2022-08-30, 19:59
Medlem
jkl555s avatar
Jag fick Zopiklon Pilum 7,5 mg utskrivet på recept men den läkaren är inte tillgänglig längre och andra läkare är inte villiga att skriva ut det åt mig. Så jag undrar om det finns några likvärdiga på marknaden och vilka man i så fall ska köpa?
Citera
2022-09-01, 06:26
Medlem
Underligt att man äter zopiklon som drog. Har ibland det utskrivet som sömnmedicin, somna är inte min starkaste gren. Det som händer är att jag somnar och så är det inte mer med det. Måste man vara lättsomnad i vanliga fall för att man skall uppleva något slags rus? Det skall ju vara så, att det inte är nåt beroendeframkallande med morfin, fick det en gång på akuten få jag skållat mig, och det var ju skönt att det inte glorde ont längre men inte så mycket mer än det. Tre bärs gör mig roligare. Nåt i samma stil med zopiklon, att för den som inte behöver det händer det grejer?
Bara skönt att inte ha nåt hemma, somnar av mig själv, åtminstone nu sen ett bra tag.
Senast redigerad av Kokoluring 2022-09-01 kl. 06:29.
Citera
2022-09-02, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoopingTheLoop
Provat boosta imovane med atarax (dagtid).

För låg dos = Känner knappt nån skillnad.
För hög dos = Blir för trött o somnar för tidigt.

Nån som boostar imovane med atarax o får bra effekt?

Däremot ta imovane o ett par timmar (vet ännu ej exakt, när börjar atarax verka efter intag?)..innan läggdags..ta stor dos atarax beroende på kroppsvikt antar jag. Gå o lägg dig. Sov om en bäbis. Vakna mer utvilad än vanligt. Ha en bra dag med många skratt och härliga samtal.

Tar imovane på ej höga doser för att få bort all form av ångest till nervositet.. särskilt ocial oro

Du kan ej boosta Atarax med Imovane, det enda som händer är att du blir trött.

Atarax verkar inom 30 minuter. Men har du tagit imovane, så känns det onödigt med Atarax, om det inte är sömn du är ute efter.
Citera
2022-09-02, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatuPredikare
Det verkar vara svårare än innan att få ut skiten nuförtiden.

Ja, de är restriktiva som fan. Men annat gift, skriver de gladeligen ut.

Tack för att man kan köpa via nätet.
Citera
2022-09-02, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Underskatta inte att bryta stilnocttabletterna och ta typ en fjärdedel 2.5mg om ni vill sova.

När jag gick på 4mg ikto dagligen i flera år, alltså garanterat hade en gigantisk bensotolerans, så somnade jag direkt på en liten bit 2.5mg stilnoct. Bara ett tips för er som går på z-analogerna medicinskt, någon lär det iallafall fungera för. Kan göra samma med imo om ni föredrar den.

Jag bryter alltid min 10 mg:are i 4 delar. Så jag tar 2,5 mg ungefär.

Funkar!

Plus att de räcker längre också
Citera
2022-09-02, 22:56
Medlem
Z-analogerna går ju på GABA-receptorerna likt benzo, ökar ens tolerans mot benzo om man regelbundet tar imovane/stilnoct mot sömnbesvär?
Citera
2022-09-02, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyanidkvinnan
Z-analogerna går ju på GABA-receptorerna likt benzo, ökar ens tolerans mot benzo om man regelbundet tar imovane/stilnoct mot sömnbesvär?

Inte på rimliga doser.
Citera
2022-09-02, 23:53
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Underligt att man äter zopiklon som drog. Har ibland det utskrivet som sömnmedicin, somna är inte min starkaste gren. Det som händer är att jag somnar och så är det inte mer med det. Måste man vara lättsomnad i vanliga fall för att man skall uppleva något slags rus? Det skall ju vara så, att det inte är nåt beroendeframkallande med morfin, fick det en gång på akuten få jag skållat mig, och det var ju skönt att det inte glorde ont längre men inte så mycket mer än det. Tre bärs gör mig roligare. Nåt i samma stil med zopiklon, att för den som inte behöver det händer det grejer?
Bara skönt att inte ha nåt hemma, somnar av mig själv, åtminstone nu sen ett bra tag.
Ibland när jag är full så krossar jag adhd-piller med zopiklon och snortar.
Det ger en jävla kick och är inte konstigt alls att droga på.

Utan uppåt så blir man knepig med alkohol. Drog en karta 7,5mg som jag får av vården på fyllan
och dagen efter så såg jag att en brand hade utbrutit i köket, antagligen så skulle jag laga mat, men det låg plast eller kartonger på plattorna, då jag tänt fel platta.
Som tur var hade jag släckt branden, massa sot och bränt papp låg i vasken, samt en spisplatta hade massa inbränt plast som knappt gick bort med kniv.

Tyvärr så tar man alla man har när man blir full och är jävligt otäckt.
Undvik dem helst.
Citera
2022-09-10, 04:06
Medlem
syndromes avatar
Tryckt mig 120mg stilnoct belbien men fan inget händer, ska ta sig några till så man kanske lyckas att somna?
Citera
2022-09-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syndrome
Tryckt mig 120mg stilnoct belbien men fan inget händer, ska ta sig några till så man kanske lyckas att somna?
Låter märkligt! 10mg brukar fungera bra men klart man kan få tolerans mot de ifall man äter de dagligen men på 120mg borde du slockna rätt snabbt om du släcker ner och lägger dig och försöker sova!
Citera
2022-09-11, 12:23
Medlem
Jag fick lov att sluta rätt tvärt med imovane. Det har resulterat i väldig stress och jättedålig sömn i ett par veckor . Det känns som att jag har blivit av med förmågan att somna , djupsömn utan medel ?? Kommer det bli bättre efter ett tag utan ?
Känner mig allmänt deppig nu , kan det bero på utsättning ?
Jag har fått propavan vilket har gett mig väldigt kryp i benen , som gör det svårt att somna , och har mest hamnat i dvala , ytlig sömn första timmarna ..
Har även fått Mirtzapin ,tycker att jag får ont i magen av den och känner mig svullen ,men den sover jag av , men känner mig så trött dagen efter och nedstämd .
Senast redigerad av Tezz-l 2022-09-11 kl. 12:38.
Citera
2022-09-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Jag fick lov att sluta rätt tvärt med imovane. Det har resulterat i väldig stress och jättedålig sömn i ett par veckor . Det känns som att jag har blivit av med förmågan att somna , djupsömn utan medel ?? Kommer det bli bättre efter ett tag utan ?
Känner mig allmänt deppig nu , kan det bero på utsättning ?
Jag har fått propavan vilket har gett mig väldigt kryp i benen , som gör det svårt att somna , och har mest hamnat i dvala , ytlig sömn första timmarna ..
Har även fått Mirtzapin ,tycker att jag får ont i magen av den och känner mig svullen ,men den sover jag av , men känner mig så trött dagen efter och nedstämd .
Vill du ha ett tips så är Quetiapine det du behöver. De flesta normala människor slocknar och sover gott på en relativt liten harmlös dos snabbverkande Quetiapine.

Den absolut bästa ickenarkotikaklassade substansen emot sömnproblem som finns och jag talar av egen erfarenhet då jag har testat dem allesammans dvs hela FASS utbud och ofta i riktiga tokmixar.

Somnar och sover gott gör du, det är bara en doseringsfråga. Mirtazapin och Propavan är som smågodis i jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in