2022-01-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Z analoger är knappast dödligare än Opiater, däremot lättare att få på recept.

Tycker var och varannan person man känner har Z analoger på recept, däremot väldigt få med recept på Opiater.

Det lär ju krävas rätt så mycket för att man bara ska kollavippa enbart på Imovane men helt omöjligt verkar det ju inte vara enligt LMV.

Jag har nästan lyckats ta kål på mig själv av misstag men då hade jag en väldigt hög dos Imovane i kroppen samt en del annat vi inte ska gå in på om nu någon som sitter här och läser skulle få dumma idéer.

Konstigt att LMV skriver en artikel dock om vilka mediciner samt vilka kombinationer som är direkt dödliga och vanligast vid suicid.

I min lilla värld så trodde jag inte att de skrev ut sådant offentligt ifall det sitter personer och läser det där som inte borde läsa det.

Edit: Efter att ha gått in och läst statistiklänken i artikeln så var det som jag trodde dvs inte enbart Imovane med i bilden vid suicid utan kombinerat med en hel del annat som också är lätt att få på recept.
Jag käkar ju ofta kombinationen Propavan och Imovane. Den är ju vanligt.

Ska man sluta med det eller? Eller är det bara vid större doser det verkar farligt?
Citera
2022-01-15, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Jag käkar ju ofta kombinationen Propavan och Imovane. Den är ju vanligt.

Ska man sluta med det eller? Eller är det bara vid större doser det verkar farligt?
Du kan lugnt ta dina kvällsmediciner.

Det är en ohyggligt vanlig kombo inom psykiatrin och jag åt den själv varje natt under min första vända på psyk och en lång tid därefter. Om jag inte minns fel nu så var det 10 mg Imovane samt 2 st Propavan till natten.

Om du ska kolavippa av den kombon måste du upp i ohyggligt höga doser (hur höga tänker jag dock inte skriva ut här).

Personligen sover jag på 2 mg Iktorivil, 2 st Propavan, 2 ml Theralen, 5 mg Melatonin samt 0.25 mg Xanor v.b. vilket är betydligt mer och ändå så har jag lyckats trappa ut tre nattmediciner ifrån den tiden som insomnian var som värst.

Innan var det även höga doser Quetiapine och lite Mirtazapin samt Nitrazepam med i min sömncocktail, dock ingen Xanor, den har tillkommit pga Nitrazepamens avregistrering.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2022-01-15 kl. 00:45.
Citera
2022-01-15, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Du kan lugnt ta dina kvällsmediciner.

Det är en ohyggligt vanlig kombo inom psykiatrin och jag åt den själv varje natt under min första vända på psyk och en lång tid därefter. Om jag inte minns fel nu så var det 10 mg Imovane samt 2 st Propavan till natten.

Om du ska kolavippa av den kombon måste du upp i ohyggligt höga doser (hur höga tänker jag dock inte skriva ut här).

Personligen sover jag på 2 mg Iktorivil, 2 st Propavan, 2 ml Theralen, 5 mg Melatonin samt 0.25 mg Xanor v.b. vilket är betydligt mer och ändå så har jag lyckats trappa ut tre nattmediciner ifrån den tiden som insomnian var som värst.

Innan var det även höga doser Quetiapine och lite Mirtazapin samt Nitrazepam med i min sömncocktail, dock ingen Xanor, den har tillkommit pga Nitrazepamens avregistrering.

Jag käkar också vissa benso. Köper dem svart via nätet. kört mer Stilnoct än Imovane senaste tiden, men jag måste alltid kombinera med propavan för att inte vakna efter någon timme igen.

Men bra att veta, att det verkar vara på de högre doserna.
Citera
2022-01-15, 03:43
Bannlyst
Har ni verkligen problem med att sova och inte behover tabletter mer an 2-3 ganger i veckan sa fa halcion utskriven istallet.

Nu ar detta val personligt men bade zopiklon och zolpidem ger mig huvudvark dagen efter, och ofta somnar man inte speciellt inte om man ligger och grubblar pa nagot. Att zopiklon far hela munnen att smaka rovhal dagen efter gor det hela val inte battre.

Med halcion somnar man garanterat, det kanns som man borde kunna sova ner en elefant med en liten tablett, och noll bieffekter dagen efter (har ocksa kort halveringstid). Verkligen noll. Finns inget battre om man verkligen maste sova.
Citera
2022-01-15, 04:13
Medlem
Sezlows avatar
Jag har sedan flera år alternerat 5 mg Zopiklon med 5 mg Zolpidem, i bland tillsammans med en 25 mg Propavan.
Jag somnar ganska så snart och det är ju avsikten. Men av Propavan blir jag som en zombie dagen efter - åtminstone känner jag det så, andra tycker bara jag är som jag brukar att vara. Tar jag bara en "Z-pilla" så sover jag ca 5 timmar, som natten som just gick.

Som jag förstått är detta normala kvällsdoser för de med min kroniska åkomma,
på dagen tillkommer helt andra saker.
Citera
2022-01-15, 04:49
Medlem
Chronophobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matenrouu
Har ni verkligen problem med att sova och inte behover tabletter mer an 2-3 ganger i veckan sa fa halcion utskriven istallet.

Nu ar detta val personligt men bade zopiklon och zolpidem ger mig huvudvark dagen efter, och ofta somnar man inte speciellt inte om man ligger och grubblar pa nagot. Att zopiklon far hela munnen att smaka rovhal dagen efter gor det hela val inte battre.

Med halcion somnar man garanterat, det kanns som man borde kunna sova ner en elefant med en liten tablett, och noll bieffekter dagen efter (har ocksa kort halveringstid). Verkligen noll. Finns inget battre om man verkligen maste sova.

Citat:
2017 utgick Halcion 0,125 mg från svenska marknaden vilken var den sista varianten som marknadsfördes.

Såg det på wiki, vad får du för variant?

Har också problem att sova pga grubbel, haft det hela livet. Fick diagnos ADD vid 40+. Somnar nästan lättare av concerta eftersom alla tetrisklossarna i huvudet faller på plats då. Även jag får skitsmak i munnen av zopiklon. Halstabletter typ Strepsils funkar hyfsat,lägger en i var kind när jag sover som ett jävla marsvin.

Jag behöver nåt som klubbar mig varje kväll oavsett jag är trött eller inte, oavsett att jag grubblar. eller inte. Nåt som inte ger tolerans. Så jävla trött på att inte få sömn, går ut över både samhälle och familj.
Citera
2022-01-15, 04:52
Medlem
Chronophobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
Gå och lägg dig och blunda, du kan ju inte sova och samtidigt sitta och surfa vid datorn.

Skulle precis göra det, bara posta en grej här innan Somnade faktisk i samma ögonblick lag stängde locket.
Citera
2022-01-15, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chronophob
Såg det på wiki, vad får du för variant?

Har också problem att sova pga grubbel, haft det hela livet. Fick diagnos ADD vid 40+. Somnar nästan lättare av concerta eftersom alla tetrisklossarna i huvudet faller på plats då. Även jag får skitsmak i munnen av zopiklon. Halstabletter typ Strepsils funkar hyfsat,lägger en i var kind när jag sover som ett jävla marsvin.

Jag behöver nåt som klubbar mig varje kväll oavsett jag är trött eller inte, oavsett att jag grubblar. eller inte. Nåt som inte ger tolerans. Så jävla trött på att inte få sömn, går ut över både samhälle och familj.

Bor utomlands pga jobbet for tillfallet.
Sjukt att de tog bort den basta av dem alla... Halcion hade varit perfekt for dig.
Citera
2022-01-15, 14:33
Medlem
Citat:

Problemet är bara att Halcion (Triazolam) är avregistrerat och inte går att få tag på i Sverige lagligt längre då det inte säljs här.

Om du har ett enormt flyt och din läkare lyckas få till stånd en licensansökan hos LVM så kan du dock få det lagligt här via import.

Det lär dock vara svårare att få Halcion på licens än Rohyphnol (Flunitrazepam), dock så finns det någon här på FB som har det på licens så helt kört är det inte men näst inpå.

De enda två renodlade narkotikaklassade nattmedicinerna som finns kvar på den svenska apoteksmarknaden är ju bara Imovane och Stilnoct.

Halcion lär dessutom vara ruggigt svårt att få tag på på den svarta marknaden och skulle du snubbla över det så är det förmodligen rejäla överpriser som gäller, eftersom att det är så ovanligt.
Citera
2022-01-15, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Jag käkar också vissa benso. Köper dem svart via nätet. kört mer Stilnoct än Imovane senaste tiden, men jag måste alltid kombinera med propavan för att inte vakna efter någon timme igen.

Men bra att veta, att det verkar vara på de högre doserna.
Det är inget ovanligt. Jag vaknade också mitt i natten och kunde omöjligt somna om när jag stod på Stilnoct om jag inte kombinerade med annat.

Den vanligaste kombon brukar vara Stilnoct och Propavan alt Theralen.
Citera
2022-01-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Jag har sedan flera år alternerat 5 mg Zopiklon med 5 mg Zolpidem, i bland tillsammans med en 25 mg Propavan.
Jag somnar ganska så snart och det är ju avsikten. Men av Propavan blir jag som en zombie dagen efter - åtminstone känner jag det så, andra tycker bara jag är som jag brukar att vara. Tar jag bara en "Z-pilla" så sover jag ca 5 timmar, som natten som just gick.

Som jag förstått är detta normala kvällsdoser för de med min kroniska åkomma,
på dagen tillkommer helt andra saker.
När jag stod på Z analoger så brukade jag växla mellan Imovane och Stilnoct i sömnmixen från vecka till vecka för att hålla nere toleransen (det funkar faktiskt).

Det är ju insomningstabletter så har man typ kronisk insomnia så får man kombinera med annat för att sova längre om man vaknar när tabletterna går ur kroppen, tex Propavan.

Hur man blir dagen efter på Propavan är väldigt individuellt, jag känner inte av det alls medans andra blir tvärsega halva dagen efter intag.

Tycker din kvällsdos känns låg. Maxdos Imovane enligt FASS är 7.5 mg, även om många (mig själv inkluderad) har stått på doser på mellan 10-15 mg.

Maxdos på Stilnoct är 10 mg (vilket jag hade), har man en snäll doktor kan man dock få 20 mg.

Men å andra sidan ju mindre du klarar dig på desto bättre i längden.
Citera
2022-01-15, 14:49
Medlem
Citat:
Bor utomlands pga jobbet for tillfallet.
Sjukt att de tog bort den basta av dem alla... Halcion hade varit perfekt for dig.
Mmmm all gammal hederlig sömnbenso är ju avregistrerad i Sverige tyvärr så när sömnproblemen blir för jävliga så får man väl flytta utomlands.

Eller iallafall om någon jävel till doktor skulle klippa min natt Iktorivil och natt Xanor jag sover på nu, då jag utvecklade intolerans emot Z analogerna och har fått dem spärrade I min journal.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2022-01-15 kl. 14:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in