Citat:
Ursprungligen postat av
Avgiftningen
Minns första gången jag kände ruset av imovane.
Mådde som en gud! Det var svenska från apotek.
Ska snart få testa på stilnoct för första gången.
Ger dom typ samma sorts rus?
Missbrukade båda under 3-4 år rätt kraftigt men gillade egentligen inte alls Imovane-ruset. Det kändes "segt" och bara som ett lock lagts ovanpå ångesten.
Stilnoct däremot älskade jag och kunde vara vaken i många timmar och flumma på dom. Mycket visuellt och ibland extremt psykedeliskt vilket jag gillade.
En gång satt jag på golvet (bredvid sängen där min tjej låg och sov), omgiven av kuddar. I min värld satt jag på en söderhavsö omgiven av hula hula-tjejer som lyssnade på när jag spelade gitarr. Jag såg allt, upplevde allt. Hörde viinden i palmerna, den sprakande öppna elden, gitarrspelandet, tjejerna. Har aldrig upplevt något sånt på någon annan drog, och tro mig - jag har testat det mesta.
En annan gång matade jag kuddar med bullar.
Flera gånger hade jag sex med tjejer (inte bara flickvänner utan vid ett tillfälle en dejt som jag träffat en gång tidigare) och mindes inte att jag haft det dagen efter, annat än ytterst små fragment. Var dock tydligen som ett jävla vilddjur, men det hade gått bra och jag hade inte gjort "något dumt" i alla fall.
En gång byggde jag ett flera meter högt konstverk av min dåvarande tjejs skor.
En annan gång såg jag två svävande tefat över skogshorisonten vid vår stugan, och en annan gång likaså två tefat fast från min dåvarande lägenhet i stan.
En annan gång satt jag och gjorde ambient musik som var helt jävla utomjordisk, omgiven av vad som kändes som aliens som iakttog mig och influerade musiken. Fortfarande en av mina mest intressanta låtar.
En gång skrev jag något ytterst märkligt till min faster på Facebook, som jag hade ångest över ett bra tag efteråt. Annars kunde jag märkligt nog oftast hålla mig från att spåra ur, vilket verkar ovanligt.
Det var kul, men det hade allt för mycket baksidor. Toleransen stiger sjukt fort och dom där extraordinära upplevelserna jag beskrev hände bara på väldigt höga doser eller efter ett längre uppehåll. Annars låg jag på 60-80mg Stilnoct per kväll/natt. Mådde sjukt bra under ruset när det "funkade", med ren eufori till och från. Men mådde också sjukt dåligt dagen efter. Dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad. Man blir deprimerad och låg på dagarna helt enkelt och fast i tankar och låga känslor, inte värt det så här i efterhand.
Slutade pga att min tjej tröttnade på mitt missbruk och lämnade mig (efter 10 års förhållande). Jag förstår henne helt och hållet och har aldrig klandrat henne för det.
Ta det lugnt, är mitt råd.