Citat:
Ursprungligen postat av
trueforgood
Med moralpredikan:
Been on that road... snälla gå den inte. Det är bara misär som väntar på andra sidan, lovar dig.
Utan moralpredikan:
Låter som att det är en benzo du är ute efter snarare än z-analog. Gällande Imovane vs Stilnoct slår den sistnämnda hårdare men kortare och är enligt mig inte mer ångestdämpande och absolut inte muskelavslappnande. Stilnoct är även lurig som fan och extremt lömsk. Helt plöstligt sitter du där och käkar 80mg per kväll och har dagabstinens, vilket du iofs får även av Imovane. Ska du milda avtändning på Elvanse skaffa Stesolid och ät under en begränsad period. Okej, det var visst lite moralpredikan även här, men jag talar av erfarenhet (= förlorat jobb, förstört förhållande, misär).
Citat:
Ursprungligen postat av
Pandarn
Något som är ångestdämpande t.ex diverse bens eller lyrica istället för att ta insomningstabletter som är till för sömnbesvär, satsa på något som är mot just ångest
Svarar båda i ett svep,
Haha, skrev ju detta under snurren på imovane såklart.
Men nänä, tack för omtanken och så, är fd rikspundarsprutnarkoman så blir ingen sån vända igen.
Hade lyrica under några år men den fick jag inte förnyad och har även fått nej på den av en läkare. Nu har jag dock bytt läkare och möjligheten att fjäska till mig den är nog ändå inte helt obefintlig nu när jag tänker efter. Det märkliga däremot är att jag frågat rakt av om det finns något jag kan ta som dämpar Elvanse-ångesten men han svamlade fram ett nej och att då är det bara att avbryta behandlingen, vilket jag aldrig någonsin kommer kunna göra i nuläget eftersom det är nu i livet jag behöver koncentrera mig.
Skitsamma, får fråga snällt igen om något ångestdämpande.
Annars är det Stilnoct som ligger på tur, då förstår jag.