Citat:
Ursprungligen postat av
vadsadusadu
Hur är det ens möjligt att peta i sig 50 stycken 10 mg Stilnoct och inte hamna i koma? Jag försöker kicka ett beroende som varat i drygt två år, var ren i två månader men i fredags tog jag ett återfall. Har inget minne av fredagen eller halva lördagen, men nu insåg jag dessutom att jag petade i mig hela 50 st 10 mg stillisar i fredags. Inte 3, 4 eller 5. Utan 50! Och tog mig hem till en polare med bussen genom stan. Och har varit vaken, ätit, kollat film, haft sex osv som jag överhuvudtaget inte minns alls har hänt. Men hur i hela världen hamnade jag inte i koma eller var så pass påverkad att det gick åt helvete?
Mina två rena månader gick åt helvete för att jag trodde jag kunde ta två under kontrollerade former. Nu om något är jag rädd för mig själv och min tolerans, livrädd för hur sjuka mängder jag tydligen kan få i mig och ändå stå på benen. Ett dygns minneslucka, men inte värre. Mer bestämd än nånsin att jag uppenbarligen inte klarar av tabletterna.
Har tidigare överdoserat på uppemot 20 tabletter a 10 mg, åkte till psykakuten som vägrade tro mig eftersom jag tagit mig dit och ändå kunde redogöra för att jag tagit 20 st. Nu saknas det 50 tabletter.
Får gratulera din polare som äntligen fick ha sätta på dig!
Men om du nu ville bli av med beroendet, varför har du kvar tabletter hemma? Dessutom 50 st, även om jag tror det är många fler? Har du hållit upp i 2 månader bör din tolerans inte vara mycket högre än när du startade ta dom. Du flummade fett helt enkelt!
Citat:
Ursprungligen postat av
vadsadusadu
Ärligt fattade jag inget alls.
LD50 =
lethal dose 50% Enkelt förklarat, vid vilken dos hälften av försöksdjuren dör av en specifik substans. Oftast görs detta på möss eller råttor, så det är inte direkt applicerbart på människor, men det ger en fingervisning. Säg att mellan 500 och 2000 mg per kilo är en till 50% dödlig dos för mus/råtta. Vuxen person på 80 kg skulle motsvara 40-160 g.