2021-01-30, 06:20
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlunteN
Tjena!! Har Zopiklon 5 men pratade med min läkare och sa att jag va tvungen att ta mer för att dom funkar inte så fik 7,5or istället!!

När jag hämtade 5orna så stod det Imovane, finns det i 7,5or också Imovane? För jag tyckte dom va bättre när det stod Imovane än när det stod Zopiklon på parkerat! Så finns 7,5or som Imovane? För då ska jag ha det!!

Tycker precis detsamma. 7.5orna är mycket bättre än tom. 2 st. 5mg. MEDA, och Orion och Mylan tex. fungerar inte alls. Stada och Pilum är ända dugliga om MEDA är slut.
Citera
2021-01-30, 10:45
Medlem
Hej! Är det normalt att få kopiösa mängder Imovande utskrivet? Efter att ha läst denna tråd så inser jag att läkaren har gjort ett rejält tjänstefel.
Citera
2021-01-30, 11:26
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Hej! Är det normalt att få kopiösa mängder Imovande utskrivet? Efter att ha läst denna tråd så inser jag att läkaren har gjort ett rejält tjänstefel.

Vad anser du vara kopiösa mängder?

mvh
Citera
2021-01-30, 11:30
Medlem
Citat:
Max mängden är väl 100 stycken per uttag, oavsett dosering.
Det har min läkare berättat iaf, sen har han skrivit ut flera uttag men med en tid mellan uttagen.
Citera
2021-01-30, 11:34
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqwsaq
Max mängden är väl 100 stycken per uttag, oavsett dosering.
Det har min läkare berättat iaf, sen har han skrivit ut flera uttag men med en tid mellan uttagen.

Jag hämtar ut 200st Imovane 7,5mg var tredje månad, Har utskrivet 2st 7,5mg till natten.

mvh
Citera
2021-01-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
Jag hämtar ut 200st Imovane 7,5mg var tredje månad, Har utskrivet 2st 7,5mg till natten.

mvh
Då är det ju helt korrekt.
200 st räcker ju i 100 dagar, 3 månader och tio dagar.
Vad tycker du är konstigt med de?
Citera
2021-01-30, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface

mvh
Ja det stämmer men behöver bara 1st 7.5mg vid behov. Han måste skrivit fel att jag ska ha 2st till natten varje natt. Märkte det först när apotekaren talade om det för mig. Ingen uttagsgräns.
Citera
2021-01-30, 14:42
Medlem
Citat:
Ja det stämmer men behöver bara 1st 7.5mg vid behov. Han måste skrivit fel att jag ska ha 2st till natten varje natt. Märkte det först när apotekaren talade om det för mig. Ingen uttagsgräns.
Grattis!
Citera
2021-01-30, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Tycker precis detsamma. 7.5orna är mycket bättre än tom. 2 st. 5mg. MEDA, och Orion och Mylan tex. fungerar inte alls. Stada och Pilum är ända dugliga om MEDA är slut.
Jag har jävligt svårt att tro att det är någon skillnad på svenska apoteksvaror som innehåller samma substans oavsett märke.
Låter helt orimligt!
Citera
2021-01-30, 15:36
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Då är det ju helt korrekt.
200 st räcker ju i 100 dagar, 3 månader och tio dagar.
Vad tycker du är konstigt med de?

Ingenting, läste det som at du menade 100st piller.

mvh
Citera
2021-01-31, 10:28
Medlem
Men nu tar jag dem efter recept. Men ni som får hallicunationer, är de roliga upplevelser eller hemska?
Citera
2021-01-31, 17:05
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Jag har jävligt svårt att tro att det är någon skillnad på svenska apoteksvaror som innehåller samma substans oavsett märke.
Låter helt orimligt!

Absolut det låter orimligt men så är det. Imovane är knappast den enda substansen. Stesolid tex. är samma sak. Actavis Diazepam 5mg 2 st. ger betydligt sämre effekt än en 10mg Stesolid som borde vara lika.

Samma sak med Alprazolam. Alprazolam Orion och Xanor Upjohn 1mg känns som två helt olika preparat. Orion fungerar knappt medans Upjohn är hur bra som helst.

Oxykodonhydroklorid är samma sak med. Mundipharma Oxycontin är det enda folk vill ha som fungerar bäst. Tarqiniq tex. som också har samma ämne i sig ger inget rus alls.

Lyrica samma sak, Pfizer är överlägset de andra Pregabalin tillverkarna. Läs på lite så kmr även du märka att det "låter "orimiligt absolut men så är det.

Man får tom. byta nu på Apoteket om man inte tycker det märket fungerade bra. Har jag gjort flera gånger så tom. apotekspersonal vet om detta problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in