Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Okej. Vågar inte prova med kniv. Ska prova med händerna. Min tablettdelare har slängts upptäckte jag idag.
Men hellre att jag får i mig typ 1.5mg i ena halvan och 3,5mg i andra än 5mg direkt. Det blir för mycket. För ångestdämpning räcker typ 1-2mg för mig. Helt sjukt. Hjälper mer än mycket starkare benzo. Dock blir det mer pundigt med imovane då jag måste fylla på för börjar må dåligt efter typ 5 timmar.
Du var då en jävel att vara känslig för zopilon! Men det är bra så klart, håller man dosen nere. Jag använder zopiklon mot insomningsproblem, funkar helt okej. Hade flunitrazepam förut som var mycket bättre på alla sätt, utom möjligtvis att den har lite för lång halveringstid för att vara optimal som en sömnbenso. Samma sak med de lättare ångestproblem som jag har: när jag tog flun för att sova så försvann all ångest. Zopiklon dämpar den bara lite. Men jag vet att det är många som tycker att zopi är svårslagen mot ångestproblem.
Citat:
Ursprungligen postat av
WhiskeyTango84
Tänkte mest för sömnen och det var av ren nyfikenhet 😀
Det fungerar bra. Börja med att ta zopiklon och efter en 20-30 min kan du ta zolpidem. Bra blandning; man får lite lugn och ångestdämpning från zopiklon och sedan rejält hypnotisk effekt av zolpidem.