2024-09-30, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ja förmodligen så förstärker alkoholens effekt effekten av Zopiklonet men avstå. Det sista man vill blanda är alkohol och Z analoger om man inte vill vakna upp naken utomhus i en rabbat utan några som helst minnen av hur man hamnade där.

Japp o även om du inte gör bort dig särskilt mycket skapar kombon alkohol o imovane en jävla bakisångest.
Citera
2024-09-30, 16:24
Medlem
Orre4444s avatar
Ok. Jag förstår. Tack för svaret
Citera
2024-10-09, 00:26
Medlem
Förstår inte riktigt den här nojan med att blanda alkohol med Z-analoger, jag har gjort det flertal gånger i relativt små volymer några folk öl ikv och någon Z analog 10~ mg som jag har utskrivet? Det ger en skön effekt och jag tror inte något kommer hända! Inte på det här lilla iallafall!

Men såklart vissa väljer att sitta och dra i sig 10 tal imovane/stilnoct och en kvarting sprit eller mer på det, klart det blir kaos då! Det säger väl sig själv?

Om folk bara tänker till lite, tar det lite lugnt med alkohol-volymerna, jag tycker jag det är faktiskt en skön liten combo, lite som grädde på moset innan läggdags att slå in några folköl på det!
Senast redigerad av Torsken1399 2024-10-09 kl. 00:28.
Citera
2024-10-12, 16:53
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsken1399
Tack för era svar angående Imovane, har för mig att jag bara får Pilum på mitt recept och måste betala extra för imovan men det är la värt det då? För på mitt recept står det Zopiklon Pilum och förra gången för ett tag sen när jag skulle hämta sa dem ”Det står Pilum på recept ska du ha Imovane får du betala extra för det ingår inte i högkostnadsskyddet” Så då sa jag, ta Pilum då, men nästa gång (troligtvis imorgon) blir det ett bestämt Imovane oavsett om det blir lite dyrare! Tack!
På sjukkhus har de aldrig just zopiclon utan bara imovane. Efter ca en vecka och bara just imovane så sov jag dåligt och en bra biverkning jag fick av just zopiclon var att jag blev mindre ljuskänslig vilket var topppen för mitt toksönderlasrade öga. Så nån skillnad är det för när jag kom hem och började med zopiclon igen så slutade jag vara så hemskt bländad.

Numera när jag inte ser så ycker jag zzolpidenm är överlägset bäst. För första gången på flera år har jag nu sovit fantastiskt i snart 20 dagar sedan jag började att få dessa utskrivna hemma med. Zolpidem är något potentare än zopiklon oc man somnar fortare och får en stadigare sömn enl mig.
Citera
2024-10-12, 23:33
Medlem
Citat:
Förstår inte riktigt den här nojan med att blanda alkohol med Z-analoger, jag har gjort det flertal gånger i relativt små volymer några folk öl ikv och någon Z analog 10~ mg som jag har utskrivet? Det ger en skön effekt och jag tror inte något kommer hända! Inte på det här lilla iallafall!

Men såklart vissa väljer att sitta och dra i sig 10 tal imovane/stilnoct och en kvarting sprit eller mer på det, klart det blir kaos då! Det säger väl sig själv?

Om folk bara tänker till lite, tar det lite lugnt med alkohol-volymerna, jag tycker jag det är faktiskt en skön liten combo, lite som grädde på moset innan läggdags att slå in några folköl på det!
10 mg utan alkohol duger alldeles utmärkt om du vill rasera ditt eget hem nattetid och vakna upp med världens minneslucka eller ta nattliga promenader och strö ut sönderslagna prylar ifrån bostaden i kvarteret där du bor. Been there done that och har nu Z anologspärr i journalen och får Nitrazepam på licens istället som inte har sömngång som bieffekt.

Få drabbas av det men det är fanimig inte kul om du är en av de få, det kan sluta väldigt illa och alkohol även tex starköl kan få det att spåra totalt och du har ingen aning hur du kommer att reagera förrräns du har testat så låt bli.
Citera
2024-10-13, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
På sjukkhus har de aldrig just zopiclon utan bara imovane. Efter ca en vecka och bara just imovane så sov jag dåligt och en bra biverkning jag fick av just zopiclon var att jag blev mindre ljuskänslig vilket var topppen för mitt toksönderlasrade öga. Så nån skillnad är det för när jag kom hem och började med zopiclon igen så slutade jag vara så hemskt bländad.

Numera när jag inte ser så ycker jag zzolpidenm är överlägset bäst. För första gången på flera år har jag nu sovit fantastiskt i snart 20 dagar sedan jag började att få dessa utskrivna hemma med. Zolpidem är något potentare än zopiklon oc man somnar fortare och får en stadigare sömn enl mig.

Intressant, jag gillade Zolpidem å men jag fick kräkningar av den! Och den fick mig ofta att vakna upp tidigare på morgonen än Zopiklon, jag fick mer eller mindre välja av både och så jag valde Zopiklon, men saknar den lilla sköna kicken man fick av Zolpidem innan läggdags! Håller helt med dig att det är potentare än Zopiklon!
Citera
2024-10-14, 23:31
Medlem
Citat:
Intressant, jag gillade Zolpidem å men jag fick kräkningar av den! Och den fick mig ofta att vakna upp tidigare på morgonen än Zopiklon,

Samma här. Om jag tar zolpidem vaknar jag alltid flera timmar tidigare än utan och finns inte på kartan att somna om
Citera
2024-10-15, 18:38
Medlem
Minns första gången jag kände ruset av imovane.
Mådde som en gud! Det var svenska från apotek.

Ska snart få testa på stilnoct för första gången.
Ger dom typ samma sorts rus?
Senast redigerad av Avgiftningen 2024-10-15 kl. 18:40.
Citera
2024-10-15, 21:26
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgiftningen

Missbrukade båda under 3-4 år rätt kraftigt men gillade egentligen inte alls Imovane-ruset. Det kändes "segt" och bara som ett lock lagts ovanpå ångesten.

Stilnoct däremot älskade jag och kunde vara vaken i många timmar och flumma på dom. Mycket visuellt och ibland extremt psykedeliskt vilket jag gillade.

En gång satt jag på golvet (bredvid sängen där min tjej låg och sov), omgiven av kuddar. I min värld satt jag på en söderhavsö omgiven av hula hula-tjejer som lyssnade på när jag spelade gitarr. Jag såg allt, upplevde allt. Hörde viinden i palmerna, den sprakande öppna elden, gitarrspelandet, tjejerna. Har aldrig upplevt något sånt på någon annan drog, och tro mig - jag har testat det mesta.

En annan gång matade jag kuddar med bullar.

Flera gånger hade jag sex med tjejer (inte bara flickvänner utan vid ett tillfälle en dejt som jag träffat en gång tidigare) och mindes inte att jag haft det dagen efter, annat än ytterst små fragment. Var dock tydligen som ett jävla vilddjur, men det hade gått bra och jag hade inte gjort "något dumt" i alla fall.

En gång byggde jag ett flera meter högt konstverk av min dåvarande tjejs skor.

En annan gång såg jag två svävande tefat över skogshorisonten vid vår stugan, och en annan gång likaså två tefat fast från min dåvarande lägenhet i stan.

En annan gång satt jag och gjorde ambient musik som var helt jävla utomjordisk, omgiven av vad som kändes som aliens som iakttog mig och influerade musiken. Fortfarande en av mina mest intressanta låtar.

En gång skrev jag något ytterst märkligt till min faster på Facebook, som jag hade ångest över ett bra tag efteråt. Annars kunde jag märkligt nog oftast hålla mig från att spåra ur, vilket verkar ovanligt.

Det var kul, men det hade allt för mycket baksidor. Toleransen stiger sjukt fort och dom där extraordinära upplevelserna jag beskrev hände bara på väldigt höga doser eller efter ett längre uppehåll. Annars låg jag på 60-80mg Stilnoct per kväll/natt. Mådde sjukt bra under ruset när det "funkade", med ren eufori till och från. Men mådde också sjukt dåligt dagen efter. Dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad. Man blir deprimerad och låg på dagarna helt enkelt och fast i tankar och låga känslor, inte värt det så här i efterhand.

Slutade pga att min tjej tröttnade på mitt missbruk och lämnade mig (efter 10 års förhållande). Jag förstår henne helt och hållet och har aldrig klandrat henne för det.

Ta det lugnt, är mitt råd.
Senast redigerad av populopidus 2024-10-15 kl. 21:33.
Citera
2024-10-16, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avgiftningen

Troligtvis inte. Jag har aldrig känt någon ångestdämpning osv på Stilnoct men pratar vi ångestdämpning och välmående så slår Imovane många renodlade Bensodiazepiner såsom tex Oxascand och Stesolid
Citera
2024-10-20, 06:08
Hallådär!
Befinner mig på ett behandlingshem och har 1 imovane 7.5 varje kväll.
Mina tabletter byttes nyligen ut mot zopiklon pilum, dessa slår ej lika hårt samt ruset jämnar ut sig fram tills på morgonen.. Antar att detta beror på något bindningsmedel.

Vet det smakar apa, men går zopiklon att smälta som många bensodiazepiner?
Vill bli flummig 2 timmar innan läggdags och sedan vakna upp nykter. som på imovanen!
Klockan är nu 10 över 6 här och jag vinglar när jag tog min tablett halv 10 igårkväll.

Självklart skulle jag gärna ta dem rektalt men svårt att få tag i en pump då jag är här under kontraktsvård.. Även lite onödigt att riskera.

Mvh
Trollet i varmland
Senast redigerad av Trolletivarmland 2024-10-20 kl. 06:11.
Citera
2024-10-25, 16:37
Medlem
Thraxxs avatar
Kan man ta Zolpidem i rus syfte? Är det någon gott att flumma på i brist på annat denna Fredagen?

Har 20st 10mg tabletter och hur många behöver jag ta om jag bara vill flumma / Thraxx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in