2020-04-02, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Förstår inte...det blir fel van fan än gör...

Man äter inte sömntabletter då sover man dåligt och får sämre hjärnfunktioner och åldras snabbare.

Man äter sömntabletter och sover bra men då blir hjärnan påverkad av tabletterna och hjärnfunktionen försämras.

Att sova dåligt varje natt ex max 5 timmar utan nåt preparat.
Jämfört med med att sova ok/bra varje natt med preparat

Vad tror du är bäst för hjärnan i längre perspektiv? Tror de senare är mindre dåligt.
Kör såhär annars,
Dag1 - Propavan
Dag 2 - Imovane
Börja om

Har du provat aminosyran glycin i kombination med magnesium?, det är inget mirakel men hjälper lite för sömnkvaliten.
Citera
2020-04-02, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Att sova dåligt varje natt ex max 5 timmar utan nåt preparat.
Jämfört med med att sova ok/bra varje natt med preparat

Vad tror du är bäst för hjärnan i längre perspektiv? Tror de senare är mindre dåligt.
Kör såhär annars,
Dag1 - Propavan
Dag 2 - Imovane
Börja om

Har du provat aminosyran glycin i kombination med magnesium?, det är inget mirakel men hjälper lite för sömnkvaliten.
Jag tror det är bättre att strunta i zopiklon och bara ta propavan?
Citera
2020-04-02, 15:14
Medlem
Citat:
Jag tror det är bättre att strunta i zopiklon och bara ta propavan?

Ja om det hjälper kör på det så länge.
Citera
2020-04-02, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Ja om det hjälper kör på det så länge.
Det är min gissning. För läkare uppmanar nu patienter att sluta med Zopiklon
Citera
2020-04-03, 17:47
Medlem
Kan man ta imovane mot ångest? Eller är risken att man somnar och tappar minnet?
Citera
2020-04-03, 18:53
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Kan man ta imovane mot ångest? Eller är risken att man somnar och tappar minnet?

Hade inte valt Zopiklon emot ångest, risken att tappa minnet är minimal om du håller dig till terpeutiska doser. Så pass stark mot sömnen är den inte, hjälper dig mera på traven.
Citera
2020-04-04, 15:58
Medlem
Citat:

När jag först började med imovane tyckte jag det funkade utmärkt mot ångest vid 7,5 mg. Upplever också att man bara somnar om man lägger sig ner och verkligen försöker sova, annars blir man bara mellow och avkopplad.
Citera
2020-04-04, 16:20
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Zopiklon är det mest euforiska du kan tänka dig. Problemet är bara att det är lätt att överdosera och då gör du saker du inte minns. Men mot ångest finns det ingen bättre medicin, just för att man blir så galet uppåt och euforisk. Effekten sitter dock i en ganska kort tid — och då kommer en comedown som ibland inte är att leka med.
Citera
2020-04-04, 23:13
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Alla dessa utom Zaleplon ska enligt mig som har använt dom i många år användas rektalt för bästa effekt. Sitter i betydligt längre och ger en starkare effekt. Bara att krossa tabletterna i en rektalpump och sedan suga upp lite varmt vatten, skaka runt så att allt löser upp sig och sedan ställa dig på alla fyra, köra in och skjuta av. Mycket trevlig effekt med stark eufori

/Mvh
Citera
2020-04-08, 17:47
Bannlyst
Citat:
Testa en tablett och gå inte och lägg dig. Har du ingen tolerans lär du bli skön och flummig, samt få ångestdämpande effekt. Kan behövas 10-15 mg.
Citera
2020-04-08, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Zopiklon är det mest euforiska du kan tänka dig. Problemet är bara att det är lätt att överdosera och då gör du saker du inte minns. Men mot ångest finns det ingen bättre medicin, just för att man blir så galet uppåt och euforisk. Effekten sitter dock i en ganska kort tid — och då kommer en comedown som ibland inte är att leka med.
Menar du comedown som den effekt som Zolpidem ibland kan ge? Typ får ångest av den på dagen om man tagit den till natten. Aldrig märkt det på Zopiklon dock. Om du tycker Zopiklon är den benso som gör dig mest uppåt och euforisk så testa Lorazepam, Flunitrazepam eller Nitrazepam. Nitrazepam är närmast imo, flummig och glad men med en kraftig muskelrelaxerande effekt på det. Flunitrazepam är lite för starka för mig.
Citera
2020-04-08, 17:58
Bannlyst
Citat:
Det är min gissning. För läkare uppmanar nu patienter att sluta med Zopiklon
Varför gör de det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto