2022-01-16, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Problemet är bara att Halcion (Triazolam) är avregistrerat och inte går att få tag på i Sverige lagligt längre då det inte säljs här.

Om du har ett enormt flyt och din läkare lyckas få till stånd en licensansökan hos LVM så kan du dock få det lagligt här via import.

Det lär dock vara svårare att få Halcion på licens än Rohyphnol (Flunitrazepam), dock så finns det någon här på FB som har det på licens så helt kört är det inte men näst inpå.

De enda två renodlade narkotikaklassade nattmedicinerna som finns kvar på den svenska apoteksmarknaden är ju bara Imovane och Stilnoct.

Halcion lär dessutom vara ruggigt svårt att få tag på på den svarta marknaden och skulle du snubbla över det så är det förmodligen rejäla överpriser som gäller, eftersom att det är så ovanligt.

Riktigt surt att de enda man kan fa i Sverige ar Imovane och Stilnoct, riktiga skitmediciner enligt mig.

Man undrar ju varfor de tog bort halcion som lar vara den basta av dem alla.
Beroendeframkallande antar jag ar anledningen? Da kan man val likabra ta bort all benso helt och hallet... alkohol och cigg for den delen ocksa. Katastrof, lider med er som verkligen kunnat behova denna medicin.
Citera
2022-01-19, 21:59
Medlem
chribsson2s avatar
Kanske gamla rön detta men jag har fått ordning på sömnen med mycket mindre "vakna kartan slut vafan var det inte en till??-
Lösningen heter Mitrazipan i kombination med 10mg
Zolpidem. Tar mitran en timme innan sängen och godiset vid läggdags. Jag har det välbekanta känslan av att allt kommer ordna sig och somnar. Här det konstiga. Tidigare med enbart zolpen sov jag max 4h. Nu vaknar jag utsövd kl 7 av klockan. F**king life changing.
Citera
2022-01-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matenrouu
Riktigt surt att de enda man kan fa i Sverige ar Imovane och Stilnoct, riktiga skitmediciner enligt mig.

Beroendeframkallande antar jag ar anledningen? Da kan man val likabra ta bort all benso helt och hallet... alkohol och cigg for den delen ocksa. Katastrof, lider med er som verkligen kunnat behova denna medicin.
Ingen läkare skrev ut den eller knappt Flunitrazepam eller Nitrazepam heller för den delen och därför så försvann de ifrån Sverige.

Läkarna får order uppifrån vad som ska förskrivas och inte och när Imovane och Stilnoct dök upp på marknaden och klassades som relativt harmlösa i början så sjönk förskrivningen av traditionella sömnbenzos rejält.

När en medicin inte säljer längre så plockar läkemedelsbolaget bort den ifrån marknaden när de inte gör vinst på preparatet ifråga.

Guldläge dock för dem som tillverkar Zopiklon och Zolpidem, de har nu ensamrätt på narkotikaklassade sömnmedel och dessa kommer troligtvis finnas kvar mycket länge, då de är de sista alternativen så att säga när klenare preparat inte fungerar.
Citera
2022-01-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Kanske gamla rön detta men jag har fått ordning på sömnen med mycket mindre "vakna kartan slut vafan var det inte en till??-
Lösningen heter Mitrazipan i kombination med 10mg
Zolpidem. Tar mitran en timme innan sängen och godiset vid läggdags. Jag har det välbekanta känslan av att allt kommer ordna sig och somnar. Här det konstiga. Tidigare med enbart zolpen sov jag max 4h. Nu vaknar jag utsövd kl 7 av klockan. F**king life changing.
Inte så konstigt. Zolpidem är väldigt kortidsverkande och har man riktiga problem med sömnen så vaknar man när den går ur kroppen.

Det är därför det är så vanligt att man blandar med något mer långtidsverkande i olika former för att kunna sova hela natten.
Citera
2022-01-19, 23:56
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matenrouu

Va? Stilnoct som är så underbara, alla år med cannabisrökning har satt sina spår med min sömn, hade iofs sömnsvårigheter så länge jag minns, va väl en av anledningar till att jag rökte index 20-25 år. Det var just insomningen som var det svåra, när jagväl sover vaknar jag inte lätt. Men och alltid tvinga sig i säng för det finns alltid något roligare och göra, för och sen ligga och vrida sig i några timmar och bara få några timmes sömn innan man skall till jobbet är inte kul. Fick stilnoct utskrivet för kanske 10-15 år sedan men det satte dom stopp för att jag brukade många andra droger, men då fick jag köpa dom på gatan istället.
Och fast jag käkat dom så länge så har inte min tolerans gått upp, behövs fortfarande bara 1 st så sover jag så gott så efter 20 min. Ibland tar jag bara en halv och när det är lite för mycket i hjärnan så kan jag behöva flera. Men jag har hållit mig jävligt bra och inte öka dosen fast jag brukar( andra skulle säga att jag missbrukar) varenda drog som finns.
Om jag bara fick ta med mig en sak till en öde ö så hade det varit zolpidem🥰 Har aldrig känt något slags rus av dom, jag vet bara att jag somnar, det kan ju vara placebo, då skulle jag blivit glad, placebo är en hell of drug som jag inte vill veta om om jag missbrukar den😎
Citera
2022-01-20, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ingen läkare skrev ut den eller knappt Flunitrazepam eller Nitrazepam heller för den delen och därför så försvann de ifrån Sverige.

Läkarna får order uppifrån vad som ska förskrivas och inte och när Imovane och Stilnoct dök upp på marknaden och klassades som relativt harmlösa i början så sjönk förskrivningen av traditionella sömnbenzos rejält.

När en medicin inte säljer längre så plockar läkemedelsbolaget bort den ifrån marknaden när de inte gör vinst på preparatet ifråga.

Guldläge dock för dem som tillverkar Zopiklon och Zolpidem, de har nu ensamrätt på narkotikaklassade sömnmedel och dessa kommer troligtvis finnas kvar mycket länge, då de är de sista alternativen så att säga när klenare preparat inte fungerar.

Väldigt tråkigt att vi inte har etizolam här, det är nog den som funkar bäst för mig, imovanen ger mig lite mer problem efterföljande dag. Och stilnoct kan ge mig riktigt otrevliga drömmar ibland, men är annars mycket bra.
Citera
2022-01-24, 02:18
Medlem
Fri-Lejds avatar
Zopiclon istället för Zolpidem?

Hejsan!

Jag har recept på Stilnoct men det har gått åt helvete ett antal gånger när jag tagit det. Gått ut och varit som en zombie, inget allvarligt som hänt än men detta går bara inte längre, något allvarligt kan hända.

Så jag funderar på att ta upp detta med läkare och be om Imovane istället, är inte dom mindre flummiga? Någon som ätit båda och vet?

Jag vill alltså bara kunna somna utan att få den där goa känslan så man håller sig vaken och äter upp hela skiten.. Och skulle jag ta 2 och vara uppe så ska det inte leda till några problem. Tacksam för svar!
Citera
2022-01-24, 02:27
Medlem
RAPUs avatar
Det man ska göra är att lägga sig i sängen och ta den som om det vore en ipren bara, sen blunda direkt.

Men jag förstår att det är svårt att inte kunna kontrollera att man får en idé när hjärnan är kapad av Zolpidem. Det är oftast ganska orimliga idéer som kan sätta en i knipa.

Imovane är flummiga på ett sätt, men man får inte lika mycket skumma idéer.
Personligen så får jag hallucinationer av Zopiclon. Ser små moln i sovrummet, kanske en katt eller i värsta fall massa spindlar och kryp som kryper längs väggarna.
Men man är inte lika väck, så man förstår på något sätt att det inte är verkligt.

Jag skulle säga att Zopiclon är mildare, men jag kan inte äta den för jag står inte ut med den fruktansvärda metalliska bismaken som sätter sig i munnen.

Edit: Jag har ätit både och.
Citera
2022-01-24, 05:25
Medlem
Jag är likadan på stilnoct, de går inte att bara ta en. Zopiclon funkar mycket bättre på mig iaf, de negativa är den äckliga smaken.
Citera
2022-01-24, 09:37
Medlem
vadsadusadus avatar
Zopiclon upplevs av de flesta som jag har hört som mindre biverkningar, bortsett från att man kan få äcklig metallisk smak i munnen. Men jag har sällan hört om folk som fått blackouts eller minnesluckor som verkar vara vanliga vid Zolpidem, även vid dosen man ska ta.
Vid båda fallen ska du ta tabletten när du ligger i sängen och inte sitta uppe när du tagit den.

Prata med din läkare så får du nog prova Zopiclon istället.
Citera
2022-01-24, 09:40
Medlem
ZugMaskins avatar
Samma sak som zopiklon. Tar du för mycket så flummar du runt som en glad zombie. Max 2 st 7,5 immo skulle jag rekommendera. Men personligen gillar jag stilnoct bättre.
Citera
2022-01-24, 10:55
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråden "Zopiclon istället för Zolpidem?" infogad./mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in