Citat:
Ursprungligen postat av
3m.22
Varför bytte du? Och varför har du inte Imovane på recept längre?
Det blev en konflikt mellan VC och Psykvården där ingen ville ta ansvaret att skriva ut dessa mediciner, ingen läkare vill skriva ut narkotika.
Kommer inte ihåg exakt. Bytte till Ikto från Xanor och till Stilnoct, den läkaren skrev ut 6 BURKAR Ikto(100 st) och detta gillade inte läkaren på psyk sen. Den läkaren var känd för att skriva ut narkotika som godis. Det är heller inte "bra" även om jag inte klagar.
Dock har jag en utländsk kvinnlig läkare på Psyk som är riktigt bra faktiskt, kan be om en ask Stilnoct och hon skriver ut det utan att bråka. Hon fixade även annat åt mig, massa papper till försäkringskassan. Riktigt bra läkare, man måste ha turen att träffa en sådan läkare. Om jag kan välja att få träffa henne varje gång hade jag gjort det. Ville nästan ge henne nåt för hur professionell hon var och på sättet hon hjälpte min situation.
Läkare ska inte skriva ut 6 burkar Ikto(för mycket narkotika), men heller inte vara totalt Anti-droger liksom.
Hade jag bara fortsatt förnya mina recept utan att byta och hålla på tror jag att jag hade haft de fortfarande. Men skitsamma, äter inte benzo längre endå. Dock tycker jag det är skönt att ha z-analoger då och då.
Edit: Nu har jag spärrat min journal förövrigt, inte för att jag är stämplad. Utan för att läkare har skrivit saker som jag inte har sagt, eller tolkat det helt fel. När jag ber om något narkotikaklassat kan du ju gissa vad dem säger, får jag titta på journalen.
Min favoritläkare sa jag till att jag hade drogproblem, endå fick jag Stilnoct - en liten ask vid ett tillfälle.