2015-03-17, 16:26
Bannlyst
Jag får grym skön eufori av zolpidem. Men håller inte länge. Men gillar dem skarpt
Citera
2015-03-17, 21:38
Medlem
Bara-Robins avatar
Tar Imovane för sömn, utskrivet av läkare, 7.5mg varje kväll. Toleransutvecklingen på dessa är inte direkt extremt, men jag hoppar över någon dag då och då ändå. Ibland händer det dock att jag tar två, men det är sällan.

Hur många dagar måste jag hoppa över för att toleransen märkbart ska sänkas?
Citera
2015-03-18, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helliano
Hon tog en tablett (10 mg) hon såg allt från gubbar till spöken hon nämnde även att det snöade.. allt i form av skuggor egentligen. Hon lyckades dessutom ge min nya datorstol en ninjaspark då hon trodde det var någon som ville skada henne.

Ena stunden var allting hon såg jättekul och jag fick hålla fast henne för att inte springa iväg och titta på allt som hände.. andra sekunden var hon livrädd och trodde det hon såg skulle skada henne.
amitt i hennes tripp blev jag akut skitnödig dessutom, men jag vågade inte lämna henne ensam.. så blev ett komiskt försök till ett toalettbesök när jag satt med dörren öppen och skrek att hon skulle hålla sig lugn medans jag ströp en neger.

Hon har rätt stora problem med sömnen, men oftast inte insomningen så detta var ett test för henne. Men när hon väl somnade så sov hon i nästan åtta timmar i sträck (vilket aldrig hänt förut).

Nästa gång ska vi testa Imovane (7.5 mg) hade jag tänkt, så får vi se om hon ser mindre kul saker på dem.

Jag har själv tagit allt från en till tre tabletter (10-30mg) och aldrig sett något, men jag sover som en gud och vaknar utsövd. Jag har då andra sidan bara problem med insomningen, när jag väl somnat så sover jag.

Först och främst, tack för dagens skratt! Jobbigt att du behövde gå och skita mitt i allt också, haha.
Låter som ni hade en händelserik natt. Aja, hoppas det funkar med Imovanen för henne så hon får sova. Återkom gärna med resultat.
Citera
2015-03-18, 16:36
Medlem
Hur kommer det sig att det finns 5 mg och 7,5 mg? Jag menar det skiljer sig med ,5 mg...
Citera
2015-03-18, 16:40
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Hur kommer det sig att det finns 5 mg och 7,5 mg? Jag menar det skiljer sig med ,5 mg...

För att vissa klarar sig på 5 och andra inte? så är de la med alla meds.
Citera
2015-03-18, 17:34
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854

Nja, skillnaden är 2,5mg, alltså är en 7,5mg 50% starkare än en 5mg.
Citera
2015-03-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Nja, skillnaden är 2,5mg, alltså är en 7,5mg 50% starkare än en 5mg.
Haha jag vet,missade dock 2an
Citera
2015-03-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Någon tung pundare som vet när Imovane är icke spårbart i blod respektive urin analys?!
Vad för dos har du tagit?
Citera
2015-03-18, 20:50
Medlem
Nicke1234s avatar
Hej. Jag har 30 stycken Imovane (Zopiklon) på 5 mg. Jag älskar Imovane, dom är så sjukt sköna att flumma på. Nu till frågan:

En polare sade till mig att man inte behöver äta mer än 10 stycken, tar man till exempel 30 stycken så ger det samma effekt som om man tar 10 stycken. Han sa att kroppen bara tar upp en viss mängd. Påstod han...Men stämmer det?

En fråga till: Kan man "boosta" Imovane med apelsin? Jag vet att det går med grapefrukt så apelsin borde väl också funka?
Citera
2015-03-18, 20:58
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234
Hej. Jag har 30 stycken Imovane (Zopiklon) på 5 mg. Jag älskar Imovane, dom är så sjukt sköna att flumma på. Nu till frågan:

En polare sade till mig att man inte behöver äta mer än 10 stycken, tar man till exempel 30 stycken så ger det samma effekt som om man tar 10 stycken. Han sa att kroppen bara tar upp en viss mängd. Påstod han...Men stämmer det?

En fråga till: Kan man "boosta" Imovane med apelsin? Jag vet att det går med grapefrukt så apelsin borde väl också funka?

Vad dina polare menar är att det finns ett "tak" för Imovane.

Det vet jag själv inget om men i doserna 50mg++ börjar det bli lite skeft och kanske lite eufori.

Jag har teorier om att även apelsin boostar lite men det finns ingen forskning som tyder på det.
Citera
2015-03-18, 21:10
Medlem
Nicke1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Vad dina polare menar är att det finns ett "tak" för Imovane.

Det vet jag själv inget om men i doserna 50mg++ börjar det bli lite skeft och kanske lite eufori.

Jag har teorier om att även apelsin boostar lite men det finns ingen forskning som tyder på det.

Vet inte vad jag ska tro faktiskt...Polaren menade att man blir lika påverkad om man tar 10 eller om man tar 30 Stämmer det att det finns ett "tak" för Imovane? Alltså att kroppen bara tar upp en viss mängd?
Citera
2015-03-19, 01:47
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
intressant, jag fick en riktigt bra effekt en gång efter att jag tagit 7,5mg imovane och sen fyllekäkat på mac donalds och druckit ca 0,5l fanta. Ett av de bättre rusen jag minns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in