2015-07-29, 08:52
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Finns ju dom som stoppar i sig 12-14 Imovane per dygn så det är borde klassas som mer beroendeframkallande än vad det gör.
Citera
2015-07-30, 00:49
Bannlyst
Fick stilnoct på behandlingshem, rätt nice men dem slutade verka efter kanske 2 veckor, då fick jag byta upp mig till imo, men dem var fan inte bättre dem låg bara på 5mg, så kunde ju lika gärna haft kvar stilnoct, haha.
Citera
2015-07-30, 20:47
Medlem
Har 24 tabletter Imovane hemma och känner mig busig.
Hur ska jag förvalta mina tillgångar bäst?
Citera
2015-07-30, 21:09
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Stämmer det att zopiklon ligger under Förteckning V (förteckning V beskrivs som "Medel med låg risk för missbruk. Dessa medel är narkotikaklassade i Sverige men inte internationellt") i Sveriges narkotikaklassning? Skulle säga att det risken att missbruka zopiklon inte är så låga ändå.
Och under en tid så skrevs lyrica ut som sockerpiller i och med att det var läkemedelsklassad RC...
Citera
2015-07-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Och under en tid så skrevs lyrica ut som sockerpiller i och med att det var läkemedelsklassad RC...

Ja det är ett under! Lyrica biverkningar och abstinens är det värsta som finns... Lägg på därtill att toleransen åker upp snabbare än något annat..

OnT: imovane abstinens är jobbigt men en Walk in the park jämfört med ovanstående
Senast redigerad av ante1982 2015-07-30 kl. 21:28.
Citera
2015-07-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Ja det är ett under! Lyrica biverkningar och abstinens är det värsta som finns... Lägg på därtill att toleransen åker upp snabbare än något annat..

OnT: imovane abstinens är jobbigt men en Walk in the park jämfört med ovanstående
Den abs. jag upplevt att folk har på Z-analoger är om dem används som ren sömnmedicin, flummet ger enligt mig (2 års bruk, över 2000 tabletter förtärda) en (precis som all annan flum) känsla av att något är riktigt galet när man är nykter, däremot dem som sover på det glömmer ju i princip hur man somnar efter ett långt bruk av detta, sällan följt av nyktert sovtillstånd. Skulle inte backa för ett hundrapack av denna substans men vet att jag är vråltorsk på det så slår bort tanken när jag funderar över att palla mig iväg till läkaren...
Citera
2015-07-31, 12:17
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Läkarnas skrämselpropaganda för dessa preparat, stämmer dom överhuvudtaget överens med verkligheten? Min läkare kallar det rävgift och att det kommer förstöra mitt liv med beroenden från flera preparat. Ska enbart ha det för mina sömnproblem.
Citera
2015-07-31, 14:41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Läkarnas skrämselpropaganda för dessa preparat, stämmer dom överhuvudtaget överens med verkligheten? Min läkare kallar det rävgift och att det kommer förstöra mitt liv med beroenden från flera preparat. Ska enbart ha det för mina sömnproblem.

Både ja och nej. Jag kunde kliva av zopiklon enbart pga andra bens, hade varit olidligt att "trappa ner". Sedan finns det ju (som med alkohol och alla droger) de som kan hantera det, t o m inte får toleransökning.

Ska man generalisera, så länge du sover på dem, och toleransen inte skjuter i höjden - ingen fara. Men om du börjar dagknapra, antingen som ångestlindring eller att "festa på" så är du ute på rävgiftsbanan...
Citera
2015-07-31, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Både ja och nej. Jag kunde kliva av zopiklon enbart pga andra bens, hade varit olidligt att "trappa ner". Sedan finns det ju (som med alkohol och alla droger) de som kan hantera det, t o m inte får toleransökning.

Ska man generalisera, så länge du sover på dem, och toleransen inte skjuter i höjden - ingen fara. Men om du börjar dagknapra, antingen som ångestlindring eller att "festa på" så är du ute på rävgiftsbanan...

Vilka doser låg du på och hur trappade du ner?
Citera
2015-07-31, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi

Jag är 25 år, har fått det utskrivet sen 5 år tillbaka och tar på daglig basis. Min läkare anser att eftersom det funkar så pass bra så fortsätter han att skriva ut åt mig. Så det finns läkare där ute som skriver ut, men det kanske tar lite fler än ett första besök.
Citera
2015-07-31, 17:33
Bannlyst
Stilnoct
Detta år på emmaboda så var det en morgon då spriten slut, knarket var slut, alla killar i mitt camp hade tjackballe och jag behövde festa till det lite. Tog 25 mg stilnoct, dansade runt som en liten skolflicka (är iofs en tjej på 19 år) och sprang runt i skogen. Kom tillbaka till campet 2 timmar senare, tog 25 mg till, öste till far&son, kom tillbaka till campet, hittade benso, däckade.

under detta lilla äventyr hade jag erbjudit en vakt att prova stilnoct (och frågat om han hade tjack att kränga), frågat hippie-snubbarna som gör den där asgoda veganska pizzan om dom ville ha sex, spytt i chillen + bajsat i skogen.

älskar dig mer än ork kan förklara stilnoct, vi för alltid.<3333
Citera
2015-07-31, 22:34
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzotorzken
Vilka doser låg du på och hur trappade du ner?

Omöjligt att svara på, då jag blandade m alkohol och andra bens, så allt från 5 till 125 mg på en dag. Började med att bli kvitt alkoholen, sedan zopiklonet, sedan ikton, sist diazepam. Men när jag tog min sista imo så låg jag på typ 4 mg ikto och 20 mg diazepam, and took it from there.

När det var som värst hade jag - OM jag inte haft tillgång t ngt annat - lätt kunnat ta över 200 mg (utspritt över ett dygn) utan att "flöddra". Arbetade, tränade, uppträdde "normalt" - urspårandet kom senare och pga spriten. Konstant packad plus 8 - 16 mg ikto på det, slutar m kollaps och avgiftning, no escape routes there... nåväl.

Om jag har något "tips" till den som fastnat i zopiklon? Klipp direkt och gå över t enbart diazepam, och trappa ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in