2019-08-15, 12:40
Medlem
Är det farligt att låt oss säga blanda 10 mg zolpidem med tex 5 mg immovane 😀. Någon som testat
Citera
2019-08-15, 12:46
Medlem
hejhejvilkengrejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Är det farligt att låt oss säga blanda 10 mg zolpidem med tex 5 mg immovane 😀. Någon som testat
Nä det är lugnt. Har testat många gånger utan problem. Kör på bara! Om du är en van användare kan du ta en grogg eller två öl för ökad effekt.
edit... Om du menar för sömnen så märkte jag ingen skillnad förutom att jag fick ett dåligt morgonhumör.
Senast redigerad av hejhejvilkengrej 2019-08-15 kl. 12:50.
Citera
2019-08-15, 13:14
Medlem
Tänkte mest för sömnen och det var av ren nyfikenhet 😀
Citera
2019-08-15, 14:04
Medlem
Förresten en till fråga finns det stilnoct/ zolpidem från svenskt apotek som är på 10 mg och helt runda utan märkning
Citera
2019-08-16, 01:09
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Okej. Vågar inte prova med kniv. Ska prova med händerna. Min tablettdelare har slängts upptäckte jag idag.

Men hellre att jag får i mig typ 1.5mg i ena halvan och 3,5mg i andra än 5mg direkt. Det blir för mycket. För ångestdämpning räcker typ 1-2mg för mig. Helt sjukt. Hjälper mer än mycket starkare benzo. Dock blir det mer pundigt med imovane då jag måste fylla på för börjar må dåligt efter typ 5 timmar.

Du var då en jävel att vara känslig för zopilon! Men det är bra så klart, håller man dosen nere. Jag använder zopiklon mot insomningsproblem, funkar helt okej. Hade flunitrazepam förut som var mycket bättre på alla sätt, utom möjligtvis att den har lite för lång halveringstid för att vara optimal som en sömnbenso. Samma sak med de lättare ångestproblem som jag har: när jag tog flun för att sova så försvann all ångest. Zopiklon dämpar den bara lite. Men jag vet att det är många som tycker att zopi är svårslagen mot ångestproblem.
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Tänkte mest för sömnen och det var av ren nyfikenhet 😀

Det fungerar bra. Börja med att ta zopiklon och efter en 20-30 min kan du ta zolpidem. Bra blandning; man får lite lugn och ångestdämpning från zopiklon och sedan rejält hypnotisk effekt av zolpidem.
Citera
2019-08-16, 05:34
Medlem
flashbacktrollets avatar
jag har tagit zopiklon varje kväll innan läggdags nu i ca 2-3 månader. i början var det ca 25mg per kväll, men den senaste tiden (2-3 veckor) har det varit ca 50mg per kväll.

slutar tvärt nu i natt, är risken stor för krampanfall?
Citera
2019-08-16, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
jag har tagit zopiklon varje kväll innan läggdags nu i ca 2-3 månader. i början var det ca 25mg per kväll, men den senaste tiden (2-3 veckor) har det varit ca 50mg per kväll.

Nej det skulle jag nog inte påstå 😀
Citera
2019-08-16, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet

Varför så in i helvete stora doser? Har du tampats med en pågående mani?
Citera
2019-08-16, 16:28
Medlem
GonerStoners avatar
Vad jag förstått så kan man ta imovane 2-3ggr per vecka utan att få någon nämnvärd tolerans?
Bör nämna att jag äter 1st 5mg vid varje tillfälle.

Dom används till största delen för sömnbesvär, dock händer det att jag tar en då ångesten är alldeles för påtaglig.
Citera
2019-08-17, 12:23
Fy fan vilken vidrig smak Imovane har...

I förrgår bodde jag på hotell o så skulle jag ta två 5 mg för att sova, skulle skölja ner de med lite Coca Cola Zero. Borstade sen tänderna o la mig, men hade svårt att somna (jag tar Theralen o Melatonin också), så jag somnade väl efter ett par timmar.

Nåja, nästa morgon gick jag ut o tog min morgoncigg, åt frukost på hotellet, o när vi checkade ut tog jag med colaflaskan o tog en slurk när vi satt oss i bilen, o fy fan vad den smakade bittert o vidrig... En eller båda tabletterna hade följt med ner i flaskan istället o lösts upp...

Även om man hade kunnat dricka den för att sova nästa natt så hällde jag ut den. Usch!
Citera
2019-08-17, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Vad jag förstått så kan man ta imovane 2-3ggr per vecka utan att få någon nämnvärd tolerans?
Bör nämna att jag äter 1st 5mg vid varje tillfälle.

Dom används till största delen för sömnbesvär, dock händer det att jag tar en då ångesten är alldeles för påtaglig.

Ska inte vara några problem, tar ca 3 till 4 per vecka och ej behövt öka dos.
Citera
2019-08-17, 18:25
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Nu har jag haft Imovane 5 mg sedan mitten av juni och det känns inte som om det är samma substans som tidigare Imovane 7,5 mg. Även om man tar två stycken 5 mg så är insomningseffekten annorlunda (har prövat drygt tio gånger). Jag ville ge det ca två månader innan jag uttalar mig och nu har jag haft femmorna i ca två månader. Jovisst, man somnar oftast in men tidigare kunde jag sova minst tre timmar innan jag vaknade första gången. Nu kan jag vakna redan efter en dryg timme första gången. De där tre timmarna i början är ovanligt nu. Något har hänt med substansen.

Jag vet att man inte ska dela på femmorna eftersom den verksamma substansen kan vara ojämnt fördelad i en tablett utan skåra. Men jag gör oftast det ändå eftersom jag inte vill bli fast på en dos på 10 mg. Så jag tar en 5 mg och en halva av den andra. Det här att det inte funnits 7,5 mg i mindre förpackningar har säkert förstört för tusentals människor. Jag har sovit klart sämre i sommar än i våras när jag fortfarande hade mitt 100-pack 7,5 mg. Nu säger man att 7,5 mg ska dyka upp i september i de mindre förpackningarna.

Uppdaterad info 2019-08-08
https://kundforum.apoteket.se/org/ap.../imovane-3rl2/

Hur lyckas man tillverka 5 mg och inte 7,5 mg? Jag har läst att vissa tillverkare (de som tillverkar Zopiklon) tycker att priset för 7,5 mg är för billigt för kunden. 5 mg kan de gå med på att ha för en dryg 50-lapp men de starkare vill de ha mer för. Och hur är det med MEDA överhuvudtaget? Det är ju inte samma bolag längre även om de kör med samma kartonger som tidigare. Jävla cirkus!

Även jag har upplevt exakt samma sak med Imovane Medas 7.5mg och 5mg. Stoppar jag i mig 2x7.5mg mår jag betydligt bättre och sover bättre än om jag tar 3x5mg.

Är lika fundersam som du vad det beror på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in