Citat:
Ursprungligen postat av
Matenrouu
Riktigt surt att de enda man kan fa i Sverige ar Imovane och Stilnoct, riktiga skitmediciner enligt mig.
Man undrar ju varfor de tog bort halcion som lar vara den basta av dem alla.
Beroendeframkallande antar jag ar anledningen? Da kan man val likabra ta bort all benso helt och hallet... alkohol och cigg for den delen ocksa. Katastrof, lider med er som verkligen kunnat behova denna medicin.
Va? Stilnoct som är så underbara, alla år med cannabisrökning har satt sina spår med min sömn, hade iofs sömnsvårigheter så länge jag minns, va väl en av anledningar till att jag rökte index 20-25 år. Det var just insomningen som var det svåra, när jagväl sover vaknar jag inte lätt. Men och alltid tvinga sig i säng för det finns alltid något roligare och göra, för och sen ligga och vrida sig i några timmar och bara få några timmes sömn innan man skall till jobbet är inte kul. Fick stilnoct utskrivet för kanske 10-15 år sedan men det satte dom stopp för att jag brukade många andra droger, men då fick jag köpa dom på gatan istället.
Och fast jag käkat dom så länge så har inte min tolerans gått upp, behövs fortfarande bara 1 st så sover jag så gott så efter 20 min. Ibland tar jag bara en halv och när det är lite för mycket i hjärnan så kan jag behöva flera. Men jag har hållit mig jävligt bra och inte öka dosen fast jag brukar( andra skulle säga att jag missbrukar) varenda drog som finns.
Om jag bara fick ta med mig en sak till en öde ö så hade det varit zolpidem🥰 Har aldrig känt något slags rus av dom, jag vet bara att jag somnar, det kan ju vara placebo, då skulle jag blivit glad, placebo är en hell of drug som jag inte vill veta om om jag missbrukar den😎