2021-02-04, 10:50
Medlem
Jontelitos avatar
Tack! Hur många dagars uppehåll skulle du föreslå?
Citera
2021-02-09, 15:39
Medlem
Kasuarens avatar
Om läkaren inte skriver ut imovane längre sån finns det ju en uppsjö av alternativ på mörkare sidor. Vilka fabrikat kan man lita på?
Citera
2021-02-09, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jontelito
Tack! Hur många dagars uppehåll skulle du föreslå?
Testa byt men annars några dagar.
Citera
2021-02-10, 03:01
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasuaren
Om läkaren inte skriver ut imovane längre sån finns det ju en uppsjö av alternativ på mörkare sidor. Vilka fabrikat kan man lita på?
Hemofarm (serbiskt märke) i kartor har alltid varit bra för mig vg benso o dyl, dock kanske dom inte säljer zopiklon/immovane, men däremot Zolpiedem. Nyss tagit 10mg zolpiedem "Belbien" (hemofarm) och dom slår på rätt rejält nu. godnatt (tog långt åp skriva ()
Citera
2021-02-10, 23:52
Hur är det att blanda imovane, propavan, mirtazapin? Hur många imovane kan man ta utan att man dör? Har 8 som jag funderar på att ta
Citera
2021-02-11, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Hur är det att blanda imovane, propavan, mirtazapin? Hur många imovane kan man ta utan att man dör? Har 8 som jag funderar på att ta
Några tusen imovane behövs nog för att dö, finns dock ingen konsisterad LD50 hos människor men 800mg/kg+ hos möss och 770mg+/kg hos råttor, samt så varför ska du ta 8st? Du kommer inte komma ihåg något dvs slöseri, utan tollerans skulle jag rekommendera 1.5-2st 7.5mgare, även detta ger förmodligen väldigt mycket minnesförlust, samt så går det att kombinera, vet inte varför du vill det men det går.
Citera
2021-02-11, 01:33
Bannlyst
Citat:
Z-analoger är bland de säkraste preparaten som finns.
Citera
2021-02-11, 02:31
Medlem
Culpeppers avatar
Citat:

Inga problem alls, jag fick utskrivet Imovane med dosering 37,5 mg av min vårdcentralsläkare så inga problem alls. Fungerade dock inte så fick 30-50mg Stilnoct istället.
Citera
2021-02-11, 12:16
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Hur är det att blanda imovane, propavan, mirtazapin?

En ganska så vanlig kombination som läkare ordinerar, du sover så klart bättre än på enbart Imovane om dessa läggs till.
Citera
2021-02-12, 12:50
Medlem
Jontelitos avatar
Vad finns det för strategier för den som behöver förlänga sömnen på zopiklon? Jag vaknar i regel efter 4h utan att kunna somna om. Har tidigare delat tabletten och doserat den en halvtimma isär vilket fungerat för ett mjukande insomnande som jag kan sova längre på, men upprepade doseringar verkar kunna bidra till tolerans. Och dosökning gör ingen skillnad.

•Grapefruktjuice (inhiberar cyp3a4)
•Kombinera med antihistamin som t.ex. Theralen.
•Dosera tillsammans med måltid (försämrad insomningseffekt?)

Vad har ni för erfarenhet av dessa, eller andra, strategier?
Citera
2021-02-12, 19:04
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontelito
Vad finns det för strategier för den som behöver förlänga sömnen på zopiklon? Jag vaknar i regel efter 4h utan att kunna somna om. Har tidigare delat tabletten och doserat den en halvtimma isär vilket fungerat för ett mjukande insomnande som jag kan sova längre på, men upprepade doseringar verkar kunna bidra till tolerans. Och dosökning gör ingen skillnad.

•Grapefruktjuice (inhiberar cyp3a4)
•Kombinera med antihistamin som t.ex. Theralen.
•Dosera tillsammans med måltid (försämrad insomningseffekt?)

Vad har ni för erfarenhet av dessa, eller andra, strategier?
Theralen kan du ta men om syftet är att bli mer utvilad så kan du glömma det
Citera
2021-02-15, 16:52
Medlem
Citat:
I bästa fall däckar du bara i din egen säng.

I värsta fall kan du vakna upp med en totalt ommöblering lägenhet, naken utomhus eller i en poliscell.

Jag har själv upplevt totala sömnpsykoser av både Imovane och Stilnoct som jag inte minns ett skit av, förutom ångesten när man vaknar på morgonen och börjar se spåren av vad man hade för sig kvällen innan.

Detta var på normaldoser skall tilläggas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in