Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-05, 10:42
Medlem
Fick 2 paket original 10pack på ena iaf haha..
Citera
2018-12-05, 19:24
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Senast jag kollade med Apoteket var det fortfarande beställnings/tillverkningsstopp på Imovane Meda, vilket börjar bli ett problem då jag är beroende av just den varianten av Imovane i styrkan 7.5 mg som ordinerat för sömnen.
Citera
2018-12-06, 07:19
Medlem
Motorola80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Tyckte dom smaka väldigt annorlunda jämfört med svenska, men dom fungera någorlunda enligt min mening, kanske något underdoserade

Instämmer ganska lika med din åsikt om dem.
Jag tyckte det var den starka zopiclon,smaken man kände nästan direkt. men såklart inte säker.

MVH M80
Citera
2018-12-06, 10:58
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Ringde Kronans apotek. Mitt apotek eller inget apotek på närliggande orter hade Imovane Meda inne i någon styrka och personen i kundtjänsten kunde inte säga annat än att hon inte visste när de skulle gå att beställa igen.
Citera
2018-12-09, 21:25
Medlem
Står säkert nånstans i tråden men orkar inte sitta genom alla tusen sidor, fungerar Imovane bra mot social ångest? Eller gör man bara bort sig totalt om man käkar en 7.5mg på morgon innan skolan/jobbet?
Citera
2018-12-12, 17:49
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderfisk
Står säkert nånstans i tråden men orkar inte sitta genom alla tusen sidor, fungerar Imovane bra mot social ångest? Eller gör man bara bort sig totalt om man käkar en 7.5mg på morgon innan skolan/jobbet?

Lite sent svar, men Imovane är inte att rekommendera att ta dagtid. Det korta svaret är: Ja, tabletten brukar uppfattas av många som att den har god ångestdämpande effekt, men som du själv hintar åt så är risken stor att du - om du tar 7.5 mg och försöker hålla dig vaken i skolan - gör saker som ger dig ångest efteråt, d v s gör bort dig i någon grad.

Andra problem är den snabba toleransutvecklingen och den väldigt korta tiden som den mest kännbara effekten av tabletten sitter i, vilket innebär att du skulle behöva återdosera ofta. Lägg till ångesten som vissa får när substansen går ur kroppen, så har du fler nackdelar än fördelar. Använd Imovane i det syftet som den är tänkt att användas, behöver du ångestdämpande dagtid så finns det mer lämpliga alternativ.
Citera
2018-12-13, 19:34
Medlem
psychedeliczs avatar
Asså har jag blivit lurad? Imovane/Stilnoct 5mg ska väl inte vara typ möjliga i smaken? Bifogar bild

https://ibb.co/HqxLDpL
Citera
2018-12-14, 00:02
Medlem
f0cuss avatar
Hello, jag fattar att detta är en smaksak, men jag försöker hitta nå alternativ till imovane.
Är det stilnoct som brukar komma efter man fått imovane? Jag vill inte riskera att dra in imon för evigt för den funkar ju ganska fint och så. Bara det att toleransen kutar iväg och jag är långt ifrån ordinerad dosen jag snurrar på nu. Saken är att jag vill ha något som är ännu mer ångestdämpande och muskelavslappnande. Vad borde jag sikta på? Imovanen har jag fått för att avbryta effekten av min Elvanse. Så vad kan jag förvänta mig att kunna få? I want some strong shit
Citera
2018-12-14, 00:32
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Hello, jag fattar att detta är en smaksak, men jag försöker hitta nå alternativ till imovane.
Är det stilnoct som brukar komma efter man fått imovane? Jag vill inte riskera att dra in imon för evigt för den funkar ju ganska fint och så. Bara det att toleransen kutar iväg och jag är långt ifrån ordinerad dosen jag snurrar på nu. Saken är att jag vill ha något som är ännu mer ångestdämpande och muskelavslappnande. Vad borde jag sikta på? Imovanen har jag fått för att avbryta effekten av min Elvanse. Så vad kan jag förvänta mig att kunna få? I want some strong shit

Med moralpredikan:
Been on that road... snälla gå den inte. Det är bara misär som väntar på andra sidan, lovar dig.

Utan moralpredikan:
Låter som att det är en benzo du är ute efter snarare än z-analog. Gällande Imovane vs Stilnoct slår den sistnämnda hårdare men kortare och är enligt mig inte mer ångestdämpande och absolut inte muskelavslappnande. Stilnoct är även lurig som fan och extremt lömsk. Helt plöstligt sitter du där och käkar 80mg per kväll och har dagabstinens, vilket du iofs får även av Imovane. Ska du milda avtändning på Elvanse skaffa Stesolid och ät under en begränsad period. Okej, det var visst lite moralpredikan även här, men jag talar av erfarenhet (= förlorat jobb, förstört förhållande, misär).
Senast redigerad av trueforgood 2018-12-14 kl. 00:35.
Citera
2018-12-14, 09:09
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus

Något som är ångestdämpande t.ex diverse bens eller lyrica istället för att ta insomningstabletter som är till för sömnbesvär, satsa på något som är mot just ångest
Citera
2018-12-14, 16:06
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Med moralpredikan:
Been on that road... snälla gå den inte. Det är bara misär som väntar på andra sidan, lovar dig.

Utan moralpredikan:
Låter som att det är en benzo du är ute efter snarare än z-analog. Gällande Imovane vs Stilnoct slår den sistnämnda hårdare men kortare och är enligt mig inte mer ångestdämpande och absolut inte muskelavslappnande. Stilnoct är även lurig som fan och extremt lömsk. Helt plöstligt sitter du där och käkar 80mg per kväll och har dagabstinens, vilket du iofs får även av Imovane. Ska du milda avtändning på Elvanse skaffa Stesolid och ät under en begränsad period. Okej, det var visst lite moralpredikan även här, men jag talar av erfarenhet (= förlorat jobb, förstört förhållande, misär).

Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Något som är ångestdämpande t.ex diverse bens eller lyrica istället för att ta insomningstabletter som är till för sömnbesvär, satsa på något som är mot just ångest
Svarar båda i ett svep,
Haha, skrev ju detta under snurren på imovane såklart.
Men nänä, tack för omtanken och så, är fd rikspundarsprutnarkoman så blir ingen sån vända igen.
Hade lyrica under några år men den fick jag inte förnyad och har även fått nej på den av en läkare. Nu har jag dock bytt läkare och möjligheten att fjäska till mig den är nog ändå inte helt obefintlig nu när jag tänker efter. Det märkliga däremot är att jag frågat rakt av om det finns något jag kan ta som dämpar Elvanse-ångesten men han svamlade fram ett nej och att då är det bara att avbryta behandlingen, vilket jag aldrig någonsin kommer kunna göra i nuläget eftersom det är nu i livet jag behöver koncentrera mig.
Skitsamma, får fråga snällt igen om något ångestdämpande.

Annars är det Stilnoct som ligger på tur, då förstår jag.
Citera
2018-12-16, 09:23
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Ringde Kronans apotek. Mitt apotek eller inget apotek på närliggande orter hade Imovane Meda inne i någon styrka och personen i kundtjänsten kunde inte säga annat än att hon inte visste när de skulle gå att beställa igen.
Finns ju andra märken med zopiklon. Eller skulle dessa inte fungera menar du? Jag har inte märkt någon skillnad på Imovane eller Zopiclone Orion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in