2023-10-22, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulver
Hur generösa är era läkare? Jag kan få 10st ungefär var tredje eller fjärde månad eftersom de bara ska tas i ”nödsituationer”.
Hade hundrapack x 2 utskrivet mer eller mindre ståendes dvs 200 st 5 mg tabletter per uttag men med uttagsintervall när jag stod på dem.

Ordinationen var 10 mg till natten varje natt. Sedan visade det sig att jag inte tålde dem och började hitta på skit I sömnen så då blev det Nitrazepam ståendes till natten istället.

Nu när den är avregistrerad så sover jag på en cocktail av Iktorivil, Propavan, Alimemazin, Melatonin samt Xanor vid behov som insomningstablett om jag inte slocknar.
Citera
2023-10-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zolpizop
Testa att byt mellan zopiklon och zolpidem med jämna perioder.

Må bäst,,

Zolpi.
Det funkar faktiskt riktigt bra stod på ett schema under ett par år med 10 mg Imovane i en vecka och sedan en vecka på 10 Stilnoct. Trodde inte att det funkade men läkaren föreslog det och det funkade för att hålla nere toleransen.
Citera
2023-10-26, 16:44
Moderator
Morfar-52s avatar
"FAQ: z-preparat - info om Stilnoct (zolpidem), Imovane (zopiklon) & Sonata (zaleplon)" infogad./mod
Citera
2023-10-26, 18:01
Medlem
Citat:
Hur generösa är era läkare? Jag kan få 10st ungefär var tredje eller fjärde månad eftersom de bara ska tas i ”nödsituationer”.

haha numera får jag apodos varannan vecka pga överdos av andra tabletter, men är en förpackning på 500 står det på apoteket iallafall, en per natt. Har fått det dagligen i snart 10 år. 30 per gång brukade jag få förut, 25 dagars intervall.
Citera
2023-10-27, 20:36
Medlem
Sterios avatar
Stillisar,20 mg,än så länge,600mg av gabba och 1.5 liter vin,men de händer inget,musiken e lite bättre än vanligt men inte mer :%
Citera
2023-10-30, 05:50
Medlem
Chronophobs avatar
Citat:

30 per månad.
Citera
2023-10-30, 05:52
Medlem
Chronophobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det funkar faktiskt riktigt bra stod på ett schema under ett par år med 10 mg Imovane i en vecka och sedan en vecka på 10 Stilnoct. Trodde inte att det funkade men läkaren föreslog det och det funkade för att hålla nere toleransen.

Jag föreslog detta för min läkare då jag vet att en bekant hade båda och växlade. Reaktionen jag fick från min läkare var att nåt sådant existerade minsann inte. Min bekant och jag hörde till samma mottagning men hade olika läkare. Märkligt att läkare säger och gör tvärtemot varann.
Citera
2023-10-30, 06:31
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:

30-pack, 28 dagars intervall, oftast tre uttag totalt. Sedan gör jag bara en förfrågan om receptförnyelse och så tar det cirka tre arbetsdagar innan jag har nya att hämta ut.
Citera
2023-11-05, 20:36
Medlem
Vända rätt dygnet med stilnoct

Tror ni det räcker med en stilnoct 10mg för att vända rätt dygnet? Vill somna trots att jag bara varit vaken 9 timmar. Efter hur många tabletter bör jag ge upp om det inte skulle fungera? Är lätt som en fjäder utan benzohistorik har däremot förskräckligt svårt att somna

Mvh
Citera
2023-11-05, 20:38
Medlem
paskharens avatar
Testa? Du går och lägger dig vid önskad tid. Se till att allt är fixat. Ta tabletten, släck och blunda.
Citera
2023-11-05, 20:41
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kidnappadIRL
Tror ni det räcker med en stilnoct 10mg för att vända rätt dygnet? Vill somna trots att jag bara varit vaken 9 timmar. Efter hur många tabletter bör jag ge upp om det inte skulle fungera? Är lätt som en fjäder utan benzohistorik har däremot förskräckligt svårt att somna

Mvh

Nej du lär vakna efter 2 timmar, fungerar inte ta tabletter i rad direkt.
Citera
2023-11-05, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Testa? Du går och lägger dig vid önskad tid. Se till att allt är fixat. Ta tabletten, släck och blunda.

Efter hur många tabletter ger jag upp? Vill inte få psykos och skriksjunga över telefonen med en kollega direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in