Citat:
Ursprungligen postat av
anonymouzzz
Jo det förstås, kanske kan vara värt i vissa situationer i riktiga nödfall?? Jag har själv Zopiklon 7,5 mg till natten på recept! Faktum är att jag ska ta en nu, har även druckit lite alkohol ikv, jag diggar den lilla ångestlindringen/skönheten man får innan läggdags av att ta en imovane!
Har slutat missbruka/flumma på dessa för man bygger upp tolerans och blir beroende väldigt snabbt!
Jag har aldrig fått biverkningar av Zopiklon heller förrutom en svag metallsmak i munnen! Jag tycker om denna medicin även om jag tror att närminnet blir sämre med tiden
Mvh
Jag tror också närminnet blir sämre ganska omgående om man inte sover, typ allt blir sämre från styrka, minne, koordination, ja allting blir som om du dragit i dig en halv vinbox eller mer och sen försöker jobba effektivt.
Så om man ska välja mellan dom så är det solklart vad jag väljer.
Nu kanske det finns massa andra fantastiska saker som kan skrivas ut som är säkrare ur någon mening, men funkar lika bra, men jag har då inte stött på dom ännu.
Sjukvården vill ju gärna använda en som testkaniner och låta en testa allt från himmel till jord innan man kanske slutligen får något som funkar på de flesta, alltså Imovane eller Zopiklon.