väcka mig.
Dock aldrig tagit extrema dosen med alkohol..

Därav att jag tänkte dricka några öl för att förstärka effekt och sova tyngre, har inte någon lust att ge mig på något tyngre. Jag somnade fint utan alkohol och med tabletter men blev väckt av alla sorters individer i lyan.
Citera
2022-08-28, 13:54
Medlem
Citat:
Därav att jag tänkte dricka några öl för att förstärka effekt och sova tyngre, har inte någon lust att ge mig på något tyngre. Jag somnade fint utan alkohol och med tabletter men blev väckt av alla sorters individer i lyan.
Problemet är att om du dricker på Imovane eller Stilnoct så kan du med lite otur gå in i en form av sömnpsykos där precis vad fan som helst kan hända.

Detta fenomen kan uppträda även vid överdoser eller om du har jävlig otur (som undertecknad) även på standardoser utan alkohol.

Tro mig det är inte roligt att vakna på morgonen i din säng och tro att allt är fine och sedan så stiger man upp och möts av en demolerad, omöblerad lägenhet och undrar vad fan som egentligen har hänt under natten.

Finns folk som har gjort värre grejer också på den blandningen tex tagit sig ut ur bostaden och ställt till massa skit ute på stan och antingen vaknat upp i ett kvaddat bilvrak, i en fyllecell eller på psyk.

Du blir helt robotstyrd, kan hitta på vad fan som helst och kommer inte att minnas ett skit när du väl vaknar till.

Det absolut värsta du kan blanda med Z analoger är alkohol så ett tips från coachen är att du inte gör det.

Tom mindre riskabelt att blanda renodlade Bensodiazepiner med alkohol, även om jag avråder starkt ifrån det också.
Citera
2022-08-28, 14:35
Bannlyst
Det verkar vara svårare än innan att få ut skiten nuförtiden.
Citera
2022-08-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Problemet är att om du dricker på Imovane eller Stilnoct så kan du med lite otur gå in i en form av sömnpsykos där precis vad fan som helst kan hända.

Detta fenomen kan uppträda även vid överdoser eller om du har jävlig otur (som undertecknad) även på standardoser utan alkohol.

Tro mig det är inte roligt att vakna på morgonen i din säng och tro att allt är fine och sedan så stiger man upp och möts av en demolerad, omöblerad lägenhet och undrar vad fan som egentligen har hänt under natten.

Finns folk som har gjort värre grejer också på den blandningen tex tagit sig ut ur bostaden och ställt till massa skit ute på stan och antingen vaknat upp i ett kvaddat bilvrak, i en fyllecell eller på psyk.

Du blir helt robotstyrd, kan hitta på vad fan som helst och kommer inte att minnas ett skit när du väl vaknar till.

Det absolut värsta du kan blanda med Z analoger är alkohol så ett tips från coachen är att du inte gör det.

Tom mindre riskabelt att blanda renodlade Bensodiazepiner med alkohol, även om jag avråder starkt ifrån det också.
Stämmer så jäkla bra.

Gick ut naken i hotell korridoren och var på väg med hissen. Som tur vaknade frugan och drog in mig igen. Har ingen aning om vart jag skulle, eller vad som var min tanke.

Jävligt skrämmande. Hade nog ett 15 -tal bira i västen, men ta det lugnt med blandningen.

Kommer ihåg allt med bärsen, men när jag tog Z så var det godnatt.
Citera
2022-08-28, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ta det väldigt lugnt om du ska köra på båda, känner en person som mixade den snarlika medicinen Stilnoct, och Alkohol, han vaknade upp halvnaken i en snöhög mitt i natten. Var försiktig.
Citera
2022-08-30, 07:24
Medlem
Provat boosta imovane med atarax (dagtid).

För låg dos = Känner knappt nån skillnad.
För hög dos = Blir för trött o somnar för tidigt.

Nån som boostar imovane med atarax o får bra effekt?

Däremot ta imovane o ett par timmar (vet ännu ej exakt, när börjar atarax verka efter intag?)..innan läggdags..ta stor dos atarax beroende på kroppsvikt antar jag. Gå o lägg dig. Sov om en bäbis. Vakna mer utvilad än vanligt. Ha en bra dag med många skratt och härliga samtal.

Tar imovane på ej höga doser för att få bort all form av ångest till nervositet.. särskilt ocial oro
Citera
2022-08-30, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoopingTheLoop
.

Social oro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto