Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-22, 20:17
Medlem
smalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnevan
Hur lång tid tar det egentligen för en jäfvla Imovane att verka? Jag åt sju stycken under en tretimmarsperiod och efter fem timmar somnade jag av ren uttråkning. Vaknar av att jag känner mig helt sjösjuk och slår upp ögonen och allt gungar. Allt gungar hela dagen tills nästa morgon. De måste kickat in när jag sovit. Borde man ta dem på eftermiddagen om man behöver somna vid niotiden?
Går de att flumma på?
Hur ofta och i vilka kvantiteter kan man äta dem utan att bli beroende (för en person som är ganska resistent mot benzo och dessutom har en ansenlig längd med motsvarande vikt) ? Gäller 7,5 mg.
Jag hoppas att ni uppfattat mig korrekt rätt.

Det ska ta upp till en timme innan de börjar verka. Så du ska ta dem en stund innan du går och lägger dig. Jag har aldrig testat att flummma på imovane eftersom smaken av fler än 2 måste vara något fruktansvärt. När jag frågade läkaren hur ofta jag kunde ta dem utan att bli beroende så sa han 3-4 ggr/vecka. Men det gäller ju för små doser. Hur det är med större mängder vet jag inte
Citera
2007-07-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av small
Det ska ta upp till en timme innan de börjar verka. Så du ska ta dem en stund innan du går och lägger dig. Jag har aldrig testat att flummma på imovane eftersom smaken av fler än 2 måste vara något fruktansvärt. När jag frågade läkaren hur ofta jag kunde ta dem utan att bli beroende så sa han 3-4 ggr/vecka. Men det gäller ju för små doser. Hur det är med större mängder vet jag inte

Allt och då menar jag allt smakar järn riktigt illa, käkat 8 som max men smaken är nästan densamma som när man käkar 2.

Läkare ska man inte lyssna på när de gäller beroende framkallande medel dom överdriver alltid.
Citera
2007-07-22, 20:29
Medlem
smalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanjocke
Allt och då menar jag allt smakar järn riktigt illa, käkat 8 som max men smaken är nästan densamma som när man käkar 2.

Läkare ska man inte lyssna på när de gäller beroende framkallande medel dom överdriver alltid.

Ok, det kan ju vara bra att veta att smaken inte förvärras bara för att man tar flera

Läkares varningar om bensodiazepiners beroendeframkallande är dock ett exempel på där det faktiskt stämmer.
Citera
2007-07-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av small
Ok, det kan ju vara bra att veta att smaken inte förvärras bara för att man tar flera

Läkares varningar om bensodiazepiners beroendeframkallande är dock ett exempel på där det faktiskt stämmer.

Kanske du har rätt i, lyssnar inte så mycket ändå kollar bara på deras fina signaturer på lapparna ändå de som räknas, rita kan dom iaf
Citera
2007-07-22, 20:34
Medlem
Avgrunds avatar
dom funkar bra i lugnande syfte om man inte har tillgång till benzo.
hellre 2st imovane än 2st sobril i mitt tycke.
Citera
2007-07-22, 20:57
Medlem
KisseMjaos avatar
ja, jag kan flumma på dom, jag är så jävla lättpåverkad så jag kan flumma på 1 imovane...helt jävla sjukt
Citera
2007-07-22, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrund
dom funkar bra i lugnande syfte om man inte har tillgång till benzo.
hellre 2st imovane än 2st sobril i mitt tycke.
Underbart! Ville hellre haft Stesolid, men hittade bara Imovane till salu.

Någon som vet hur stor en dödlig dos är? Jag kände mig hyfsat förgiftad när jag tagit 7. Det dubbla eller trippla, kanske?
Citera
2007-07-22, 21:24
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Underbart! Ville hellre haft Stesolid, men hittade bara Imovane till salu.

Någon som vet hur stor en dödlig dos är? Jag kände mig hyfsat förgiftad när jag tagit 7. Det dubbla eller trippla, kanske?

Jag råkade få i mig 60 st 7,5 mg av misstag en gång. Det var verkligen ett misstag och ingenting som någon borde försöka sig på men jag överlevde i alla fall.
Citera
2007-07-22, 21:25
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Hur lång tid tar det egentligen för en jäfvla Imovane att verka? Jag åt sju stycken under en tretimmarsperiod och efter fem timmar somnade jag av ren uttråkning. Vaknar av att jag känner mig helt sjösjuk och slår upp ögonen och allt gungar. Allt gungar hela dagen tills nästa morgon. De måste kickat in när jag sovit. Borde man ta dem på eftermiddagen om man behöver somna vid niotiden?
Går de att flumma på?
Hur ofta och i vilka kvantiteter kan man äta dem utan att bli beroende (för en person som är ganska resistent mot benzo och dessutom har en ansenlig längd med motsvarande vikt) ? Gäller 7,5 mg.
Jag hoppas att ni uppfattat mig korrekt rätt.

Dom brukar slå efter en kvart på mig. Så ta dom innan du borstar tänderna. Enligt fass skall dom börja verka inom en halvtimma.
Citera
2007-07-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Jag råkade få i mig 60 st 7,5 mg av misstag en gång. Det var verkligen ett misstag och ingenting som någon borde försöka sig på men jag överlevde i alla fall.

Haha hur i hela helvete kan man få sig 60 7,5mg av misstag? Somnade du gött eller?
Citera
2007-07-22, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Dom brukar slå efter en kvart på mig. Så ta dom innan du borstar tänderna. Enligt fass skall dom börja verka inom en halvtimma.
Det var som fan! Som sagt väntade jag fem timmar och kände inte ett dugg.
Citera
2007-07-22, 21:28
Medlem
smalls avatar
Citat:
Det var som fan! Som sagt väntade jag fem timmar och kände inte ett dugg.

Tanken är att man ska lägga sig ner och försöka somna. Det är klart att det går att hålla sig vaken på imovane om man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in