2021-04-12, 02:30
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Zopiklon har längre effekt. Zolpiedem något mer risk för knasiga effekter (som eufori, kreativetet, skriva eller göra konstiga saker när man inte gått och lagt sig). Zolpiedem tycker jag personligen är något bättre för insomning, men bara lite.

Aaa tänkte det med... därav jag vill ha zolpidem, tycker inte alls zopiklon fungerar bra alls för min insomning, måste liksom vara fysiskt trött på kvällen och det är jag på sin höjd om jag ”dygnat”, kontra zolpi som får mig att sova utan att behöva känna mig värst sömnig.

Tänkte beställa på flugsvamp...
Citera
2021-04-12, 02:37
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Varför då förskriva mig just zopiklon men tvärvägra zolpidem? Testat har jag gjort och då fick jag höra att den är allra bäst utav dem två vid svåra insomningsbesvär. Halveringstiden är då längre på zopiklon vilket är för de som riskerar att vakna upp, men det problemet har ju inte jag.

En grej till att det tydligen ska gå att trippa på zolpidem.

Din läkare är nog van vid att skriva ut Zopiklon istället för Zolpidem som de flesta läkare är mer restrektiva med.
Låter som på dig att Zolpidem kan funka och där finns en munsönderfallande tablett som en själv tyckte var bra. Sen bytte man igen till Zopiklon.
Det stämmer nog att Zopiklon verkar längre än Zolpidem.

Trippa vet man ej. Det är nog olka för person till person.
Citera
2021-04-12, 09:01
Imovane är en insomnings tablett s.k.
Stilnoct är till för sömnbesvär.
Mycket rätt att stilnoct kan ge oönskade och önskade effekt. Framförallt i högre alltså icke terapeutiska doser och tillsammans med alkohol rent livsfarligt kan vara för väldigt många. Imovane har jag kvar men stilnoct slutade jag med för många år sen. Tar lång dos lyrica som jag kallar min bästa vän. Det finns inget annat som fungerat av alla mediciner jag prövat. Möjligt vis ett år max halvdant då. Kan inte förstå hur folk kan sova så gott på Benzo under lång tid. Det enda den fungerar mot är Ångest. Alla vi olika d fattar jag så. Men jag önskat att den hade fungerat mot sömnen för mig..för jag står på xanor fortfarande och förut hade jag inte Lyrica. Evigt tacksam. Xanor tar jag bara vid extrem typ panikångest. Även om jag har konstant ångest och oro.
Citera
2021-04-12, 20:34
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avsmaken
Har du märkt av personlighetsförändringar? Antar att du tar det dagligen. Inget piller förutom klonazepam har gett upphov till större aggressivitet för mig iaf.

Haha ja det har jag verkligen gjort. Ja jag tar det dagligen, det är samma sak varje dag längtar till mörkret faller in så jag kan ta min Imovane & fly mina problematiska tankar och känna mig totalt sederad och lugn och ångest fri. Enda jag blir aggressiv utav är Xanax för där tappar jag allt vad som har med sunt förnuft att göra och är helt ur hingad.
Citera
2021-04-13, 11:57
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Aaa tänkte det med... därav jag vill ha zolpidem, tycker inte alls zopiklon fungerar bra alls för min insomning, måste liksom vara fysiskt trött på kvällen och det är jag på sin höjd om jag ”dygnat”, kontra zolpi som får mig att sova utan att behöva känna mig värst sömnig.

Tänkte beställa på flugsvamp...
För mig är det kanske "pyskologiskt" att jag märker av zolpiedem/stilnoct mer och därför blir "redo för sömn". Zolpiedem tycker jag slår på lite hårdare, så man märker effekten i sitt medvetande. Så jag har ibland tagit pyttedoser zolpiedem, typ 2.5mg, och tror det kan funka för mig för sporadiska sömnproblem. Känns subjektivt annorlunda i alla fall.
Citera
2021-04-13, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZOG77
Kan inte förstå hur folk kan sova så gott på Benzo under lång tid. Det enda den fungerar mot är Ångest.
Det kan ju vara just ångesten som gör att folk har svårt att sova. Ångest kan ge muskelspänningar etc.
Citera
2021-04-13, 16:55
Medlem
Är det bara att byta läkare om man har fått en ny läkare som är helt anti benso? Hur gjorde ni?
Citera
2021-04-13, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Det finns läkare som är där för att hjälpa folk också finns det paragrafryttare.

Jävla tur att man hittat en riktig en.
Hur många fick du gå igenom innan du träffade en sån?
Citera
2021-04-13, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Hur ska man framföra det lite snyggt och fint med min nya doktor jag fått nu på en annan ort om Imovane? Har så det räcker denna månaden ut men sen är det kört!

Jag har grova sömnproblem och jag behöver mina Imovane jag älskar ju ruset man får hur skönt det är att ligga vaken på dom och bara känna sig totalt ångest fri & vara helt i ZONEN ❤️ Kommer få panik i veckan om min nya läkare inte sätter mig på Imovane! Jag är riktigt torsk på Imovane det är sant, men hur kan man inte bli det då när det känns så jävla skönt när man precis har svalt en 7.5mg Imovane och sen bara njuter helt flummig & nedslagen i sängen 😁
Är läkaren väldigt anti benso så spelar det inte så stor roll vilka argument du lägger fram. Du kommer få testa annat osv.

Hur många mg Stilnoct motsvarar 7,5 mg Imovane?
Citera
2021-04-13, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3m.22
Hur många fick du gå igenom innan du träffade en sån?
Nog var det 5-10st, dock inte konstant letande.

Men kör man på så hittar man tillslut hittar man dom, oftast 50+iga svenska män, dålig erfarenhet av resterande dock finns det några kvinnor som vet vad dom håller på med också.
Citera
2021-04-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3m.22
Är läkaren väldigt anti benso så spelar det inte så stor roll vilka argument du lägger fram. Du kommer få testa annat osv.

Hur många mg Stilnoct motsvarar 7,5 mg Imovane?
Jag skulle säga att 7.5 mg Imovane motsvarar 10 mg Stilnoct
Citera
2021-04-13, 17:35
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Haha ja det har jag verkligen gjort. Ja jag tar det dagligen, det är samma sak varje dag längtar till mörkret faller in så jag kan ta min Imovane & fly mina problematiska tankar och känna mig totalt sederad och lugn och ångest fri. Enda jag blir aggressiv utav är Xanax för där tappar jag allt vad som har med sunt förnuft att göra och är helt ur hingad.

Känner inte alls igen (själv) det där med aggressivitet och alpra, men inget okänt fenomen, har en polare som "fick spel" på Donken (var ej med så kan inte bedöma "spelets" omfång s a s) men han käkade normala doser Xanor Depot - nåväl, vi kom överens om att det var Depot;n som var to blame...

Sorry för OT emedan z-tråd, men när ändå X var på tal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in