Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-08, 17:35
Medlem
Roygbivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Får dessa piller utskrivna. Personligen tycker jag inte det är så kul att ta stilnoct/imovane och sitta framför datorn eller när man umgås med folk. Tycker dom är mycket trevligare att ta en stund innan man går och lägger sig! Gillar att ta typ 40mg eller lite till och sen gå och lägga mig i sängen och småmysa lite innan jag somnar...det tar ändå minst en timme att somna för mig oftast, i och med att jag inte blir trött av dom i sig utan jag blir bara lite softad av dom och känner ibland en svag eufori en stund kanske en halvtimme eller så. Jag har svårt att somna på nätterna för att det är oftast då jag ligger och tänker och grubblar som mest och tänker man då på negativa saker blir det ännu svårare att sova så på det sätter så hjälper dessa droger mig verkligen.

Jag har helt klart bildat mig en vana/psykiskt beroende men jag tycker inte dom känns beroendeframkallande på samma sätt som benzo och opiater. Lider just nu av ett allvarligare missbruk av tunga opiater så eventuellt beroende av insomningstabletter är mitt minsta problem egentligen så undrar mest av nyfikenhet men kan man bli fysiskt beroende av dom här pilllerna precis som med benzo? Om det är nån här som är beroende/missbrukar dom mycket, är beroendet väldigt starkt att bryta?

För mig känns det iaf mer som en vana som kanske kan vara lite svår att bryta medans t ex om jag börjar käka vanliga benzo varje natt för att somna istället så känner jag ju att man absolut behöver dom efter bara nån vecka, ännu värre efter någon månad. Även om man håller sig till relativt låga doser också (t ex 20-30mg diazepam, 1mg alprazolam osv..).

Edit: såg på fass nu att vissa "utsättningssymptom" kan förekomma om man slutar med dom direkt, så man kan visst bli fysiskt beroende av dom. Men kan inte tänka mig att avtändningen är lika hård som på benzo?

De gånger jag hoppat över att ta min imovane så sover jag ganska jobbigt, svettas mycket och vaknar ofta, men efter en sån natt så är man sedan helt ren. Bästa är väl att skära ned först innan man slutar. Men jag har varit beroende av benzo och det är en jätteskillnad på utsättningssymtomen
Citera
2009-02-08, 19:47
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roygbiv
De gånger jag hoppat över att ta min imovane så sover jag ganska jobbigt, svettas mycket och vaknar ofta, men efter en sån natt så är man sedan helt ren. Bästa är väl att skära ned först innan man slutar. Men jag har varit beroende av benzo och det är en jätteskillnad på utsättningssymtomen

Har klämt i mig 50mg stilnoct precis. vad väntar mig?

EDIT: vissa problem med finmotorike n, svårtatt skrkva mendpå det stora hela taget´står jag rakt. inga galna ideer än iaf
Senast redigerad av Buffeln 2009-02-08 kl. 20:22.
Citera
2009-02-08, 20:37
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Har klämt i mig 50mg stilnoct precis. vad väntar mig?

EDIT: vissa problem med finmotorike n, svårtatt skrkva mendpå det stora hela taget´står jag rakt. inga galna ideer än iaf

Du tror att dina galna idéer är skitsmarta och helt normala. Det är det som är det farliga.
Citera
2009-02-10, 02:06
Medlem
muxxor918s avatar
Visst kan man väl ta zolpidem (10mg bara för att sova) om man käkar ssri?

snabba svar tack

mvh
Citera
2009-02-10, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muxxor918
Visst kan man väl ta zolpidem (10mg bara för att sova) om man käkar ssri?

snabba svar tack

mvh

Ja.. Inga problem alls.

KÖR HÅRT! Har fått antidep samtidigt som stilnoct/imovane av doktorn flera omgångar.
Citera
2009-02-10, 22:22
Medlem
VONKANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Den blev jävligt fin, ska lyssna igen senare med Sandoz zolpidem i kroppen.

Jag är ett stort fan av bandet sedan alprazolam_ tipsade mig i största pundaren-tråden!
Bra det Sandoz. måste fråga: Är Sandoz di´n favorit stilnoct? Jag ´gillar origina´let b´bästr. Haha fan så jag skriver men de ´är inte bara för att det slinkit ner en o annan benso jag har dessutom feber, en perfekt kombinartion.
Citera
2009-02-10, 22:32
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VONKAN
Bra det Sandoz. måste fråga: Är Sandoz di´n favorit stilnoct? Jag ´gillar origina´let b´bästr. Haha fan så jag skriver men de ´är inte bara för att det slinkit ner en o annan benso jag har dessutom feber, en perfekt kombinartion.

Nej men den är ju billigare.

Ett märke jag har lite svårt för är ratiopharm som jag fått med mig några gånger eftersom jag tycker de förpackningarna och pillrena är så förbannat fula.

Däremot är Sandoz LSD min favorit-LSD.

Edit: Fan vad skönt det är att trippa till Woe Euphoria Destroyer ov Worlds förresten sen vaknar man verkligen upp ur drömmarna till Rotten Old Whore efter det. Underbart!
Senast redigerad av Sandoz 2009-02-10 kl. 22:37.
Citera
2009-02-11, 09:55
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Den blev jävligt fin, ska lyssna igen senare med Sandoz zolpidem i kroppen.

Jag är ett stort fan av bandet sedan alprazolam_ tipsade mig i största pundaren-tråden!
Fan vad kul att du gillar vår musik! Ett plus i kanten för att du trippar till den också.

Trodde lätt din användare Sandoz hade att göra med att du gillade dom Zolidemen bäst, det gör nämligen jag. Den mest snabbverkande av alla varianter
Citera
2009-02-11, 13:54
Medlem
ManMannens avatar
Zopiklon är för mesar. Riktiga män kör Zolpidem i röven! Det är då det händer grejer!
Citera
2009-02-11, 15:25
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Dags å slänga i sig ett par Imovane, njuta lite innan man somnar.

Vi tänker i samma banor du och jag
Citera
2009-02-11, 16:30
Bannlyst
Jag fick precis 10 st Stilnoct utskrivet, har inte hämtat ännu, vilken styrka kan man vänta sig när det gäller sömnproblem, 5 eller 10 mg?

Det viktigaste är att jag får sova i natt, är det dumt att ta en timme innan läggdags då, dvs hinner dom sluta verka? Det rör sig om mild suboxone abs. Det vore ju trevligt att få känna lite när dom verkar, innan man slocknar.

Jag har ju bara 10 st stycken, men det var säkert ett par år sen jag tog Stilnoct, hur mycket (hur många mg) ska jag slänga i mig, jag vill sova gott för fan?
Senast redigerad av ljud 2009-02-11 kl. 16:34.
Citera
2009-02-11, 19:01
Bannlyst
För lite blir svårt att sova

fasen, doktorn har bara skrivit ut 10 st 5 mg, det räcker väl inte långt när man har kramp i benen? Jag måste skaffa mer hos annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in